Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. március 12., kedd

Macaron

Eddig még nem kóstoltam, hát vettem egyet!
Igen egyet, mert nagyon drága :-(
Isteni finom, aki még nem evett, haladéktalanul pótolja! Igazi élvezet!
KATT!

"Legelőször a látvány nyűgözi le az embert egy macaronnál.
Kicsi, formás, tökéletes, gyönyörű színű, kifinomult, egyszerűen harapnivaló!

 
A macaron kizárólag frissen jó, mikor az ember beleharap és nagyon lágyan roppan a foga alatt a habcsók vékony felső rétege, nem pedig a fogára ragad, olyan laza a szerkezete.
Belül omlós és a krém könnyű, de ízletes.
Mivel a macaron egy luxusédesség, kiváló ajándék is, ne felejtkezzünk meg a csomagolásról sem! Óvjuk ezeket a törékeny habkönnyű tökéletességeket!
Épségben érjenek haza, vagy a ajándékozott kezébe."
 
Ezeket a sorokat olvastam egy főzőiskolánál, akik 11 000 Forintért kínálnak egy 3 órás macaron készítési tanfolyamot.
 
Ezt én egy kissé soknak tartom, de majd én is megpróbálok készíteni, bár tudom, hogy elég komplikált!
Limara receptjeiben még nem csalódtam, ezért majd ennél az édességnél is ezt fogom használni.
 

http://limarapeksege.blogspot.ch/2012/02/macaron.html
http://limarapeksege.blogspot.ch/2011/09/levendulas-citromkremes-macaron.html

Sajnos a kísérletezésre még várni kell a nyárig, de az új házban az elsők között lesz ez az édesség, főleg azért mert gluténmentes, így a nagyobbik fiam is eheti.
De az is fontos szempont, hogy nehezen felejtem azt az élvezetet, amit akkor éreztem, amikor azt az 1 macaront megettem :-)

8 megjegyzés:

  1. Ugy dontottem, ha mar megtiszteltel azzal, hogy olvasol es hozzaszolsz, akkor en is jelzem, hogy figyelek rad.:)

    Imadom a macaront!
    Nekem nem sikerult, remelem neked fog!;)
    Varom a beszamolot!:)

    VálaszTörlés
  2. Lányok! Mondjátok el, mi a jó ebben a sütiben!!
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt nem lehet elmondani, meg kell kóstolni :-)
      Olyan élvezetet nyújt, ha beleharapsz, hogy az leírhatatlan...pedig én nem nagyon szeretem az édességet.
      De ezt sosem felejtem el!
      Csak arra kell vigyázni, ha veszel, hogy ne tömeggyártott (gépi) macaront vegyél, hanem igazi, kézzel készítettet, ezt mondják az imádói.

      Törlés
    2. Persze, elfogadom. :)
      Kinek a pap, kinek a papné.
      A lányom imádja, egyszer megkóstoltatta velem. Akkor ettem először, utoljára és soha többet.
      :D
      A receptet köszönettel, elmentettem. Ha magamnak nem is, de a lánykámnak meg fogom sütni.
      :)

      Törlés
    3. Hát az ízlések különbözőek :-)
      Felkészítelek, hogy állítólag nagyon nehéz elkészíteni!

      Törlés
    4. Ez így van rendjén. Mi lenne, ha mindenki ugyanazt szeretné?

      Ha ez olyan nagyon nehéz, akkor lehet, a kukában végzi.
      Én tök béna vagyok, a múltkor a skót barátnőm "segített" skype-on tortát sütni.
      :D

      Törlés
    5. Hát lehet, hogy az én első próbálkozásom sem fog sikerülni, de azért reménykedem...
      Limara receptjeit szeretem, mert csak olyan dolgokat tesz ki, amit előzőleg elkészített. Ezért talán sikeresebb alkalmazni.
      Van ott egy link egy videóról, ami bemutatja a macaron készítést, talán segít.
      Nálunk nem megy a kukába a félresikerült süti sem :-)
      Volt olyan piskótám, amit csak kanállal lehetett kienni a tepsiből, de azért elfogyott.

      Törlés