Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. április 4., csütörtök

Spanyolok és angolok

Most a benyomásaimat szeretném leírni a spanyol és angol vendégekről, akik a szállodáinkban megszálltak.
KATT!

Természetesen ezek a megállapítások nem jellemzőek az egész népre, azokról szeretnék csak írni, akiket itt láttam.
 
Az első szállodában főleg spanyol vendégek voltak, gyerekes családok illetve nyugdíjasok.
Kicsit hangosak ezt el lehet mondani :-)
Tavaly is megfigyeltem, hogy az ünnepeken szeretnek otthonról kimozdulni. Elmennek egy szállodába országon belül, ott élvezik a kiszolgálást.
Talán ez a középosztály Spanyolországban, hiszen biztosan vannak itt is bőven olyanok, akik ezt nem tehetik meg illetve olyanok, akik távolabbra utaznak, más országokba.
Szerencsére szeretik a változatos salátákat, így mi is sokfélét megkóstolhattunk, mivel az étrendet az ő igényeikhez igazították.
A többi ételt is szeretik fűszeresen, így nekem nagyon ízlett az első hotelben az étel.
Egyedül a süteményeikkel nem vagyok kibékülve, számomra úgy tűnik, mintha kifelejtették volna belőle a cukrot. De a sült almát ebben az étteremben nagyon finoman készítették, így én ezt ettem általában.
Az idősebbek rettenetesen türelmetlenek, simán az ember elé tolakodnak a sorban.
Szeretnek későn vacsorázni, így elég nagy sor szokott lenni az étkezőnél, ha későn érkeztünk.
Az ebédhez, vacsorához 2 ember megiszik egy teljes üveg bort...
Mivel én nem szeretem a bort, így nem is kóstoltam meg. Elképzelhető, hogy ez gyengébb, mint például a magyar, de ezt sajnos nem tudom.
Délután, illetve este a bárban nem isznak sokat, beszélgetnek, kártyáznak 1-1 ital mellett.
Egyébként kedvesek, barátkozóak. Számomra szimpatikus népek :-)

A második szállodában az angolok uralkodnak, így az ő étkezési szokásaikhoz igazították az étrendet az én legnagyobb bánatomra.
Eltűntek a saláták, illetve ami maradt az rendkívül íztelen.
A húsokat nem sütik meg rendesen, nem is fűszerezik, a köretekben is szűkült a választék, a tészták vannak túlsúlyban sajnos.
Bab az van rendesen reggel, délben és este...hihetetlen, de mindig ezt eszik.
Az a benyomásom, hogy ebből a konyhából hiányoznak a fűszerek.
Még a sült almát is félig nyersen tálalják, így ezt itt nem eszek :-(
Több sütemény van, de nekem nem ízlenek, bár valamivel több cukor van bennük.
Számomra furcsa volt, de a reggelihez sokan nem tejet, teát, gyümölcslevet vagy kávét isznak, hanem pezsgőt.
Gondolom ez inkább a nyaralásukra jellemző, otthon valószínűleg nem pezsgővel kezdik a napot.
Az étkezést a bárnál kezdik, csak akkor ülnek az asztalhoz, ha a kezükben van a sör vagy a bor.
Ennek ellenére itt nem láttam részeg angolokat, módjával iszogatnak, bár az is igaz, hogy este 10 után már nem látom, hogy mi történik a bárban.
Ezt azért említem meg, mert amikor a szállodákról olvastam a véleményeket a keresésnél, akkor sok helyen találkoztam azzal, hogy ez az all inclusive ellátás az angoloknak jó, akik ide jönnek lerészegedni, mivel ingyen bármennyit ihatnak. Hát itt ebben a szállodában ez nem jellemző az itt nyaraló angolokra.
Délután és este ők is a fenti bárnál iszogatnak, kicsivel többet, mint a spanyolok, de nem viszik túlzásba.
Nem mondanám annyira kedvesnek és barátkozónak őket, de nem is ellenségesek.
Viszont azt látom, hogy sokszor egymással sem nagyon beszélgetnek, csak ülnek az asztalnál és néznek ki a fejükből.
Amit még megemlítenék, hogy feltűnően sok köztük a túlsúlyos, sőt kövér ember...

Természetesen ez a kép az adott ország lakosairól nem adhat általános jellemzést, hiszen nyaraláskor mindenki másképpen viselkedik, mint a hétköznapokban.
Például én otthon sosem iszok koktélokat, de itt ebéd után mindig megkóstolom a napi specialitást, így lehet ez másnál is.
Egyik csoporttal sem alakítottunk ki kapcsolatot, bár néhány anyukával, apukával beszélgettünk, amíg a gyerekeink együtt játszottak, bár ez is inkább az első szállodában volt jellemző.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése