Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. november 21., csütörtök

Új szakács érkezett

Akik régebben olvasnak, azok tudják, hogy havonta egy keddet önkéntes munkával töltök, főzni segítek egy helyen, ahol idősek étkeznek.
Már jól beilleszkedtem a csapatba, így már kétszer mehetek havonta.
KATT!
Persze sűrűbben nem lehet, mert újabb és újabb emberek érkeznek, akik segíteni szeretnének.
Érkezett egy görög férfi, aki korábban szakács volt, de már nyugdíjas, tegnap ő főzött, én pedig segítettem neki.
Hozzáteszem, ezért meg is harcoltam, mert nagyon kíváncsi voltam rá, hogy egy görög férfi hogyan főz!
Természetesen görög saláta volt az első fogás...
A 10 csomag fekete oliva kimagozása kissé unalmas elfoglaltság is lehetett volna, de mi azért jól szórakoztunk közben is, jókat beszélgettünk.
A magozásra állítólag azért volt szükség, hogy ne gyarapítsuk a genfi fogorvosok pénztárcáját!
Íme az eredmény a szakáccsal...


...illetve a szakács nélkül.


Amint látjátok nem keverte össze a saláta összetevőit, ugyanis számított arra, hogy sokan a hagymát nem akarják megenni.
A félelme alaptalan volt, hiszen a tányérokat üresen szedtük össze.
A főétellel neve moussaka, azaz rakott padlizsán, hagyományos görög étel.
Gyakorlatilag egymásra rétegezzük a darált húst, paradicsomot és padlizsánt, majd nyakon öntjük egy kis besamellel, aztán a sütőben összesütjük.
Természetesen a húst és a padlizsánt is előtte pároltuk.
Nagyon finom volt, bár nekem hiányzott hozzá valami köret, de ez már csak az én ízlésem miatt van.


Ebből sokan repetáztak is, tehát tényleg nem volt rossz!
A desszert kecskesajt volt füge lekvárral, mentalevéllel díszítve.
Na ebből én nem ettem, mert a fiam az én adagomat is befalta, amíg én felszolgáltam...
Úgy nézett ki, mint egy kis hörcsög, mindent betolt a szájába.
De így nézett ki:



Persze engem folyamatosan agitálnak, hogy főzzek valami magyarosat, természetesen a gulyás a sláger, de nem merem bevállalni.
30-40 emberre főzni nem egyszerű, de ha akadna valaki, aki betársulna a főzésbe, akkor talán elvállalnám. Jelentkező van?
 
 

5 megjegyzés:

  1. Természetesen én benne vagyok!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lehet ez az önkéntes munka dolog. Ha kicsit belejövök a nyelvbe én is szeretenék keresni valami ilyesmit. Hááát nagy létszámú főzésben én sem vagyok otthon, de ha kell két dolgos kéz szívesen segítek. Na meg ha nem gond, hogy viszem a fiam :) Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt sem könnyű találni, de nem reménytelen :-)
      Az a baj, hogy segítő kéz van bőven, nehéz oda is bekerülni. Azok vannak kevesebben, akik a főzést is bevállalják.
      Viszont rövid idő alatt nagy mennyiségű kaját kell elkészíteni (3 fogás) 2-3-4 embernek, így sajnos a gyerekek nagyon hátráltatnak. Én is csak akkor viszem a fiam, ha már mindennel készen vagyunk, vagyis amikor leülünk az asztalhoz enni.

      Törlés
  3. Kár, hogy ilyen messze vagy... :( Mennék krumplit pucolni.

    VálaszTörlés