Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. november 22., péntek

Mit hol találunk a hagyományos magyar konyha hozzávalóiból?

Kedves olvasók! Ennél a bejegyzésnél számítok rátok is!
KATT!
A napokban "beszélgettem" valakivel, aki nem olyan régen költözött ki Svájcba, és még nem talál meg mindent, amit otthon simán meg tudott venni.
Persze erre az "okosak" azt mondják, hogy elő kell venni a szótárt, aztán keresgélni, de tapasztalatból tudom, hogy ez nem mindig működik.
Segítsünk egymásnak, osszátok meg a kommenteknél a tapasztalataitokat!
 
A beszélgetésben felmerült az ecet, ami franciául vinaigre, ezt ma megnéztem a Coopban...rengeteg fajtából választhatunk. A legolcsóbb "asztali ecet" 0,90 CHF, innen indulnak az árak.
Abban a sorban találhatóak, ahol az olajok is vannak.
 
A másik kérdés a fehér répa, azaz petrezselyem gyökér volt...
Hát ezt én itt a Coopban ma nem láttam, viszont láttam paszternákot (panais), amivel kíválóan helyettesíthető.
A hiba csak annyi, hogy itt csak bio változatban lehet kapni, az ára 9 CHF/kg.
Ma nem volt időm a Migrosba is elmenni, talán ott kapható nem bio változatban is, de ajánlanám talán a Lidl-t is, hiszen otthon van a boltjaikban paszternák, itt nem néztem még...
 
Persze örök kérdés a jó kolbász, például a rakott krumplihoz.
Én nagyon szeretem a füstölt ízeket, így én a Lidl-ben kapható Chorizo kolbászt használom, ebből van csípős és nem csípős változat is.
Ha valaki az otthon megszokott főzőkolbászt keresi, hát az bajban van, mert olyan itt nincs, pontosabban én még nem láttam.
Viszont van az otthoni szafaládéhoz, krinolinhoz hasonló svájci termék, ami nagyon megfelel erre a célra, a neve cervelas.
Ezt általában úgy árusítják, hogy 4-5 darab van összecsomagolva, és nagyon finom!
 
Egy még fogósabb kérdés a tarhonya!
Na erről semmit sem tudok, pedig mi is nagyon szeretjük. Én biztosan nem láttam még sem Svájcban, sem Franciaországban, de hátha valaki igen...
 
Persze sorolhatnám még, de inkább kérdezzetek a kommenteknél, illetve írjátok le, hogy ti mit, hol találtatok meg itt Svájcban!
 
 
 

11 megjegyzés:

  1. Tarhonyát (az amorf formájú verziót, magyar felirattal) a Coop-ban láttam azon a részen, ahol mindenféle külföldi áruk vannak, pl a paprikakrém is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Arra nem nagyon szoktam nézelődni, de ezután körülnézek ezeken a polcokon is! :-)

      Törlés
  2. Nálunk (Bernben) petrezselyemgyökeret lehet kapni a Migros-ban, inkább ősszel-télen. Egyébként vettem már a berni piacon is, ill. szintén Bernben a Globus élelmiszerrészlegén is.

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok.
    Turo igazi tehenturo-serac de vache-sajtoknal kell keresni. Carrefour vagy Auchan stb.
    Vegeta. Torok bolt, en Oyonnaban vettem speciel
    Daralt mak sutihez. Val Thoiry Migros lengyel polc
    Kovaszos es csemege ubi. Ugyanitt es Grand Frais, ahol tormat is vasarolhatunk
    Ponyty. Ferney E.leclerc es Pays de Gex Carrefour stb.
    Feherpaprika es karalabe. Grand Frais, de nem mindig lehet kapni
    Fustolt kolbasz. Fromagerie-ben vagy Grand Frais
    Sajtos ropogos. Gamm Vert es tarsai (nem olcso:))
    Turorudi. Sputnik orosz bolt Genf, ugyanitt van turo, kolbasz stb.
    Ha valami meg eszembe jutna majd meg leirom, egyenlore ennyi:))

    VálaszTörlés
  4. Szuper dolgokat írtatok, köszönet érte :) Nekem a mustárokkal van itt még nagy bajom. Azt otthonihoz képest mind túl fűszeres és iszonyatosan sós nekünk. Még az is amit gyerekeknek szánt mintás pohárban vettünk. És ez már kb. a 3. verzió amit kipróbálunk, Amora a márkája. Esteleg valakinek valami tippje ehető mustárra? :) Köszi: Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na én ebben nem tudok segíteni, mert én imádom a jó fűszeres, magos, francia mustárt, így másikat nem is keresek.
      De talán lesz valaki, aki a lágyabb ízeket kedveli :-)

      Törlés
  5. Migrosban lehet kapni magyar izu mustart, en a migros markajat vettem a zold mintasat, de lehet kapni francia uzletekben is a kulfodi termekek polcan kell keresni, en nemet markat vettem mar. Azt hiszem azert lehet mar talalni francia termeket is doux vagy mezes izesitessel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszi, a zöld migrost kipróbálom. Üdv: Bea

      Törlés
  6. Nekem ez az elso Karacsonyom Svajcban, igy nagyon orultem, amikor kaptam szaloncukrot a Maxi Bazarban. Pontosabban ahhoz nagyon hasonlot. A csomagolasa mint otthon, annyi elteressel, hogy a belso papirjan van egy kerdes-felelek jatek, meg a zseles izu nincs csokiba martva, de a kakaos pl igen:-) Papillotes nevre hallgat, a fel kg-os 4 fele izt tartalmazo csomag 9.95 CHF. Nem olcso, de nalunk az unnepi hangulathoz hozzatartozik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Éppen tegnap hozott haza ilyet a férjem. A gyerekek élvezték a kérdés-felelek játékot, a kakaós változat is finom :-)

      Törlés