Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. március 8., péntek

Megint bizonyítvány...

Tegnap újra megkapta a bizonyítványát a nagyobbik fiam az iskolában.
KATT!
Erről már régebben is írtam, itt vannak a linkek:
http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.ch/2012/03/genfi-bizonyitvany.html
http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.ch/2012/11/bizonyitvany-es-ketnyelvuseg.html

Gyakorlatilag a rendszer ugyanaz második osztályban is, egy A4-es lapon kapjuk meg az értékelést.
Megint mindenből a legjobb minősítést kapta :-)
A szöveges értékelésben sajnos még mindig szerepel, hogy a francia kiejtése nem tökéletes, de a férjem sokat gyakorol vele, ezért már javult.

Kaptunk még 2 mappát az eddigi iskolai munkáiról, az egyiket majd vissza kell vinni, a másik nálunk marad.
Most 6 évesen ott tartanak, hogy 10-ig számolnak, összeadnak, kivonnak...
Illetve tanulják leírni a betűket.

Ez az egész úgy zajlik, hogy minden szülő és gyermek felmegy a terembe, ott az asztalokon várnak bennünket ezek a mappák.
A gyerekeink minden játékot megmutatnak, amikkel dolgoznak, fejlődnek.
Ez nagy öröm a gyerekeknek, hiszen úgy érzik, hogy most ők tanítják a szüleiket :-)
Nagyon sok fejlesztő, manuális eszközt láttam, erről jutott eszembe az otthoni oktatás, ugyanis ott ez sajnos hiányzik.
Én a szakdolgozatomat "Manuális eszközök felhasználása a matematika oktatásban" címmel írtam.
Akkoriban még nem volt internet, sőt számítógép sem nagyon...
Kerestem szakirodalmat ehhez a témához, de csak egyetlen könyvet találtam, Dienes Zoltán művét.
Így kénytelen voltam én megalkotni az általános iskolai tankönyvek felhasználásával, de már akkor azt láttam, hogy nem nagyon jellemző ez az általános iskola alsó tagozatában sem.
Később sem terjedt ez el szerintem, ennek oka egyrészt a feszített tanmenet, másrészt a magas osztálylétszám, de biztosan vannak más okok is.
Az itteni oktatásban nagyon tetszik nekem ez a szemlélet, ezért nagyon örülök, hogy a fiam itt kezdte az iskolát. Ami fontos, hogy ez neki is nagyon tetszik :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése