Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. március 23., szombat

Pain d'épice

Ahhoz képest, hogy nem nagyon szeretem az édességet időnként találok egyet-egyet, amit érdemes megemlíteni.
Hát itt van egy amit én Elzászban ettem először, ahol nagy hagyománya van a mézeskalácsnak.
KATT!
Nem egészen olyan, mint amit otthon a falusi vásárokon lehetett venni, mert a tésztája lazább, de nagyon finom!

Én már próbáltam otthon készíteni kenyérsütőgépben, a hozzá kapott recept alapján, de az eredmény katasztrófa lett :-)
Gyakorlatilag úgy kellett kikanalazni az üstből, de az íze az legalább jó volt...bár vendégeket nem lehetett volna megkínálni vele.
Gyakran veszünk, mert a gyerekek is szeretik, bár a nagyobbik fiamnak most nélkülözni kell, mert búzalisztből készül, de a nyáron ki fogom fejleszteni a GM változatot is!
Most arról jutott eszembe, hogy a kisebbik fiamék az oviban sütöttek, rögtön el is kértem a receptet.
Ha a gyerekek el tudják készíteni kis segítséggel, akkor talán a második már nekem is sikerülni fog, de azt már sütőben fogom sütni :-)

Kicsit itt visszatérnék Elzászhoz, mert ott található egy múzeum is, amit sajnos nem látogattunk meg, amikor ott jártunk.

 
 
Azon a környéken én sok mindent nagyon szeretek, ide tartozik az építészete is...elvarázsolnak ezek az épületek:-)
Volt ott egy ilyen stílusban épült házunk, amit sajnos el kellett adnunk, de a mai napig bánja az egész család.
Sokat voltunk ott, Genftől nincs is olyan messze.

Sőt ebbe a boltba is szívesen bekuttantanék :-)


Az interneten rengeteg recept található, én most azt teszem közzé, amit a gyerekek az oviban használtak.

Hozzávalók:
200 g liszt
200 g méz (folyós)
20 g barna cukor
10 cl tejszín vagy tej (esetleg víz)
1 zacskó sütőpor
1 vaníliás cukor
fél kanál "4 fűszer" keverék (őrölt)
fél kanál ánizs (őrölt)

Összekeverjük a hozzávalókat, kivajazott, kilisztezett tepsibe tesszük, majd 170 fokon sütjük 1 óráig.

Az elkészítés egyszerű :-)

Ezt a "4 fűszer" keveréket otthon nem lehet kapni, ezért én külön megvettem őket, majd összekevertem.
Bioboltban kis zacskókban lehet kapni ezeket az alapanyagokat őrölt változatban is.
- fahéj
- szegfűszeg
- gyömbér
- szerecsendió
 
Hozzáteszem, hogy rengeteg recept található az interneten, mások az arányok, van amelyikben tojás is van, esetleg egy csipet só, sőt a sütési idő és hőfok is különbözik :-(
Én legközelebb ezzel fogok próbálkozni, aztán majd meglátjuk az eredményt...

2 megjegyzés:

  1. Én még nem ettem ilyet, és még nem is láttam!
    Bár, elképzelhető, hogy másnak néztem...:)

    Most kezdtem aktívabban vásárolni Dominak az új boulangerie-ben és olyan péksütikkel találkozom, amikről még nem is hallottam...a diéta miatt én most nem kóstolom még meg őket, de Domcsi nagy rajongó!;)Majd megpróbálom megjegyezni a nevüket.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát akkor kóstold majd meg, itt is lehet kapni. Mi bio változatot szoktunk venni, de van rendes is.
      A kekszeknél keresd :-)

      Törlés