Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. szeptember 6., péntek

A gyengébbek kedvéért???

Érdekes "matematikai" feladványra bukkantam egy olyan oldalon, ahol felnőtt emberek kommentelnek, ezért valószínűsíthető, hogy legalább az általános iskolát elvégezték.
KATT!
Sajnálom, de matematika tanárként megakadt ezen a szemem, gyakorlatilag nem is értem, hogy ezt hogyan lehet megkérdezni egy nyilvános fórumon, ugyanis már alsó tagozatban tanítják egyes részeit, a felső tagozatban viszont már az egészet.
Ez például egy ötödikes matematika tankönyvből való:
http://www.mozaweb.hu/Lecke-Matematika-Matematika_5-5_A_terfogat_urtartalom_merese-105459
A kérdés:
350 g az hány dl?
De jött a segítség! :-)
Mérőpohárba vele, aztán majd kiderül...
Hát ez nem volt elég, így újabb segítség érkezett! :-)
Térfogat : 1 liter = 10 deciliter
Tömeg : 1 kg = 1000 gramm
De más-más anyagoknak más a tömeg/térfogat (sűrűség) arányuk..

Itt megjegyzem, hogy a súly szót felcseréltem tömegre, mert ez viszont fizika tanárként bántotta a szemem.
Maradjunk a víznél, ahol pontosan :
1 l víz (10 deciliter)= 1000 gramm (1 kg)

1 deciliter = 100 gramm
0,1 deciliter = 10 gramm
0,01 deciliter = 1 gramm
Ebből (visszafelé) kitudod számolni hogy 1 bizonyos gramm víznek mennyi lesz a térfogata.
30 gramm víz térfogata 30 X 0,01 deciliter = 0,3 deciliter térfogat.

Persze, aki ezt a kommentet írta, az később még védekezett, hogy nem ő ilyen okos, úgy kapta régebben ezeket az információkat.
Hát nem gondoltam, hogy ilyen "beszélgetést" fogok látni 2013-ban egy internetes felületen!
Tudom én, hogy nem kell tudni mindenkinek másodfokú egyenletet megoldani, de ez azért kiverte nálam a biztosítékot! De az is lehet, hogy a hivatásomnál fogva elfogult vagyok...

1 megjegyzés:

  1. Hm... tudod, hogy hadilábon állok a matekkal, de ez nagyon gáz. Ezt az alsóban tanítják már.
    :)
    Másrészről, ha épp "hiányoztam", akkor sem tenném ki kérdésben. Mindennek utána lehet nézni, és már azzal is tanul az ember.
    Szerintem...

    VálaszTörlés