Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. augusztus 10., szombat

Az itthoni mindennapok

Hát mi is történik?
Intézkedés, rokonlátogatás, a telek és a ház rendbetétele, pihenés, stb.
KATT!

A héten sütöttem végre újra kenyeret, aminek a gyerekek nagyon örültek. A nagyobbik nem szereti a bolti GM kenyeret, már alig várta, hogy süssek.
Az övé így nézett ki:


 
Természetesen a pici is reklamálta a bio kenyerét, de éppen nem volt itthon bio búzaliszt, így teljes kiőrlésű lisztből és rozslisztből készítettem.
A rozsos kenyerek elég tömörek, ezért burgonyapehellyel és búzasikérrel javítottam rajta, így jó puha lett.
Íme az eredmény:
 




A szomszéd bácsinak - aki a házra vigyáz évközben - vittem 1-1 szeletet, rögtön meg is ette.
Érdekes volt, hogy a gluténmentes kenyeret dícsérte jobban...
Mindegyik kb 90 dkg volt, de 3 nap alatt elfogytak, süthetem a következőt, bár holnap krumplis pogácsa jön, természetesen GM és normál kiszerelésben is.
 
Csütörtökön műszakizott a kocsim, most 2 évig nem lesz rá gondom. A 2 első keréken téli gumi volt, azt most nyárira kellett cserélni a vizsga miatt.
Így viszont ott a 2 téli gumi, amit ki kell vinni Genfbe. Szeretnénk felnire szerelni, de nem találunk használt felnit hozzá...
Ha valaki tudna: Suzuki Ignis, 14-es (100-as az a méret, ami a lyukak között van...na ezt nem tudom, hogy hogy nevezik szakszerűen!)
A gumisok, bontósok szerint nagyon ritkán van, nehéz beszerezni.
 
Nappal 39 fok volt árnyékban a napokban, így a házban töltöttük a délutánokat, aludtunk általában.
Bent csak 29 fok volt :-)
Este viszont mentünk a területre dolgozni, mert bár füvet nyírni nem kell, de azért van munka bőven.
Mára szerencsére lehűlt a levegő, délelőtt esett is az eső.
Bár ma éppen rokonokat látogattunk, így szintén csak este dolgoztunk kicsit.
Jó kis nap volt!
 
Holnap kimegyünk a vásárba, de sok jóra nem számítunk, mert híreim szerint ott is megfogyatkoztak az árusok. Hát majd meglátjuk...
Kicsit egyhangúnak tűnhetnek ezek a napok, de mi élvezzük nagyon. Végre apa sem dolgozik, ráérünk, nem sietjük el a dolgokat...csak szép komótosan :-)

Beszereztem az évi bio mézünket a közeli faluból, az árak akác 1700 Ft/kg, vegyes 1400 Ft/kg, repce 1300 Ft/kg.
Sajnos hárs nem volt, pedig köhögésre azt szoktam adni a gyerekeknek.
Egy olyan családtól vesszük, akik nem szerezték be a hivatalos bio minősítést, elsősorban a költségek miatt, de ez a falu távol van mindentől, csak bio gazdálkodók élnek ott, így tényleg minimális vegyszert kaphatnak a növények.
A falu piacát délelőtt elmosta az eső, csak pár árus volt kint, de azért tudtam venni bio zöldségeket, kukoricát a gyerekeknek.
De ma megették mind...:-)
 

3 megjegyzés:

  1. Ha jól értem, magyar rendszámú kocsival jársz?

    Nincs is jobb, mint a házi készítésű méz. Én is szeretem, és valóban az a legjobb köhögésre.

    Jól néznek ki a kenyerek. Gratula!

    VálaszTörlés
  2. Gilda, egy kis biomezet nekem is hozhatnal, ha jossz haza es meg jarsz arra!:)
    Email mar mukodik?

    A kenyerek szepek, most mar vennem kell nekem is egy gepet! Aztan majd nezem a receptjeidet!

    VálaszTörlés
  3. Karina! Írtam e-mailt!!!
    Igen még magyar a rendszám :-)

    VálaszTörlés