Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. április 10., szerda

Egy kis pizza...

Tegnap volt egy kis időm, éhes is voltam, a pizzát is szeretem, ezért vettem egyet.
Amikor a pizzéria felé mentem a Coop előtt koldult 2 fiatal (kb. 20-25 évesek) egy kutyával, ha jól sejtem drogosok.
Pénzt nem adtam nekik, mert nem arra költik, amire kellene...
KATT!
Így hát tovább mentem, megvettem a pizzámat és elindultam a parkba, hogy ott megegyem.
Szép napos idő volt, direkt jól esett a levegőn lenni.
Visszafelé szintén elmentem a fiatalok mellett, de egy kis idő múlva visszafordultam, és megkínáltam őket egy-egy szelet  jó, meleg pizzával.
Hihetetlen gyorsan befalták, így adtam nekik még egy szeletet...
Jól esett látni, ahogy esznek, hiszen azt gondolom ritkán jutnak meleg ételhez.
Nekem maradt egy fél, az is elég :-)
 
Írtam már az itteni koldusokról...
Tudom, mindegyik tehet arról, hogy ide jutott!
Biztosan ezeknek a fiataloknak is vannak szüleik, akik szívesen segítenék is őket, ha nem akarnák az életüket úgy élni, ahogy élik.
Viszont lesüllyedtek már valahová, ahonnan nehéz felállni még akkor is, ha szeretnének...

Ettől függetlenül nekik szívesen adok ételt (pénzt nem!), mert legalább esznek!
A bérkoldusok nem számíthatnak tőlem még ételre sem, de nem tudom megmagyarázni, hogy miért különbözik a szememben a 2 koldulás...
Talán mert ezek a fiatalok csak ott ülnek, nem kéregetnek...várnak.
Tehát nem olyan erőszakosak, mint a másik csoport.
És persze fiatalok, előttük lenne az élet, de ők már most kiléptek a normális életmenetből...
Kár értük!
Jó lenne rajtuk segíteni, visszaterelni őket az életbe, csak sajnos amíg ők nem akarják, addig ezt kívülről senki sem tudja megtenni.
Biztosan itt is vannak szervezetek, akik segítik őket, de ők mégis ezt az utat választják...

10 megjegyzés:

  1. Tipikusan magyar mentalitas! Adsz, de penzt nem. Ez aztan az onzetlenseg! Akkor adnal igazan, ha a dontes naluk lenne, arra koltenek, amire akarjak!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Cincilla!
    Van fogalmad arról, hogy mire költik ezek az emberek a kapott pénzt?! Hát én azt nem támogatom!
    Adhattam volna 1-2 frankot, helyette odaadtam a 15 frankos pizzám felét. Gondolkodhatsz!
    A magyar mentalitás a te hozzászólásod!

    VálaszTörlés
  3. Most nem irigykedek. Itt nálunk még nem láttam koldulni senkit sem.
    Azt gondolom, hogy különbséget kell tenni az otthoni és az itteni koldulás között.
    Itt van választás, ha valaki erre kényszerül, annak valóban ő az oka.
    A szándékod dicséretes, de szerintem nincs sok eredménye.
    Tudom, az érzés megnyugtat, hogy segíteni próbáltál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, hogy nincs eredménye, maximum annyi, hogy legalább most volt egy kis meleg étel a hasukba.
      Ettől nem akarnak majd változni, ezt nem is vártam :-(
      Én nem úgy fogalmaznék, hogy megnyugtat ez az érzés...egyszerűen jó volt látni, hogy esznek.
      Csak jött egy gondolat, hogy biztosan éhesek, ezért visszafordultam...

      Törlés
  4. Hagyd meg nekik a jogot, igy adsz meltosagot! Szerintem ne te dontsd el, hogy nekik mi a jo...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem szeretnék nekik méltóságot adni, azt ők vesztették el, nekik is kell megkeresni.
      Szerintem meg én döntöm el, hogy hogyan szeretnék segíteni!
      Ha abban a formában nem kell, ahogy én akarok, akkor lehet rá nemet mondani...
      De ezek a "gyerekek" nagyon örültek az ételnek, ha jól sejtem, nem is emlékeznek már rá, hogy mikor ettek meleg kaját!
      Ne haragudj Cincilla, de nem értünk egyet, te nyugodtan adjál nekik pénzt, én nem fogok ebbe beleszólni, mert az meg a te választásod!
      De ez az enyém volt:-)

      Törlés
  5. Ok, igazad van. Sajnalom, hogy egyaltalan irtam neked. Ugysem erted meg, amit mondok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Méltóságot pénzzel sem lehet adni!
      Azzal, hogy adok nekik valamit, még nem döntök el helyettük semmit, szerintem.
      Nem is akarok, az ő életük, éljék úgy, ahogy akarják...
      Azt valóban nem értem, hogy pénzt kell nekik adni, hogy szabad akaratukból drogra költhessék :-(

      Törlés
    2. Kikívánkozik belőlem, így megkérdezem:
      Te melyik oldalt képviseled, aki ad, aki kér vagy aki ugyan nem ad, de azt jól meg tudja mondani, hogy mások mit adjanak?
      De ha nem akarsz, ne válaszolj!

      Törlés
  6. Nem szeretnek vitatkozni se veled, se massal. En amikor adok, ugy gondolom, hogy megtisztelem ot azzal, hogy nem dontom el helyette, hogy hova es mire kolti. De nem vagyunk egyformak, elfogadom, hogy neked mas a velemenyed.

    VálaszTörlés