Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. január 2., csütörtök

Egy fura épület Genfben

Tavaly láttam, amikor hetente kétszer a tanfolyamra mentem az állomás mellé.
KATT!
Ez egy bódé, ami körül furcsa emberek keringenek, sokszor úgy, hogy alig tudnak megállni a lábukon.
Az ajtónál álló fegyveres biztonsági őr látszólag tudomást sem vesz róluk, bárkit beenged az épületbe.
 
Nem igazán értettem, de ez csak a lassú felfogásomnak volt köszönhető...
December 31-én jártunk arra autóval, mivel én vezettem, a férjem nézegelődhetett, közben informált olyan dolgokról, amit esetleg nem tudhatok.
Ő mondta el, hogy ezt a helyet a drogosok számára hozták létre, itt beadhatják maguknak a következő adag kábítószert úgy, hogy nem zavarják ezzel látvánnyal a város lakóit.
Természetesen a rendelkezésükre bocsátanak steril tűket, fertőtlenítőszereket, ezzel próbálják csökkenteni a betegségek terjedését.
Így néz ki belülről:
 
 
Nem voltam bent az épületben, az interneten kerestem meg ezt a képet!
De nem csak erre szolgál ez a központ, elvileg egyéb dolgokban is próbálnak ezeknek az embereknek segíteni az olvasott információim alapján.
A város is hozzájárul a költségekhez, de adakozások is növelik a bevételüket.
Ez természetesen nemcsak Genfben, hanem a többi nagyobb városban is működő "szolgáltatás", hiszen a kábítószer mindenhol jelen van.
Korábban már írtam róla, hogy itt is vannak drogosok, különösen fertőzött terület esténként a tópart, napközben a parkok is sajnos, illetve az állomás környéke nappal és éjszaka is.
Szerencsére a többi helyet nem ismerem, a mi környékünkön nem látni ilyen embereket, a külső részekbe pedig ritkán járok.
A mi iskolánk udvarán nem láttam drogosokat esténként, reggelente sincsenek eldobált dolgok, amikből ezt a következtetést lehetne levonni, de vannak ilyen iskolák is a híreim szerint.
Vagyis, aki nagyobb gyerekekkel érkezik, az számítson rá, hogy van ebben a városban ilyen veszély is, de gondolom, hogy előzetes beszélgetésekkel rá lehet vezetni a gyermekeinket, hogy ezek nem jó dolgok, kipróbálni sem szabad őket!
Sajnos annak az esélye, hogy találkoznak a drogokkal mindenhol fenyegeti őket, Genf sem lehet kivétel...
 

 
 

1 megjegyzés:

  1. A probléma mindenhol jelen van, sajnos. Ez egy jó kezdeményezés, ha már megoldani nem tudják.

    VálaszTörlés