Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. február 28., kedd

2. francia lecke - a hangok (bevezetés)

A délelőtti tanfolyamon 1 hónapig semmi mást nem csináltunk, csak a hangokat tanultuk kiejteni.
Nem írtunk le semmit, csak a kiejtést gyakoroltuk!
Az első héten azt gondoltam, hogy ez felesleges időpocsékolás...
Később jöttem csak rá, hogy ez mennyire megkönnyíti az önálló tanulást.
Először próbáltam könyvekből, internetről megtanulni ezt a nyelvet, nem sok sikerrel...
Megmondom őszintén, hogy a hangok kiejtését átugrottam, gondolom felesleges...
Ezért amikor új szót tanultam, mindig a férjemet zaklattam, hogy hogyan kell kiejteni.
Egy idő után megunta és azt mondta, hogy tanuld már meg végre a hangok kiejtését!
Igaza volt, mert most már sokkal könnyebben tanulom az új szavakat, bár néha azért még most is megkérdezem, hogy hogyan kell kiejteni... 
Így ennek én is időt szentelek!
A magánhangzók:
Három típus van:
1. szorosan vett magánhangzók
[á], [e], [é], [i], [o] (ebből 2 féle), [ö] (ebből 3 féle), [u] és [ü] - ez eddig 11
2. orrmagánhangzók - ebből van 4 db. és elég nehéz a kiejtésük a magyar ember számára
3. félmagánhangzók - ebből 2, vagy a könyvek alapján 3 van
Utóbbi 2 csoportról később részletesen!
A továbbiakban részletezni fogom, hogy az írott betűket, betűcsoportokat mikor hogyan kell ejteni!
A mássalhangzók:
Van 17 alap mássalhangzó, ebben a tanfolyamon tanultak megegyeznek a könyvekben található anyagokkal.
Viszont a tanfolyamon még +3 mássalhangzó előkerült. Ezekből 2-őt az általam ismert könyvek kihagynak, viszont betesznek +1 olyat, amit a tanfolyamon nem említettek.
Én az összesre ki fogok térni majd!

Felhívták a figyelmemet egy anyagra, ami az interneten megtalálható.
http://www.youtube.com/user/imagiers?feature=watch
Francia nyelvlecke, az alapoktól...kezdi a hangok kiejtésével.
Belehallgattam és nagyon jónak tartom! Köszönöm!
A hangok kiejtésének megtanulásánál érdemes belehallgatni, mert lesznek olyan hangok, amiket én csak körülírni tudok...ott viszont meg lehet hallgatni, hogy hogyan is hangzik ez az élő nyelvben.
Egyedül az [á] hangnál hallom én másképpen a kiejtést.
Legközelebb erre is kitérek!

2 megjegyzés:

  1. Szia! lesz folytatás?mert érdekelne!!

    VálaszTörlés
  2. Szia Katalin! Köszönöm az érdeklődésedet, lesz folytatás csak most kicsit sok egyéb dolgom van, de már készítem az igékről az írásokat, csak nem akarom elkapkodni. De hamarosan jönnek :-)

    VálaszTörlés