Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. augusztus 19., hétfő

Nemzeti ünnep magyar módra

Kénytelen vagyok a férjemet idézni: "Nem csoda, hogy itt tart ez az ország, ha egy 1 napos ünnep miatt egész héten nem dolgoznak a hivatalokban."
KATT!
Genfben hozzászoktam ahhoz, hogy ha kedden munkaszüneti nap van egy ünnep miatt, attól még hétfőn, szerdán, csütörtökön és pénteken minden hivatal nyitva van.
Így el is felejtettem, hogy ma - azaz hétfőn - itthon semmit sem tudok majd elintézni.
Kezdődött azzal, hogy reggel felhívtam egy autóbontót a Suzuki felnikkel kapcsolatban, de közölték, hogy ma nem dolgoznak.
Viszont telefonon felvilágosítottak, hogy nem tudnak nekem 2 darab felnit eladni, csak 4-et, bár van raktáron.
Ezt mondjuk nem nagyon értem, de nem fogok 20-24 000 forintot fizetni 4 használt felniért, ha nekem csak kettő kell.
Budapesten persze lehet egyet is venni, de hát mi nem ott lakunk...
Bár egy pesti bontónak írtam e-mailt, lehet, hogy a szombati lakodalom előtt ott még el tudom intézni ezt is.
Szombaton az egyik gumisnál megpróbáltak bennünket rábeszélni 2 Nissan felnire, mert a "szakember" szerint nem probléma, ha a középső lyuk - ami a kerékre illeszkedik - nagyobb, mint kellene, a lényeg, hogy a csavarok jó helyen vannak.
1500 km autópályán...és csak 4 csavar tartja a kerekeket???
Náluk is volt Suzuki felni, de ők is csak 4-et adnak el.
Kicsit elkanyarodtam a tárgytól :-)
A lényeg, hogy itt kissé elbizonytalanodtam, de azért elindultam.
Először az önkormányzathoz, ahol persze ki van írva, hogy ma nem dolgoznak, de a hét többi napján sem...
Szóval itt vagyunk még egy hétig, de nem fogom tudni bejelenteni a jegyzőnek azt, hogy a fiúk Genfben járnak iskolába, óvodába.
Ezután mentem a munkahelyemre, ahol szintén nem dolgoznak, de még az sincs kiírva, hogy a többi napon igen vagy nem.
Így szerdán azért még megpróbálom, talán sikerül beszélni az igazgatóval.
Szerencsére a boltok azért nyitva voltak, így legalább bevásároltam az útra, illetve a GM dolgokat Genfre.
Persze a hivatali dolgokat elintézhettem volna a múlt héten, de nem számítottam arra, hogy a keddi ünnep miatt megáll a közigazgatás egész hétre. Elvileg ugye a hétfői napot szombaton kellene ledolgozniuk...
Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy az indulásig megérkeznek-e a fiúk útlevelei, illetve elkészül-e a szemüvegem.
Mindegyiket 2 hetes határidővel vállalták, az ünnep nélkül simán belefért volna az időbe, de ha kivesszük az ünnep miatti munkaszüneti napokat, akkor már erősen kérdéses a dolog.
Az érdekes probléma lesz, ha nem érkeznek meg, illetve nem készül el :-(
 

4 megjegyzés:

  1. Kedves Gilda!
    Hát, könnyű a jóhoz hozzászokni, kérem?
    :)
    Nem otthon vagy...
    Most ünnep van, a szlogen szerint együtt az ország...
    Persze, mindenki együtt nem dolgozik.
    :(
    Áh, megette a fene...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban elszoktam ezektől a dolgoktól...
      Hát most megfizetem a tanulópénzt, hiába akarom tisztán, hivatalosan csinálni, ha nem hagyják :-(

      Törlés
  2. Megjegyzem, nem tudom ki találta ki ezt a szombaton ledolgozzuk a hétfőt vagy akármelyik nagyot, de jó nagy hülye volt. Szerintem többet árt a gazdaságnak, mint használ.
    Egyáltalán minek ez? Ha valaki nem akar dolgozni, vegyen ki szabit, ha nincs, menjen dolgozni.
    Hát, nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én nem feltétlenül értek egyet, hogy hülyeség a ledolgozós dolog.
      Legalábbis a turizmusnak szerintem jót tesz, hiszen sokan utaznak el ilyenkor a 4 napos ünnep során, ami jó a szállódáknak, kajáldáknak és egyéb idegenforgami helyeknek, ami otthon nem utolsó szempont, ja és jó a munkavállalónak, kikapcsolódhat. Míg ha csak egy nap az ünnep, akkor az ember nem megy sehova, még kipihenni se nagyon tudja magát. Más kérdés hogy a szombati munkanap mindig gáz volt nekem is. Valamit valamiért.
      Részemről szerettem ezt a rendszert:)
      MÁsrészt nyár van, tehát vsz. azért nem voltak nyitva a hét többi részén a hivatalok, mert talán nyári szünet van, ez csak tipp, az én munkahelyemen nem volt ilyen nyári szünet:) de a levéltárban pl. van.
      De ez csak az én szempontom, mint volt mo-i munkavállaló szempontja.

      Törlés