Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. január 5., szombat

Eric Berne: Emberi játszmák

Az nem titok, hogy viszonylag kis helyünk van most ebben a lakásban, ezért nagyon megválogattam, hogy milyen könyveket hozok magammal.
Sokáig azt gondoltam, hogy 1 magyar könyvet hoztam, ez pedig egy magán kiadású könyv, ami egy régen halott barátunknak állít emléket...
Az utóbbi időszak eseményei viszont sokszor eszembe juttatták a címben említett könyvet, és legnagyobb megdöbbenésemre ezt is megtaláltam itt...
Folytatom, ha kattintasz!

Ezzel a könyvvel a pszichológiai tanulmányaim során ismerkedtem meg, de a későbbiekben is kedvenc olvasmányom volt.
Ezt írják róla: http://hu.wikipedia.org/wiki/Emberi_j%C3%A1tszm%C3%A1k

Mostanában újra elővettem és olvasgatom.
Igen játszmákat játszunk, és ezeket vagy észrevesszük, vagy nem...
Ha észrevesszük, akkor vagy belemegyünk a játékba, vagy sem...
Mitől függ?
Számít-e nekünk az az ember annyit, hogy játszunk, aki a játszmát kezdeményezte.
A magánéletem szerencsére mentes a játszmáktól, de az utóbbi időben sokszor éreztem, hogy egyesek próbálnak játszani velem az interneten keresztül.
Nem éreztem, hogy ebbe bele kellene mennem, ezért nem reagáltam.
A jövőben sem fogok!

Mindenesetre ez egy jó könyv, érdemes lapozgatni!
Sokat lehet belőle tanulni, okulni...kicsit átlátni a mindennapi életünket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése