Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2015. november 11., szerda

Az én karrierem Svájcban - 5. rész

Lassan visszakanyarodunk oda, ahonnan az első rész indult...
KATT!

Az én karrierem Svájcban - 5. rész
Hát, ha dolgozni akarsz... bizony ilyen magamfajta egyedül élő nyugdíjasnál otthon... van mindig csinálni való és majd holnap megvesszük a vonatjegyedet. 
Ahogy mentünk hazafelé a Zsuzsi mama jutott az eszembe, aki Svájcban dolgozott egy kantinban (üzemi konyhán), ott volt takarítónő. Ő mesélte, hogy Svájcban úgy kell dolgozni, mint a gép és úgy kell pucolni, hogy még a légy is hanyatt essen a csempén meg a kondérokon a tisztaságtól... Megfogadtam, hogy mindent úgy fogok csinálni, ahogy a Zsuzsi mama mesélte. 
Ahogy megérkeztünk körülnéztem, nem volt kimondottan rendetlenség vagy piszok, de látszott hogy egy férfi lakása. Pazar, öregúri lakás, drága bútorokkal, festményekkel, szép antik dolgokkal. A sok kis mütyürkékkel a falon egy picit úgy nézett ki, mint az elvarázsolt kastély... 
Azt mondta, hogy azt csinálhatok, amit akarok, csak az irodába be ne menjek, mert akkor semmit sem fog megtalálni. Nem kérdeztem tőle, hogy mit kell csinálni, mindjárt nekifogtam önállóan a munkának. 
Tessék csak nézni a TV-t, én mindent elrendezek - mondtam és nekiálltam kitakarítani, főzni (gulyáslevest), sütni (palacsintát), összeszedtem a szennyest és betettem mosni a gépbe. 
Volt vagy negyven inge, mert biztos inkább vett egyet, mint kimosta, hogy ne kelljen vasalni. Mondta is, hogy azt utálja. Ezért aztán vasaltam is vagy éjfélig....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése