Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2011. november 14., hétfő

Az árak...

Nem sokat írtam eddig a svájci  árakról.Igazság szerint nem is sokat tudok róluk, mert itt nagyon drága minden (a magyar fizetéshez mérve).
Ezért mi nem is Genfben vásárolunk.
Amit itt veszünk, ha nem akarunk Fr.országba menni:
a legolcsóbb kenyér 1,15 CHF (kb. 294 Ft) 0,5 kg
bio joghurt 0,75 CHF (kb. 192 Ft)
bio rizstallér 1,9 CHF (kb. 486 Ft) - 2 csomag
bio banán 3,3 CHF (kb. 844 Ft) 1 kg
a legolcsóbb csoki 1 CHF (kb. 256 Ft)
kebab 12,5 CHF (kb. 3200 Ft)
Találtam egy helyet, ahol tényleg nagyon finom. Az elmúlt években próbálkoztam más helyekkel...ott is ugyanennyibe kerül, de elég rossz.
Az már más kérdés. hogy tavaly a 12,5 CHF 2250 Ft-nak felelt meg :-( Az még elviselhető ár volt a magyar fizetésekhez képest is.
a legolcsóbb pizza - finomnak nem mondható! - 10 CHF (kb. 2560 Ft) Ezért még 1 l jeges teát is adnak hozzá ingyen:-)
az ehető pizza 13 CHF (kb. 3330 Ft) - Elvitelre. Na ilyet idén nem ettem, de egyébként ez tényleg finom volt. Nemrégen kipróbáltam az olcsóbbik verziót, de megbántam. Többet olyat nem eszek:-)
A hús, a felvágottak, a sajtok nagyon drágák itt, az árukat sem tudom.
Szerencsére közel van a francia határ, így ott tartunk nagybevásárlást.
De azért majd megnézem a boltokban az alapvető élelmiszerek árát:-)
Fr. országban az árak kb. olyanok, mint Magyarországon, sőt van ami olcsóbb is.
Persze több boltba is el kell mennünk, hogy a legolcsóbban vegyük meg a dolgokat.
Szombaton is voltunk...
Vasárnap villamosozni, buszozni vittem a gyerekeket (a férjem dolgozott).
Utána múzeumba mentünk.
A gyerekek jól elfáradtak és már 7-kor önként befeküdtek az ágyba:-)
Egy kicsit tudtam utána tanulni is.
Ma volt tanfolyam, el kellett jönnöm negyed órával hamarabb, hogy el tudjam hozni a nagyobbikat az iskolából.
Aztán vettünk bio tallért, bio mogyorót...és feladtunk egy levelet a postán.
Rohanhattam is haza, mert 4-re kell menni az iskolába.
Apa 6-ig dolgozik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése