Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. július 24., szerda

Megérkeztek az első fecskék :-)

Sok családdal tartom e-mailben a kapcsolatot, akik szeretnének kijutni Svájcba, Genfbe.
Sajnos sokan még nem jártak sikerrel, nem sikerült munkát találniuk.
KATT!
De a napokban megérkezett egy család, akik már be is költöztek az új otthonukba :-)
Tegnap délelőtt személyesen is találkoztunk...
Érdekes volt látnom ugyanazokat a félelmeket, gondolatokat, amiket én éreztem a költözéskor.
Természetesen róluk szóló információkat nem írok, hiszen ez  az ő életük!
Remélem, hogy a személyes találkozással kis bátorítást adtam az itteni élet megkezdéséhez :-)
Sajnos nem mindenben tudtam érdemleges tanácsot adni, mert voltak olyan kérdések, amikkel nekünk még nem kellett foglalkoznunk.
De bízom benne, hogy azért valami kis hasznos információ azért a birtokukba került!
Általánosságban a bennünk zajló kérdésekről a költözés után:
  • Nem beszélek franciául, nem is tudom elképzelni, hogy ezt a nyelvet meg tudom tanulni...
    Ne féljetek ettől, itt anyanyelvi környezetben sokkal könnyebben fog menni!
    Genfben vannak nagyon olcsó, sőt ingyenes nyelvtanfolyamok is, amik kezdő szinten nagyon hasznosak! Írtam már róluk, a blogon megtalálhatóak...
    Aztán, amikor már van egy kis szókincsetek, akkor keresni kell olyan embereket, akikkel beszélgetni tudtok, így fejlődtök gyorsan. Erre jó lehetőség az önkéntes munka is, amiről szintén írtam már.
    Ha valaki beszél angolul, akkor pedig tényleg semmi gondja nem lesz azzal, hogy megértesse magát!
  • A gyerekek be tudnak-e majd illeszkedni az iskolába?
    Tapasztalataim alapján nincs ezzel gond, mert itt Genfben a gyerekek és a felnőttek is elfogadják a bevándorlókat, az én gyerekemnek semmi gondja nem volt az iskolában.
    Ráadásul a gyerekek sokkal hamarabb megtanulnak majd franciául, mint mi felnőttek :-)
    Külön francia órákra is fognak járni, ezzel is segítik a beilleszkedésüket!
  • Nem késő-e, hogy lekéstük az iskolában a jelentkezési határidőt?
    Most nyári szünet van, de talán itt is vannak ügyeleti napok az iskolában (sajnos erről nincsenek információim).
    De ha nincsenek, akkor sem kell aggódni, mert augusztus közepén is lehet majd jelentkezni.
    Ami fontos, kell a gyerekeknek egy bejelentett lakcím, biztosítás és balesetbiztosítás...utána fel fogják venni az iskolába.
    Nem árt keresni egy gyerekorvost, aki ellenőrzi az oltásokat. Körülbelül ugyanazokat az oltásokat kapják, de az időpontokban vannak eltérések.
    Azt sajnos megint nem tudom, hogy nagyobb gyerekek veszítenek-e évet vagy sem, de gondolom ezt majd az iskolában el fogják mondani.
    Arra kell figyelni, hogy itt korábban kezdődik az iskola, augusztus 26-án lesz az első tanítási nap.
  • Általában az anyukák érkeznek úgy, hogy az apuka dolgozik, de később az édesanya is szeretne esetleg. Van-e erre lehetőség?
    Hát erre azt mondom, hogy kell hozzá kis türelem!
    Ha nyelvtudás nélkül érkeztél, akkor az első évet mindenképpen arra kell szánni, hogy megtanuld a nyelvet.
    Az iskola beosztása miatt egyébként sincs sok időd...
    Később persze már a gyerekek ebédelhetnek az iskolában, a felügyeletet is ellátják, akkor már könnyebb lesz.
    A szerdai napokra, amikor nincs iskola, lehet táborokat keresni. Jövőre már a mi nagyobbik gyerekünk is ott fogja tölteni ezeket a napokat, de eddig (2 évig) itthon volt velem.
    Arról is írtam már, hogy szinte lehetetlen az oviba betenni a gyereket, nincs hely...szóval 4 éves koráig valószínűleg otthon lesz veled.
    De mindenképpen meg kell tanulni először a nyelvet, hogy dolgozni tudj!!!
Biztosan vannak még kérdések a fejünkben ilyenkor, nekem most hirtelen ezek jutottak az eszembe.
De szívesen várom a többit :-)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon megnyugtató érzés volt úgy kijönni, hogy tudtam, lesz kihez fordulni tanácsért, még ha nekem is kell megoldani a problémákat, de legalább megerősítettél abban, hogy nem lehetetlen kűldetés ez az egész!

    VálaszTörlés
  2. Sok sikert nekik!

    A nyelv tenyleg nehez, de nem lehetetlen. A nagyobb gyerekekkkel tesztet iratnak szerintem ott is, ahol inkabb a matek alapjan soroljak be oket egy osztalyba, de figyelembe veszik azt is, hogy ne terjen el jelentosen a korcsoporttol.
    A franciaknal minden tinit egy osztallyal lejjebb tettek a tovabbtanulasra idot hagyva nekik es a nyelvre koncentralva. Igy raernek akkor donteni merre tovabb, amikor B2 szinten beszelnek.

    a francia ismeroseim tini gyermekei egy ev alatt a2-re jottek fel, hatha ez segit valamit.
    A munka pedig nyelvtudas nelkul nagyon nehez, ez teny, csaknem lehetetlen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nagyobbik lány olyan gyorsan kiszámolt valamit fejben, hogy biztosra veszem, hogy a matekkal nincs gondja. Ezt el is felejtettem megemlíteni a személyes találkozáskor, bár felfigyeltem rá! :-)
      A pici pedig alig várja, hogy itt kezdje az iskolát!
      Náluk biztosan nem lesz gond a beilleszkedés, úgy vettem észre, hogy felkészültek a kezdeti nyelvi nehézségekre is.
      A legnagyobb gyerekkel nem találkoztam, nála talán lesznek gondok, mert egyrészt éppen a kamaszkorát éli, ráadásul már az általános iskola és a szakképzés határán áll, de remélem az iskolában kitalálnak számára egy elfogadható megoldást. Én drukkolok nekik nagyon!

      Törlés
  3. Az első pár év nem lesz könnyű, de a mondás is úgy tartja: minden kezdet nehéz.
    Nem szabad elkeseredni, napról napra könnyebb lesz.
    Minden jót kívánok a családnak!

    VálaszTörlés