Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. január 18., péntek

A középiskolai WC-k...

Ez az írás már régen érlelődött bennem, de most érkezett el az ideje, hogy megírjam.
Kicsit csapongok majd Magyarország és Genf között, illetve a WC és egyéb témák között...
Folytatom!

Tegnap az esti tanfolyamra el tudtam menni. Úgy indultam, mint máskor, azaz beszámítottam kb. fél óra sétaidőt az óra előtt.
Viszont nagyon hideg volt, ezért az iskolában a folyosón vártam ki...
Az esti tanfolyam egy középiskolában van, ezért kicsit rálátok a külsőségekre.
Természetesen a napközbeni életet nem ismerem, maximum következtetéseket vonhatok le...amik vagy igazak, vagy sem.

De mielőtt az itteni helyzetre rátérnék, az otthoni állapotokról írnék pár sort.
Az nem titok, hogy középiskolában tanítottam több mint 20 évet.
Nem vagyok egy munkahely-cserélő típus, ezért összesen 2 iskolában dolgoztam, csak költözés miatt mondtam fel az első helyen.
Ezért elképzelhető, hogy amit most fogok írni, az nem általános Magyarországon.
Tehát, ezek az én tapasztalataim abból a 2 iskolából, amit közelebbről ismeretem...lehet, hogy vannak helyek, ahol jobb, illetve rosszabb a helyzet...
A mi iskolánkban minden tanár köteles volt 1 napot a folyosón ügyelni a szünetekben, így természetesen én is megtettem ezt.
Ez egyrészt arról szólt, hogy a folyosón megelőzzük az összetűzéseket, baleseteket a szünetben, mivel a tantermek zárva voltak.
Ritkán ugyan de előfordultak összezörrenések, balesetek...elenyésző számban.
A másik fontosabb része az volt, hogy a dohányzást kiszorítsuk az iskolából.
A gyerekek igen találékonyak. Mivel az iskola területét nem hagyhatták el, ezért a WC-t választották erre a célra.
Hihetetlen tömeg szokott ott összegyűlni kicsengetés után már 1 perccel:-(
Gyakorlatilag, aki rendeltetésszerűen akarta használni, az nem fért be.
Megjegyezték, hogy melyik napon, melyik emeleten ügyel férfi, illetve női tanár, ehhez igazították, hogy melyik WC-t választják.
Persze megoldottuk másnemű tanárok segítségével, hogy mind a 2 helységből kijöjjenek a tanulók, csak ez időt vett igénybe.
Mondjuk engem nem nagyon érdekeltek ilyenkor a "jogaik", én bementem a fiú illemhelyre is, és kizavartam őket.
A WC-k állapota otthon:
  • nincs WC papír
  • nincs kéztörlő
  • nincs szappan
  • nincs WC kefe, mert a gyerekek összetörik
  • nincs kuka, mert szintén tönkreteszik (papírdobozok vannak helyette)
  • a falak, ajtók összefirkálva...
  • a cigiző tanulók miatt alkalmatlan a normális, rendeltetésszerű használatra.
Hát kb. ennyi jutott eszembe régről:-)

Itt már régebben feltűnt, hogy a WC-n nincs külső ajtó. Eredetileg volt, de leszerelték őket.
Ezért gyakorlatilag látni kintről az egész helységet...
Valószínűleg ennek a könnyebb ellenőrizhetőség az oka, de nem tudom, hogy ez a gyakorlatban hogyan működik.
Kb. így néz ki a folyosóról nézve:



Természetesen van:
  • WC papír
  • kéztörlő
  • WC kefe
  • folyékony szappan
  • rendes kuka
  • a falak nincsenek összefirkálva
Pár kép még:

 
 
 
 
 

Természetesen a gyerekek itt sem angyalok...
Biztosan nem véletlen, hogy a WC-ről levették a bejárati ajtót!
Az is igaz, hogy rettenetesen szemetesen hagyják ott a tantermet a tanítás után.
Plusz minden mozdítható, értékesebb tárgy (pl. magnó) le van láncolva a tanteremben.

Tegnap arra is figyelmes lettem, hogy vannak olyan középiskolás csoportok, akiknek este fél 8-kor fejeződik be az órájuk, sőt olyan is volt, akinek akkor kezdődött.
Ezek valószínűleg fakultációs órák, mert kb. 7-8 gyerek vesz részt rajtuk.
A szülők az iskola udvarán várják a gyereküket a kocsiban:-)















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése