Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. március 25., hétfő

Lakásturi

Tetszik az ötlet, ezért megosztom veletek.
KATT!
Az elmúlt években gombamód elszaporodtak a közösségi ruhavásárok, a cserebere-partik és az olcsó termékeket kínáló oldalak.
A kereslet és a kínálat nagyjából ellensúlyozzák egymást: sokan próbálnak megszabadulni a feleslegessé vált ruhadaraboktól és kiegészítőktől, ám ugyanennyien élnek a remek lehetőséggel, hogy olcsón egyedi darabokhoz jussanak.
Az online aukciós oldalakon főként a babaholmik és a kiegészítők kelnek el hamar.
A különböző méretezéssel ellátott svéd és kelet-ázsiai termékekkel könnyen mellé lehet fogni, ezért a vásárlók részletes méretleírást kérnek az árukról, ám a minden szögből lefotózott és kicentizett darabokkal is vehetnek zsákbamacskát, vagyis csak vehettek.
Ugyanis a boltkórosok legújabb generációja a virtuális térből visszatér a valóságba, és meghitt turizást kínál a saját otthonában - fast fashion márkákkal, némi házi készítésű sütivel és halk  zenével.
 
Én magam is sok felesleges dologtól szabadultam meg a Vatera illetve a Teszvesz oldalakon.
Nem hoztak sok pénzt, viszont lett hely a szekrényben :-)
Jó dolognak tartottam ezt az internetes vásárlást is, bár néha én sem olyan terméket kaptam, ami a hirdetés leírásában volt.
De általában olyan áru érkezett, ami a jellemzésben volt.
 
Az emberek továbbléptek, látni szeretnék az árut, amit megvesznek még a fizetés előtt.
A Facebookon meghirdetett vásárra csak olyanok jöhetnek, akiért a házigazda valamelyik ismerőse felelősséget vállal. A program munkaidő után kezdődik, péntek délután.
 
Íme néhány indok, amiért ez a megoldás jobb a hagyományos turkálónál:
 
- A lakásturi sokkal hangulatosabb egy turkálónál.
Nincsen kellemetlen használt ruha szag, és látszik, hogy viselője becsben tartotta a megvásárolt darabokat.

- A fogadtatás olyan, mintha egy fashion bemutatóra lennél hivatalos: felkerül a neved a VIP listára, kapsz welcome drinket, és a nézelődés után svédasztal, és nem félórás sor vár.

- A fast fashion üzletek termékei mellett igazi dizájner-darabokra is bukkanhatsz.
Ezt a turkálóknál csak a professzionális vásárlók mondhatják el magukról.

- Van időd felpróbálni a darabokat, és akár fél órán át sétálni bennük, hogy megtudd, valóban jók-e rád.
Ezt a tömött turkálókban, ruhacserekor csak a fegyencedzésen nevelkedett nők képesek végigcsinálni.

- Tudsz alkudozni. A használt ruha boltokban fix vagy kilós árak vannak, amit vagy elfogadsz, vagy nem.

- Megismerheted a ruha előző tulajdonosát, így nem kell félned, hogy az ő személyisége átszáll rád a ruhán keresztül, és megmérgezi majd az életed.
 
Ez a felsorolás idézet volt egy cikkből, az utolsó pontjától én sosem féltem:-)
 
Bár jelen vagyok a Facebookon, de én ott még nem láttam erre vonatkozó hirdetést, de a kezdeményezést jó ötletnek tartom.
 
 
 
 
 
 

4 megjegyzés:

  1. "a fegyencedzésen nevelkedett nők képesek végigcsinálni." Ez annyira találó, magamra is ismertem, amikor évente 4 x elmegyek a chicore kiárusítására. Már készülök (lelkiekben), szerdán lesz.

    Amiről írsz, még soha nem hallottam, de érdekes kezdeményezés. Olyasmi, mint a lakás éttermek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem hallottam róla, egy cikket találtam, ami érdekes volt számomra :-)
      Egyszer szívesen megnéznék egyet.

      Törlés
  2. Még én sem hallottam, de nem rossz ötlet...bár, az más tészta, hogy nem szívesen engednék be idegeneket- már ha én csinálnám...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem tenném, inkább valami semleges területen árulnám a ruhákat szerintem.
      Volt is egy hozzászólás a cikknél, hogy az ilyen helyekre szívesen járnak olyanok, akik lopni szeretnének...

      Törlés