Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. március 29., péntek

Házi súrolószer

Na hogy kerül ez ide?
Egyszerű, most találtam rá erre a receptre, és később nem szeretném keresgetni.
KATT!
Nem szeretem a vegyszereket, kerülöm őket, ahol csak lehet.
A bolti termékek közül sok veszélyes lehet, sok olyan összetevő található bennük, amik allergének vagy tűzveszélyesek.
Főleg kell vigyázni ezekkel ott, ahol pici gyerekek vannak.
 
Amikor otthon kb. 7 éve beköltöztünk az új házunkba, akkor megfogadtam, hogy nálunk aztán nem lesz vízkő a WC-ben...de lett, annak ellenére, hogy minden igyekezetemmel próbáltam megakadályozni.
Miután kialakult szinte lehetetlen eltüntetni, legalábbis nekem nem sikerül...
Most megint új házba fogunk költözni a nyáron, az elhatározás ugyanaz, de vegyszerekkel nem sikerült elérnem a tervem, most megpróbálom ezzel a szerrel.
Hát lássuk!
A kád felületét, a zuhanyzótálcát, a mosdókagylót vagy éppen a csempék felületét könnyen elcsúfíthatják a vízkőnek és a szappanlerakódásoknak köszönhető szürkés, sárgás elszíneződések.
 
A házi súrolószer elkészítése:
- víz
- szódabikarbóna
- durvább szemű só
 
A szódabikarbónát és a sót összekeverjük kétharmad-egyharmad arányban, majd víz hozzáadásával  sűrű pasztát keverünk belőle.
Ez is remek szagtalanító, de kellemes illatot érhetünk el, ha egy csepp illóolajat is keverünk bele.
 
Az is hatékony megoldás lehet, ha enyhén bevizezzük a tisztítandó felületet, majd beszórjuk a szódabikarbóna és só keverékével, hagyjuk hatni körülbelül öt percig, majd szivacs segítségével átdörzsöljük, és alaposan leöblítjük.
 
Mivel a módszer segítségével a leöblítés során szódabikarbóna kerül a lefolyóba, a dugulások kialakulásának kockázatát is csökkenthetjük, ez sem utolsó szempont!
 
Hogyan lehet még könnyebbé tenni a súrolást?
Mielőtt belekezdünk a súrolószer használatába, érdemes fellazítanunk a szennyeződéseket.
 
1)
Ezt egyszerűen megtehetjük a forró pára segítségével: csukjuk be a fürdőszoba ajtaját, majd nyissuk meg a forró vizet, és hagyjuk folyni pár percen át.
2)
A szennyeződések feloldásában segíthet az is, ha a súrolás előtt ecettel permetezzük be a felületet, hagyjuk öt-tíz percig hatni, majd nagyon alaposan leöblítjük.
Ezután a makacsabb szennyeződések ellen, a már leöblített kádon bevethetjük a házi súrolószert.

Természetesen az összetevőket mind ismertem, használtam is a takarításban, például az ecetet ablakpucolásnál...csak az arányokat nem :-)
Hogy mennyire használ? Hát a nagyanyám is hasonlókat tanított nekem gyerekként, ők pedig tudtak valamit vegyszerek nélkül is!
Szóval én bízok benne :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése