Hogy miért is mondta ezt?
Mindjárt meglátjátok, ha leírom a hallottakat…
Akkor öveket bekapcsolni, jöjjenek a feladatok, amikkel egy 6 éves gyereknek meg kell küzdeni Genfben az iskolában!
KATT!
1) A gyerekek már megszokták az iskolai környezetet, így ezzel nincs gondunk, viszont még mindig vannak olyan tanulók, akik a magatartásukkal zavarják a tanítást, illetve agresszívek a többiekkel. Utóbbit sajnos mi már megtapasztaltuk…
Ezért ettől a tanévtől kezdve ezeket a dolgokat szigorúan büntetik, nem fogják megengedni. Ez jó hír, mivel az én fiam magatartásával semmi probléma nincs, de talán ezután már mások sem fogják piszkálni.
2)
Egy korábbi
írásomban már említettem, hogy az iskolába érkezés időpontja pontosan 8 óra,
akkor már el is kezdődik a tanítás, bár ezt még pár szülő nem fogta fel, így az
elmúlt időszakban még előfordult, hogy a gyerek negyed 9-kor vagy fél 9-kor
esett be az iskolába. Na nem a mi fiunk J
Újra felhívták a
szülők figyelmét arra, hogy ezt szigorúan be kell tartani.
3)
Az iskolában
vannak olyan segítő pedagógusok, szakemberek, akik a tanárok munkáját segítik,
idén pont a harmadikos korosztály lesz a célpont, így sokszor fogják az órákat
látogatni ezek a segítők. Azt gondolom, hogy ez is nagyon hasznos lesz.
Persze főleg a
problémás gyerekekkel fognak foglalkozni, de ez jót fog tenni az egész osztálynak.
4)
Az
osztálylétszám 21, 2 pedagógus foglalkozik velük, de nem egyszerre. Hétfőn és
kedden, illetve csütörtökön és pénteken tartják az órákat.
A
szerda még mindig szünnap JMár találkoztam velük, nagyon kedvesek és segítőkészek.
5)
Pontosan ismerem
már a tantárgyakat, hát íme:
- francia – français (a cél, hogy a tanév végére mindenki tudjon olvasni)
heti 9 óra
- matematika - mathématiques (a cél adott, megalapozzák a komolyabb számolási feladatokat)
heti 5 óra
- ismeret, tudomány – science (na erről majd később írok, ha látom, hogy mi ez)
heti 2 óra
- földrajz – géographie (gondolom alap szinten)
heti 1 óra
- testnevelés - éducation physique (hogy a testük is erősödjön)
heti 3 óra
- művészetek – arts (festenek, rajzolnak…szóval alkotnak)
heti 4-5 óra
- általános oktatás, együtt élés – formation générale, vivre ensemble (talán az otthoni erkölcstan megfelelője, csak szerencsésebb elnevezéssel?)
heti 1 óra
- francia – français (a cél, hogy a tanév végére mindenki tudjon olvasni)
heti 9 óra
- matematika - mathématiques (a cél adott, megalapozzák a komolyabb számolási feladatokat)
heti 5 óra
- ismeret, tudomány – science (na erről majd később írok, ha látom, hogy mi ez)
heti 2 óra
- földrajz – géographie (gondolom alap szinten)
heti 1 óra
- testnevelés - éducation physique (hogy a testük is erősödjön)
heti 3 óra
- művészetek – arts (festenek, rajzolnak…szóval alkotnak)
heti 4-5 óra
- általános oktatás, együtt élés – formation générale, vivre ensemble (talán az otthoni erkölcstan megfelelője, csak szerencsésebb elnevezéssel?)
heti 1 óra
Tehát összesen 24-
25 órát osztanak el 4 napra! Itt is 45 percesek az órák!
Valamiért azt
gondoltam, hogy már németül is fognak tanulni, de a jelek szerint tévedtem J
Sok? Nekem annak
tűnik! Főleg, hogy én már a házi feladatokról is hallottam…nektek meg ezután
fogom leírni.
6)
Bizony lesznek
ezek is, csak kicsit más rendszerben, mint otthon.
Keddenként kapják meg a dossziét a feladatokkal, amit a következő hétfőn reggel kell visszavinni.
Keddenként kapják meg a dossziét a feladatokkal, amit a következő hétfőn reggel kell visszavinni.
Lesznek
általános házik, amik az írással, olvasással, egyéb tantárgyakkal kapcsolatosak
– kivéve a matematikát – ezeket kell 1 héten belül visszajuttatni az iskolába.
A matematikai
feladatokra 2 hetük lesz, de minden papíron szerepelni a fog a kiadás és
visszaérkezés dátuma, így a szülők ezt nyomon követhetik.
Külön kérték a
szülőket, hogy ne egyszerre készítsék el a feladatokat a gyerekek vasárnap
délután, hanem minden nap szánjanak rá 5 percet, apránként haladjanak.
Illetve
felhívták a figyelmet arra, hogy a csemetéinket időben fektessük le, ne vigyük
őket rendezvényekre iskola előtti este, mert csak kipihent állapotban tudják
felvenni a tempót.
7)
A gyerekeink
külön feladatokat is ellátnak az iskolában, például van csendfelelős, akinek
azt kell elérni, hogy ne zajongjanak a többiek a folyosón, vagy van
könyvfelelős, aki irányítja a többieket a rendrakásban, stb.
Az én fiam már
volt az utóbbi szerepben, meg is birkózott vele J
8)
Végezetül az
értékelésről:
Összesen
háromszor kapnak bizonyítványt a tanévben, de még csak szöveges értékelés lesz,
jegyek nem.
A tananyagok
természetesen egymásra épülnek, így aki az elején lemarad, az bajban lesz!
Azt mondták a
tanárok, hogy elsősorban az igyekezetet várják el a gyengébb tanulóktól is, ha
ezt nem látják, akkor bizony előfordulhat, hogy nem megfelelő teljesítmény után
a gyereknek meg kell ismételni az évet.
Gondolom ez elsősorban a franciára és matematikára vonatkozik.
A férjem külön
beszélgetett a tanító nénikkel a fiunkról, akik elmondták, hogy okos,
szorgalmas, rendes és jó felfogású gyerek, de a kiejtését mindenképpen minél
hamarabb javítani kell, amit ugye tudtunk is. Megy is a logopédushoz…
Még azért lenne
egy kérésem azokhoz a barátaimhoz, ismerőseimhez, akiknek otthon most kezdte
meg a gyermeke az általános iskolát.
Vagytok sokan,
remélem valaki meg is teszi, amit kérek J
Szeretném látni
a hasonlóságot, különbséget az otthoni és itteni oktatás között, ezért akár
kommentként, akár e-mailben írjátok meg nekem, hogy hány órájuk van otthon a
gyerekeknek, milyen órák ezek, milyen óraszámban, mi a házi feladatok
rendszere, stb.
Előre is köszi!
Huha! Nem semmi!
VálaszTörlésNalunk 27-en lesz szuloi ertekezlet. :)
Szerintem nem vészes.
VálaszTörlés:)
Összehasonlítva a rendszert, az otthoni "számonkérőt", és az itteni "támogatót", nem kell megijedni.
Még akkor sem, ha az órák száma számszakilag több. Bár, ha jók az emlékeim, nekünk sem volt sokkal kevesebb.
No para!
:D