Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. január 31., péntek

Meglepetések...

Pár napja utaztam egy buszon, ahol magyar szóra lettem figyelmes!
KATT!

Egy anyuka beszélgetett a fiaival, bár az akcentusból ítélve nem Magyarországon nőtt fel.
Közben a férjem hívott telefonon, így én is elkezdtem magyarul beszélni. Miután letettem a telefont, elkezdtünk az anyukával beszélgetni.
Kiderült, itt nőtt fel Genfben, a szülei magyarok voltak, de már sajnos nincsenek vele. A férje olasz, de fontosnak érzi a magyar nyelv megtanítását is, ezért ő ezen a nyelven kommunikál velük, szerdánként viszi a genfi magyar iskolába is őket, amit a gyerekek nagyon szeretnek.
Természetesen bemutatkoztunk egymásnak, de mire hazaértem elfelejtettem a nevét (nem írtam fel)...
Kiderült, hogy van kötődés az ő családjuk és a férjem családja között, ismerték egymást.
Sajnálom, hogy nekik le kellett szállni a buszról, nekem pedig tovább kellett utaznom, mert siettem!
Ha esetleg olvassa, akkor írjon egy e-mailt!!!
Örülök az ilyen találkozásoknak, mert azt látom, hogy a már kint született gyermekek is fontosnak tartják a magyar nyelvet felnőttként is.
A gyerekeink hasonló korúak, ennek a hölgynek a gyerekei is szépen beszéltek magyarul, természetesen náluk is volt kis akcentus.
Eszembe jutott az is, hogy a frissen kiköltözők között is vannak olyan szülők, akik nem tartják fontosnak a magyar nyelv ismeretét, inkább angolul vagy/és franciául beszélnek a gyerekkel.
Ezt mondjuk én nem értem, de nem tisztem ezt kritizálni.
Én magyarul beszélek a gyerekekkel, mert ezt fontosnak tartom. Természetesen ez a gyerekeknek most talán kicsit nehezebb, de nem szeretném, ha felnőttként kérdeznék meg, hogy ők miért nem tanultak meg magyarul...
Már korábban írtam róla, hogy találkoztam egy magyar származású bácsival, aki a gyermekeit nem tanította meg az anyanyelvére.
Felnőttek, akkor jöttek rá, hogy nekik magyar gyökereik is vannak, elkezdtek magyarul tanulni.
Bizony! Kérdőre vonták az apjukat!
A bácsi azt mondta, hogy ez volt élete legnagyobb hibája...

Ugyan nem a magyar nyelvhez kapcsolódik, de a mai meglepetésünket is leírom. Az egyik fiú ma van utoljára az iskolában, hétfőtől máshová fog járni.
Ezért hozott a gyerekeknek kekszeket, csokikat...
Az én fiamnak külön vettek gluténmentes kekszet! Hát ennyire figyelmesek a svájci szülők!


2 megjegyzés:

  1. Szeretném megköszöni azt a sok hasznos dolgot amit a Francia nyelvről leírtál.Nagyon sokat segít.
    Köszönöm:Horváth László:):):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy segíthetek, már majdnem készen van a következő anyag...:-)

      Törlés