Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. december 10., kedd

Cigizés a villamoson

Erről az esetről nem is írnék, ha ma nem olvastam volna egy hasonló témájú cikket Magyarországról.
KATT!
Svájcban és otthon is vannak kamerák a villamoson, amiknek a segítségével a villamos vezetője is látja, hogy mi történik a járművön.
Csütörtökön este 10 körül indultam haza villamossal, amikor felszálltam, akkor meglepődve láttam, hogy egy fiatal fiú cigarettázik.
Senki nem szólt rá, csak megrökönyödve nézte...
Ez mondjuk annak is köszönhető, hogy látszott rajta, hogy nincs egészen magánál az alkohol vagy/és drogok hatása miatt.
Viszont amikor a villamos megállt, a sofőr odament a fiúhoz, és megkérte, hogy dobja ki a cigit, ennek a felkérésnek ő eleget is tett.
Utána még kicsit hangoskodtak - "Ez nem Amerika!" felkiáltással - a barátnőjével, aki egyébként hasonló állapotban volt, mint ő, de komolyabb rendbontás nem volt.
Ezzel ennek a történetnek vége is lett, utaztunk tovább!
Ez abban a kocsiban történt, ahol a vezető is volt. Azt nem tudom, hogy mi történt volna, ha a fiú a második kocsiban utazik.
Ez így nem is érdemes arra, hogy írjak róla, viszont a tegnap olvasottak elgondolkoztattak.
Szegeden történt az eset, ahol én körülbelül 20 évig éltem, szintén cigarettázott valaki a villamoson, de a sofőr nem avatkozott közbe, az utasok is csak tűrték.
Viszont egy fiatal fiú rászólt a cigizőre, aminek az lett a következménye, hogy jól megverték.
Az esetről itt olvasható az eredeti cikk.
Így nézett ki a bántalmazott fiú pár nap után:
 

Később érkezett a hír, hogy az elkövető önként jelentkezett a rendőrségen, és beismerő vallomást tett.


Ami engem ebben az utóbbi történetben megdöbbentett, az az emberek közönye. Körülbelül 50-en utaztak a villamoson, de csak egyetlen hölgy mert közbeavatkozni, erről itt olvashattok.
 
 
Sőt senkinek nem jutott eszébe, hogy szóljon a sofőrnek vagy hívja a rendőrséget!
Szomorú...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése