Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. január 24., csütörtök

Egy kis kitérő...

A mostani írásomban kicsit visszakanyarodok a blog indításához.
Miért indítottam? Kinek? stb.
Aztán rátérek arra, hogy most hol tartok, mit érzek...

A megérkezésünk napján nyitottam meg ezt a felületet a saját szórakoztatásomra, illetve azért, hogy a rokonaimnak, barátaimnak így egyben megírhassam, hogy mi is történik itt velünk.
Ez sokáig nagyon jól működött, személyes dolgokat is írhattam kötekedő vélemények nélkül.
Közben sokan fordultak hozzám magánlevélben, én a legjobb tudásom szerint próbáltam segíteni.
Ha valamit nem tudtam, akkor megkérdeztem olyantól, aki azokban a dolgokban jobban képben van.
Ezért egy kicsit átalakultak az írások, próbáltam közérdekű információkat is megjelentetni, ezzel egyidőben mindenkinek válaszoltam, aki hozzám fordult, megtisztelt a bizalmával.
Soha nem érkezett hozzám kötekedő e-mail.
Ez így szépen haladt is a maga útján, nem is éreztem szükségét annak, hogy a kommenteknél moderálást vezessek be.
Aztán jött egy pont, amikor egy ártatlan bejegyzés kapcsán egyesek azt gondolták, hogy ismeretlenül jobban ismerik az életem, mint én.
Ez volt az első eset, amikor arra gondoltam, hogy talán be kellene fejeznem ezt...

Végül csak a kommentek moderálását vezettem be, ezzel biztosítva, hogy ne jelenjenek meg olyan hozzászólások, amiket én nem szeretnék itt látni.
Ez egyesek számára érthetetlen volt, ezért meg is kaptam a magamét a saját blogjukban.
Pedig meg kellene érteni, hogy ez itt az én "játszóterem"...azt jelentetek meg, amit akarok!
Ezzel a személyes dolgok is háttérbe szorultak, mert nem vagyok kíváncsi arra, hogy olyan emberek mondjanak véleményt rólam, akik nem is ismernek.

Most újra főszereplővé váltam, ugyanis elkövettem pár helyesírási hibát a hozzászólásomban (nem magában az írásban).
Gyakorlatilag még azt is kétségbe vonták, hogy van-e diplomám...
Akkor leírtam, hogy a hozzászólás hibákra vonatkozó része igaz, valóban vétettem...
De ebből megkérdőjelezni az eddigi életem kissé túlzás.
Én is ember vagyok, 2 gyerek szaladgál körülöttem általában, amikor ide írok, és ez a figyelmemet megosztja.
Biztosan előfordul, hogy elgépelek valamit, vagy mint ebben a konkrét esetben egy rossz beidegződés miatt rosszul írom le ...
Igyekszem figyelni arra, hogy helyesen írjak, de ettől függetlenül néha becsúszhatnak hibák.
Ezekért elnézést kérek mindenkitől, aki erre érzékenyen reagál.
Elvileg jó helyesíró voltam a gimiben, de hát ezek szerint ez is megkopott:-)

Természetesen erről is született egy bejegyzés az illető saját blogjában, kissé elferdítve a dolgokat.
Elég furcsa volt olvasni egy olyan ember véleményét rólam, aki nem is ismer, de tudni véli, hogy milyen vagyok.
Elolvastam...átlépek rajta!

A jövőben nem kérek a "megmondó emberekből"!
A saját felületükön azt figuráznak ki, akit csak akarnak, ebbe nem szólhatok bele még akkor sem, ha én vagyok ez az illető:-)
Folytatom tovább ezt a blogot, de kissé körültekintőbben fogom megnézni, hogy melyik komment jelenik meg.

Az életben sem szeretem azokat az embereket, akik mindenkinél okosabbnak hiszik magukat, ezért természetesen itt sem.
Szóval mindenki maradjon a saját blogjánál, illetve ha kérhetem, akkor más blogokon keressen helyesírási hibákat!
Az jutott eszembe az említett írás olvasásakor, hogy vannak emberek, akik a bolhából is elefántot csinálnak.
Persze lehet írni a helyesírás fontosságáról, de ez így túl szimpla...nem kelti fel az emberek érdeklődését.
Mennyivel izgalmasabb, ha azzal vezetjük be, hogy egy másik embert szidunk, bár nem is ismerjük.
Hatásvadász...mint sok írás ezen a blogon!
De ez az én véleményem, természetesen biztosan van sok olvasó, aki ezt másképpen látja.
A volt tanítványaim pedig köszönik jól vannak, sőt az sem zavarja őket, ha néha rosszul írok le valamit:-)
Arról pedig, hogy sikerült-e tiszteletet kivívnom a tanítás során az illető nem sokat tud, bár úgy sejti, hogy ebben is képben van, mint mindenben ...









6 megjegyzés:

  1. Úgy gondolom, hogy ezek az írások nem szépíró, és nem Kazinczy pályázatra készülnek.
    Engem egyáltalán nem zavar, ha becsúszik egy-egy hiba, félregépelés. Én is hibázok.
    Megjegyzem, az elmúlt néhány évtizedben egy csomó dolog megváltozott (külön vagy egybe írjuk, hova kell kötőjel, kis betű vagy nagy betű). Aki nem tegnap jött ki az érettségiről, bizony előfordulhat, hogy másképp tanulta.
    Ennyi és nem több.
    Engem is kioktattak már erről a saját blogomon, rögtön valaki az első hozzászólásában.
    :)
    Én szeretem az írásaidat, és nem azért olvasom, hogy hibákat keressek benne. Ha egyáltalán van.
    Szóval, abba ne hagyd!!


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van viszont aki erre a következtetésre jut:
      "Képzeljünk magunk elé egy pedagógust, aki kitámolyog az osztálya elé, és nem tud egy feladatot helyesen felírni a táblára."
      Illetve:
      "Egy olyan tanár, aki a saját anyanyelvén sem tud helyesen kommunikálni, hogyan lenne képes bármilyen tiszteletet is kivívni magának? "
      Biztosan én vagyok túl érzékeny...de nem esnek jól ezek a túlzó általánosítások:-)
      De persze átlépek rajtuk, csak egy hirtelen sokk volt!

      Törlés
  2. Gilda, ne hulyeskedj!
    Most tanulsz egy uj nyelvet, teljesen normalis, hogy vetesz! En is vetek!Aki nem dolgozik, az ugye nem is hibazik...barki barmikor hibazhat!
    en harom nyelven beszelek es most, hogy a francia van eloterben sokszor baromi rossz igeidoket hasznalok magyarul es elbizonytalanodom, hogy egy-egy szot hogyan is kellene helyesen irni...
    Ez nem annak fuggvenye, hogy van-e diplomad, jol tanitasz-e, ez egy szintje a nyelvtanulasnak!
    Sz@rd mar le!;)
    (gondolom, a gyerekek nem olvassak, ezert mertem igy nyomatekositani!) :)

    VálaszTörlés
  3. szerintem a blogolás nem egyenlő sem a diplomamunka írással sem egy helyesírási versennyel. Nehogy már azon kelljen görcsölni, hogy épp rosszul írtunk le valamit. ez nem erről szól.
    SZERINTEM, de hogy ne legyen szóismétlés: Véleményem szerint:))) Ezek után örülök, hogy az illető nem olvassa a blogomat.

    VálaszTörlés
  4. Kérdezhetek valamit? Mi az oka annak, hogy olvasod annak a szerencsétlen, önimádó egyénnek a blogját? Valami belső kényszer? Szerinted miért írta? Ha esetleg lennének kétségeid: azért, hogy beléd rúgjon, semmi más célja nem volt vele. Nem a közönségének írta, hanem neked. Hogy ez miért jó neki? Mert élvezi, hogy reagálsz. Tetszik neki, hogy védekezel. Tetszik neki, hogy azt csinálod, amit ő akar. Vannak ilyen emberek, ismerem a fajtájukat.
    A múltkori szóváltáskor kíváncsiságból beleolvastam a blogjába, utána most, hogy róla van-e szó. Ennyire érdekfeszítőek számomra az írásai (jelzem, igen sok blogot olvasok).
    Ha rám hallgatsz, írod tovább a saját blogodat úgy, ahogy neked tetszik. Nem olvasod vissza százszor, hogy vajon mibe lehet belekötni. Egókáét meg akkor olvasd, ha valóban kíváncsi vagy a gondolataira, és kibírod, hogy nem reagálsz rá. Szokták volt mondani: ne etesd a trollt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igazad van:-)
      Megpróbálok a jövőben uralkodni magamom...

      Törlés