Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. május 15., szerda

Új búza?!

Hát ez a hír valószínűleg semmit nem mond azoknak, akiknek nincs gluténallergiás ember a családjukban...
KATT!
A következő cikkre lettem figyelmes:
 
Miért nem örülök neki?
Ugyanis minden ilyen fejlesztéssel megváltoztatják a búza összetételét, többek között a gluténtartalmát is!
Sok írást olvastam erről...
Felmerült a kérdés, hogy nagyanyáink korában miért nem voltak ilyen betegek, hiszen ők is ettek búzát???
Az egyik lehetséges ok, hogy akkor még nem vizsgálták, de szerintem más oka is van!
Folyamatosan manipulálták a gabonákat, hogy minél magasabb terméshozamot érjenek el, ezzel megváltoztatták a gluténtartalmukat.
Erről is sokat olvastam, vannak ennek a szemléletnek is hívei.
 
Engem meggyőzött erről a következő búza fajta, amit régen ettek, ebben is van glutén, de még egészen más az összetétele, mint a mai búzáknak.
Ezt például gluténérzékeny betegek is ehetik...
 

 
Itt megint el kell, hogy mondjam, hogy én minden orvosi, védőnői tanácsot betartottam, amikor a gyerekek kicsik voltak!
A sógornőm diatetikus, így ő is sok jó tanáccsal látott el. 1 éves koruk előtt nem ettek gluténtartalmú ételt, rizs-, kukorica-, hajdina- és köleslisztet használtam, amikben nincs glutén...a nagyobbik mégis beteg lett!
Bár természetesen később evett gluténes dolgokat is.
Nem tudom, hogy lehetőségem lett volna megelőzni...a családban nincs más ilyen beteg, csak ő!
Azt is tudjátok, hogy születésüktől kezdve csak bio ételeket esznek, tehát nagyon odafigyeltünk az étkezésükre!
Sajnos néha ez is kevés...az újabb manipulált élelmiszerekkel pedig meggyőződésem, hogy még nehezebb lesz!

 
 

2 megjegyzés:

  1. Azt olvastam egy tudóstól, hogy a nem manipulált káposztát vagy salátát pl meg sem tudnánk enni, annyira keserű...az, amit ismerünk, már a keresztezések eredménye, ami már génmanipuláció...

    Ebben nem vagyok annyira otthon, mint te...

    VálaszTörlés