Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. január 28., kedd

Arrogancia

Ritkán szoktam ilyen témában írni, de most kissé felbosszantottak...
KATT!

Egy hirdetésre lettem figyelmes, amit most ide bemásolok, mert csak így érthető.
"Februári nyelvtanfolyamaink!
Február 3. Francia: kezdő; 2*90 perces ár:20.000/fő
Február 4 Német kezdő 2*90 perc ár:22.000/fő
Február 5. Kezdő Olasz 2*90 perc ár:20.000/fő
A nyelv tanfolyamok skype-on keresztül történnek,írásos anyag biztosítva! 3 fős csoportoknál tudjuk ezt az árat biztosítani!"
Ezen  elgondolkoztam, mert ebből a szövegből annyi derül ki, hogy 4 óra ára 20 000 Ft, azaz 1 óra 5 000 forintba kerül, de ha rosszul gondolom, javítsatok ki!
Természetesen ez túl magas összeg, főleg akkor, ha figyelembe vesszük, hogy 3 fős csoportokban folyik az oktatás.
Ezért gondoltam, hogy valami nem stimmel...
Viszont eszembe jutott, hogy láttam már ettől a hölgytől másik hirdetést is, ami kicsit bővebb volt:
"Februárban induló skype nyelvtanfolyam, 50 órás. Francia és olasz nyelven.
Tanfolyam indulás: 2014. febr. 3-ai héten heti 2*90 perc 50 órás ár: 3 embernél: 20.000/fő; 70 euro jelentkezés: február 1-ig"

Már mindjárt más! 50 óra = 20 000 Ft, azaz 400 Ft/óra
Erre próbáltam felhívni a hirdető figyelmét a kérdésemmel, hogy akkor most ez az ár 4 vagy 50 órára vonatkozik, amire igen meglepő stílusban válaszolt.
Közölte velem, hogy ezt számológéppel is ki lehet számolni, ezt ráadásul a "Kedves Hölgy!" megszólítással fűszerezte.
Azóta is ragaszkodik ahhoz, hogy  ha lejjebb görgettem volna, akkor valahol megtaláltam volna az 50 órát is, azaz gyakorlatilag én vagyok az idióta, mert nem figyelem minden hirdetését.
Hogy is van ez?
Privát üzenetben írtam neki, mert nem kívánom a cég hírnevét rombolni, bár a cég neve nem szerepelt a hirdetésben (az is lehet, hogy nem is cég...):
"Kedves Hölgyem! A stílus annyira nem szimpatikus, ezért inkább másik helyet keresek. Ezt most itt privátban megírom Önnek, aztán pár perc múlva törlöm a hozzászólásaimat. Azt hittem olyan cégről van szó, aki embereket keres, akiket taníthat, azaz szolgáltat és pontosan informál. Azaz kedvesen válaszol a feltett kérdésekre! Kérem törölje Ön is a sajátjait, mert nem szeretném, ha az én ártatlan kérdéseim miatt hátrányba kerülne."
Azóta sem fér a fejembe, hogy miért nem írt annyit ez a kedves Hölgy a kérdésemre, hogy igen, igaza van, ebből a hirdetésből kimaradt az 50 óra, miért kérdőjelezte meg a számolási képességeimet.
Csak jelzem, hogy a 20 000 forintot 4-el és 50-nel is el tudom osztani fejben is, nem kell hozzá számológép!
Persze nem magamnak keresek ilyen helyet, de gondoltam esetleg megosztom ezt a lehetőséget is a blogon a pontos információkkal, ezért érdeklődtem.
Ezek után inkább nem teszem, bár a Hölgy biztosított róla, hogy vele a továbbiakban nem kerülnék kapcsolatba, csak a tanárokkal.
Vélemény?
Hogy miért ez lett ennek a cikknek a címe?
"Arrogancia vagy gőg a neve a valaki által saját magánál kevesebbre tartott személyekkel (kisebbekkel, tudatlanabbakkal, tájékozatlanabbakkal, szegényebbekkel, alacsonyabb rangúakkal) szemben mutatott túlzott büszkeség, öntudat és felsőbbrendűség megnyilvánulása viselkedésben, gesztusokban és fogalmazásban."
Hát ezért...


3 megjegyzés:

  1. Pont egy matektanárral kezdtek?
    :D
    Sajnos, nagyon sok ilyen ember van. Múltkoriban a blogomban írt egy hölgy (érdekes stílusban), amiket akkor inkább nem kommentáltam, most valami miatt előkerült.
    Akkor nem, de most megírom a véleményem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt gondolom, hogy a "Kedves Hölgy!" megszólítás már eleve negatív felhangot jelent egy ilyen válaszban, hiszen a saját nevemen kérdeztem, a keresztnevem csak 1 karakterrel hosszabb, mint a "Hölgy".
      Ezt még tetézte, hogy a számolási képességeimet vonta kétségbe :-)
      Ezekkel a számokkal bármilyen számot el tudok osztani fejben pillanatok alatt, mondom az eredményt már akkor, amikor a másik fél éppen az osztandót (20 000) üti be a számológépbe...
      Persze, ha a szövegben vannak pontos információk :-(

      Törlés
    2. Sajnos, egyszerűbb leoltani a másikat, mint esetleg megbeszélni/kérdezni/tisztázni.
      :(.

      Törlés