Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. szeptember 12., csütörtök

Nyelvtanfolyamok és nyelvtanulás...

A tegnapi bejegyzésem kapcsán előkerült, hogy hogyan érdemes nyelvet tanulni, erről írnék most pár sort.
KATT!

Szigorúan a saját tapasztalataim alapján, illetve a más módszerekről másoktól kapott információkra hagyatkozva J

Azt gondolom, hogy alapvetően 3 módja van ennek:
1)                 Megpróbálunk magunktól megtanulni könyvek, illetve az internet segítségével.
Ennek a módszernek előnye, hogy olcsó, a legolcsóbb a lehetőségek közül.
Viszont nem túl hatékony, sokak – köztük én is – nem tud így elsajátítani egy nyelvet, főleg nem a franciát, legalábbis kezdőként ez nem nagyon szokott menni.
Viszont a tapasztalatom az, hogy amikor már más úton megszereztél egy alapot, akkor már tudod fejleszteni a tudásodat ezzel a módszerrel is.
Én mostantól áttérek erre, bár egy tanfolyamra még el fogok járni, mert ott idén az informatikai szókincset fejlesztik, amire talán nekem a jövőben szükségem lesz.
Vettem jó gyakorló feladatsorokat tartalmazó könyveket, ezeket fogom megoldani, amivel a célom elsősorban az, hogy felderítsem, hogy mennyit felejtettem a nyelvtanból.
De külön fogok figyelni a szavakra is, minden ismeretlen szót kikeresek és megtanulok.
Hogy elég lesz-e? Nem tudom, de annyira kérdéses a további életünk, hogy nem akarok egy egész éves tanfolyamot befizetni, miközben esetleg Genfbe csak ritkán járok át.
Ezt fel lehet turbózni kicsit, ha találsz magadnak valakit, aki a közeledben lakik, és együtt tudtok tanulni. Ilyenkor direkt jól jön, ha az egyik fél kicsit előbbre van, tudja segíteni a másikat, de ezzel az ő tudása is gyarapodik. Talán majd az új helyen én is kipróbálhatom ezt!

2)                 Keresünk egy tanfolyamot, ott többekkel együtt egy tanár segítségével szerezzük meg a tudást.
Ez hatékonyság szempontjából már jobb, feltéve, hogy sikerül jó tanárt kifognod J
Genfben rengeteg lehetőség van erre, az árak az ingyenestől a csillagos égig mennek!
Én azt mondom, hogy nem biztos, hogy ami olcsó, az rossz is.
Többet is kipróbáltam az olcsóbb kategóriából, ezekről részletesen írtam is. Kezdő szinten csak nyerhetsz vele, ha a pénztárcád nem enged meg többet, akkor főleg.
Az első évben 2 kurzusra jártam, a kettő kiegészítette egymást, illetve az otthoni tanulásommal én is segítettem magamnak egy kicsit J
Hátránya természetesen, hogy másokhoz kell igazodni, a tanártól függ, hogy milyen tempót diktál, illetve előnyben részesíti azokat, akik tanulni akarnak vagy inkább a gyengébbekkel (lustábbakkal) toporog egy helyben.
Az első év után én annyira fejlődtem, hogy a következő évben mindenhol olyan teszteket írtam, ami alapján a haladó csoportba kerültem, vagyis átugrottam 1 illetve 2 lépcsőfokot.
Ezekkel a tanfolyamokkal már voltak problémáim, nem éppen jó tanárokat fogtam ki, ezért is ment el most a kedvem tőle.
Persze ez nem azt jelenti, hogy az adott iskolát le kell írni, mert nem ad tudást! Én nem kerültem jó helyre, de ugyanabban az iskolában helyettesítés esetén nagyon jó pedagógusok is jártak nálunk.
Ezeken az olcsóbb helyeken általában önkéntesek dolgoznak, de vannak fizetett nyelvtanárok is például a Camarada-nál. Ezt a helyet mindenképpen javaslom, főleg olyanoknak, akiknek 4 éves kor alatti gyerekük van, mert itt az ingyenes felügyelet is megoldott, de csak akkor, ha időben jelentkeztek! Ez azt jelenti, hogy a meghirdetett jelentkezési napon jó korán kell érkezni, hogy az elsők között legyél! J
Azt is gondolom, hogy a jó pedagógusi véna nem diploma kérdése, taníthat jól az is, aki erről nem szerzett képesítést, illetve lehet csapnivaló tanár az is, akinek van végzettsége!
De ez nem csak a nyelvre igaz…

3)                 A leghatékonyabb megoldás, ha magántanárhoz jársz, ebből én jobbnak tartom azt, ahol személyesen oktat bennünket valaki, de a skype segítségével is sokan tanulnak.
Persze itt is kell szerencse a tanárhoz, de itt van rá lehetőséged, hogy rögtön válts, ha nem vagy megelégedve.
Igen, ez drágább, bár én láttam itt Genfben olyan nyelvtanfolyamot is, ami többe kerülne…
Ezt én nem próbáltam, elsősorban az ára miatt, de elismerem, hogy így lehet a leggyorsabban tanulni!
A Facebookon, az oldalamon is van pár ajánlat, ahol skype segítségével oktatnak, de gondolom a kereső is rengeteg lehetőséget ad ki erre a google-ban J
Nem tudok ajánlani egyet sem közülük, mert nem ismerem őket, de gondolom, majd Karina ír pár sort erről, hiszen ő így tanul, ráadásul nagyon jól halad (természetesen sokkal gyorsabban, mint én).

A hozzám érkező levelek alapján azt látom, hogy sokaknak nem adatik meg, hogy magántanárt fogadjanak, így az olcsóbb tanfolyamok iránt érdeklődtök inkább.
Idén ilyet nem kerestem, de ide most kiteszem a linkeket, ahol a régiekről írtam.
De bármelyik módszert is választjuk, elengedhetetlen, hogy legyen szorgalmunk tanulni, mert e nélkül a világ legjobb tanára sem veri a fejünkbe a tudást!
Jó lenne, ha találtak volna egy módszert, hogy erőfeszítések nélkül beszéljünk egy idegen nyelven is – erre még talán én is szánnék akár egy nagyobb összeget is – de sajnos még nincs, illetve én még nem hallottam róla J
Persze sokszor leírták már, hogy a tanulás mellett keressük az olyanok társaságát, akikkel beszélgethetünk franciául, a TV-t francia nyelven nézzük, stb.
Az biztos, hogy ha itt akarunk élni, akkor nekünk kell tenni azért, hogy befogadjanak, ehhez viszont szükséges a nyelv ismerete is.
Akinek pedig iskolába megy a gyereke, az rá fog döbbenni, hogy nem tud segíteni tanulni, ha nem beszél franciául. Az első házi feladatok utáni tapasztalataimat egy külön írásban látjátok majd hamarosan!
Nagyon fontos, hogy sürgősen kezdjetek el tanfolyamot keresni, mert szeptember közepétől október elejéig lehet beiratkozni, gyorsan betelnek a helyek már a meghirdetett első napon!

Itt egy link az idei kínálatról, igaz franciául!
Illetve itt vannak az én tapasztalataim korábbról!
 
 

 

2 megjegyzés:

  1. Jól összefoglaltad, Gilda!
    Nem kerül azért egy vagyonba a magántanár.
    Rita, akinél én tanulok, igaz, drágább, mint a többiek, de nagyon jó tanár, itt él már több, mint 12 éve és a férje francia. Ismeri a helyi szokásokat és szuperül tanít. Élmény vele a tanulás, de persze azért tanulni rengeteget kell.
    20euróba kerül nála egy óra, de a tandíjként kifizetett összeg felét vissza tudod igényelni a következő évi francia adódból az általa adott számla alapján. Majd írok én is erről, most nem akartam párhuzamosan írni erről a témáról. Ha megengeded, belinkelem majd az írásodat is.

    VálaszTörlés
  2. Hm, hm...
    Szerintem az első is nagyon hatékony tud lenni, amennyiben megfelelően szorgalmas a diák. Ma már jobbnál jobb anyagok vannak fen a neten, akár ingyen.
    Nekem tengernyi idegen nyelvű anyagom van. Csakhogy rám mindent el lehet mondani, kivéve, hogy szorgalmas lennék.
    A második módszer is jó, mert ott az embert a többiek is inspirálják. Nem beszélve a beszélgetés lehetőségéről.
    Hogy a magántanár jobb-e? Nos, én nem vagyok meggyőződve.
    Annak ellenére mondom, hogy most én is magán órákat veszek.
    Igaz, abban az időszakban csak velem foglalkozik a tanár, és haladunk is, de nekem nagyon hiányzik a beszélgetés másokkal.

    VálaszTörlés