Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. augusztus 6., kedd

A város most...

Tegnap be kellett mennünk a városba intézkedni, teljesen elképedtünk azon, amit láttunk.
KATT!
Az utcán alig volt ember, de ez inkább a hőségnek tudható be.
Viszont rengeteg bezárt üzletet láttunk, illetve ami még nyitva van, annak a kirakata annyira lepusztult, hogy el sem lehet mondani.
Volt olyan kirakat, ami annyira poros volt, hogy biztosan nagyon régen járt benne kirakatrendező, de ez inkább a kisebb üzletekre jellemző. A nagyobb boltoknál azért ezt nem tapasztaltuk.
A boltok belseje is igazodik a kirakatban látott képhez...
Az eladók, pénztárosok mindenhol kedvesek voltak, ezzel nem volt semmi gond!
Az árak magasabbak, mint Franciaországban, sőt bizonyos esetekben még a svájciaknál is...
Például a gluténmentes kukoricapehely Genfben 2,9 CHF a Coopban, itt a Tescoban átszámítva 5 CHF...na erre nem tudok mit mondani :-(
A normál ételeknél nincsenek ekkora különbségek!
A szemüvegemnek eltört a szára, az Ofotértben 2 hét alatt forrasztják meg 1000 Ft-ért, új szárat 3000-ért adtak volna, de azt nem kértem, mert 7000-ért szemvizsgálattal együtt új szemüveget is vehetek.
Voltunk az Okmányirodában is, de erről inkább egy külön bejegyzésben írok, mert kissé hosszadalmas, az egész napunkat lefoglalta...


4 megjegyzés:

  1. Nálunk a megyeszékhelyen van egy utca, ahol csak butikok vannak, illetve voltak. A 90-es években mindenki itt vásárolt. Most alig van olyan, ami nyitva lenne. Csak eladó vagy kiadó feliratok vannak a kirakatban.
    :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is pont egy ilyen utcában láttam ezeket ezen a megyeszékhelyen...országos jelenség :-(

      Törlés
  2. Karina írta, csak véletlenül töröltem, ezért idézem :-)
    "Igen, szornyu erzes ez! Engem is ledobbentett, mennyi minden valtozott, viszonylag rovid ido alatt!"

    VálaszTörlés
  3. Pár napja voltam először Franciaországban az Intermarschéban vásárolni, hát eléggé ledöbbentettek az árak! Persze pozitív értelemben. A legtöbb élelmiszer egy árban van a magyar árakkal, persze van ami olcsóbb, van ami drágább. Itt Svájcban is igazából, csak 2-3 szorosa átlagban a magyar árakhoz viszonyítva, de ha azt nézzük, hogy a fizetés 8-10 szerese, azért van különbség... Bár tudom ezt te is tapasztaltad!
    Mindenesetre nem akartam szinte elhinni a férjemnek, amikor még Magyarországon voltunk, és ezt mesélte. Először azért nem mertem kijönni, mert féltem attól, hogy egy fizetésből hogy fogunk megélni, hiszen ez Magyarországon sem megy. Hát itt nem probléma!
    Pár év mulva teljesen leamortizálják Magyarországot, és ezt, aki ott él, észre sem veszi, hiszen lassan, szinte láthatatlanul tőrténik mindez, csak az látja a külömbséget, aki egy idő után tér csak vissza, mint például ti is.

    VálaszTörlés