Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. március 15., péntek

Genf egy látogató szemével :-)

A Határátkelőn megjelent Tilmir írása, ami arról szólt, hogy mi hiányozna neki Svájcból.
A kommentek nagy részével én nem is szeretnék foglalkozni, csak egy Genfről szóló hozzászólást emelnék ki.
KATT!
Valaki 4 napot töltött Genfben, és elég érdekes véleményt alkotott:-)
Olyanokat látott, amikkel én még nem találkoztam, pedig már elég régóta élünk itt.
Ott is reagáltam a hozzászólására, de sajnos később már nem volt jelen az oldalon...
Hát itt az első:
"Genf belvárosában este sétáltunk és kurvák lógtak a kirakatban."
Itt már elgondolkodtam, hogy biztosan ugyanabban a Genfben élek...?
Én ugyan csak csütörtök esténként sétálok a belvárosban, de ilyennel még nem találkoztam!
Viszont napközben többet járok ezen a területen, gondolom az ilyen kirakatok nappal is feltűnnének...de én csak próbababákat látok.
Amszterdamban van ilyen negyed, szívesen meg is nézném.
Genfben én nem tudok róla, hogy ez előfordulna, pedig nem járok csukott szemmel az utcán.
A külvárosban nem szoktam sétálgatni, csak célirányosan megyek, de ott sem gondolom, hogy lenne.

A következő eltúlzott vélemény, bár ennek már van valami alapja:
"Minden! sarokra jutott 1 színes bőrű arc aki drogot árult. "
Ezek az emberek jelen vannak Genfben, de nem a belvárosi utcákon, hanem a tóparton, illetve néhány parkban.
Ezért okos ember este nem sétál ezeken a környékeken, ez tény.
Viszont az utcák nyugalmasak, nincsenek ilyen alakok! De a tavat inkább napközben nézd meg.

A harmadik vélemény adódhat abból, hogy rossz étterembe tért be, de megemlítem itt, mert nem a valóságot tükrözi.
"Étteremben 10,000 Ft egy főétel. Egy sima pizza is bárhol 6000 Ft. 1 zsemle 250 Ft, Egy gyros a kinti töröknél 3000 Ft."
Az éttermi főételek árát nem ismerem, mert többnyire itthon eszünk.
A gyros ára stimmel, viszont pizzát is lehet enni étteremben is sokkal olcsóbban.
Én 13 CHF-ért veszek nagyon finom, olasz pizzát elvitelre, ott fogyasztva 15 CHF.
Nem gyorsfagyasztott pizzalapból készül, hanem ott előtted készítik el.
A Rive-nél lehet gyors pizzát kapni ezzel a szörnyűséggel 10 CHF-ért, kapsz hozzá 1 liter üdítőt is.
De inkább ne kóstold meg!
A gyros (kebap) a belvárosban 12 CHF, a Rive-nél nagyon finomat lehet enni.
Kicsit utazva 10 CHF-ért is ehetsz, de én inkább az előbbit ajánlom (mindkettőt kóstoltam).

És most jön az igazi!
"Órabolton kínai éttermen kívül nem sok dolgot látni! A tó szép és egyenlőre nem szednek belépő díjat. "
Ehhez én már nem is tudok hozzászólni, csak idézem azt, amit ott válaszoltam:
"Azt gondolom nem térképezted fel előre a látnivalókat, ezért nem találtad meg :-) "

8 megjegyzés:

  1. hát én 2szer voltam csak Genfben, és mindkétszer csak 1-1 napot, de akkor nagyon tetszett:) úgyhogy most lehangoltatok:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én viszont rettenetesen szomorú vagyok, mert eszerint sikerült pont az ellenkezőjét elérnem a bejegyzéssel, mint amit szerettem volna...:-(

      Törlés
  2. Gilda, ilyen véleménnyel ne foglalkozz. Én is meglepődök mindig azon, aki átutazóban van egy helyen, le se száll a vonatról, de véleménye az van.
    Tipisch Ungarisch.
    Ha valaki Zürichben csak a Langstrassén jár, ugyanez a véleménye.
    Nyilván erre volt igénye, kurvára és drogra.
    :)
    A világ (majdnem) minden városában van olyan negyed, ahova épeszű vagy inkább ép életű ember nem téved be. Nem kell ezt túlmisztifikálni.
    Az tény, hogy Svájc drága. Ennyi. Tudomásul kell venni.
    :)
    Senki sem tartott fegyvert a fejéhez, hogy ide látogasson. Hozott volna hamuban sült pogácsát...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez így van. Van ilyen hely Magyarország nagyobb városaiban is.
      Ennyi.
      :)

      Törlés
  3. Néhány kommentet töröltem a szerzőjük kérésére.
    Nem állt szándékomban, de megkértek rá, hát megtettem.
    De nem szeretném, ha a lényeg lemaradna:
    Az írásom kimondottan a belvárosról szólt, ahol nem jellemzőek ezek a csoportok.
    A kiegészítésekben szerepelt, hogy más környékeken, pl a vasútállomás közelében, a tóparton van belőlük bőven.
    Ezt én nem is vitatom, nem vontam kétségbe soha.
    Este érdemes ezeket a helyeket elkerülni!
    Állítólag a vasútállomás környékén valóban a kirakatban ücsörögnek a lányok, bármennyire is hihetetlen számomra.
    Azt hiszem, hogy kb. ennyi volt a lényege ezeknek a hozzászólásoknak rövidítve.

    VálaszTörlés
  4. Vasutallomastol jobbra 200 meter, Genf kozpontjaban van a szexnegyed. Minden kollegam belebotlott. Nem akart, csak a totol a szallodaig kenytelenek voltak. Az utcan a neger kurvak allnak, a feherek allitolag bent vannak.
    Fura, hogy valaki Genfben el es meg nem latta/letagadja. Az is fura, hogy regen el Genfben es meg nem volt etteremben/nem ismeri az arakat. Ennyit a hitelessegerol.
    Erdemes volt egyszer megnezni Genf varosat, de a sajat penzembol nem jonnek ide vissza. Iszonyat draga, es semmi extra, viszont cserebe piszkos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jellemző, hogy egy ilyen stílusú hozzászólás "névtelenként" íródik...
      Egyes embereknek ez nagyon megy, ha nem kell a nevüket kiírni :-)
      Az értő olvasással is problémái vannak a hozzád hasonló embereknek, mert ha figyelmesen olvasgattál volna, akkor azt is megtalálod, hogy a vasútállomás környékét én nem sorolom a kimondottan a belvárosba!
      Mi a fura abban, ha valaki nem jár étterembe? Én Magyarországon sem jártam, ott is és itt is főzök a családnak. Hidd el, nagyon sok család él így otthon is és Genfben is :-)
      Viszont ettem pizzát étteremben 15 CHF-ért salátával együtt, így nem gondolom, hogy hiteles az a megállapítás, hogy egy pizza bárhol 6 000 forint, ha a 15 CHF-ot átszámolod jó magyar forintra!

      Törlés
    2. Ha nem tetszett Genf, akkor tényleg ne gyere vissza :-)

      Törlés