Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. október 28., hétfő

Vasárnapi múzeum

Tegnap ellátogattunk egy múzeumba egy családdal, akikkel az itt töltött rövid idő ellenére már baráti kapcsolatokat ápolunk. Legalábbis én így gondolom :-)
KATT!
Bár a hely kiválasztása nem volt szerencsés, jobban jártunk volna egy másikkal, ami a gyerekek korának megfelelő, de ettől függetlenül jól sikerült a délután.
Itt voltunk:
Művészeti és történelmi múzeum...
 
 
Természetesen tudtam, hogy kicsi gyerekeknek ez még túl sok, de a program szerint volt Egyiptomról előadás, amit végül nem láttunk, mert nem fértünk be...
Azt gondoltam, hogy jelmezes emberek mutatják be az akkori kultúrát, de ebben tévedtem...pontosabban tévedett a férjem, aki ajánlotta :-)
A másik indok az volt, hogy kézműves foglalkozásokat ajánlottak, amit a fiúk nagyon szeretnek.
Hát ott kezdetben nem is volt gond, de amikor a második asztalnál akarták a fiúk elkészíteni a művüket, akkor lett.
A néni ragaszkodott hozzá, hogy a nagyobbik fiam üljön a középső széken, a kisebbik pedig a szélsőn...
Ezt a pici nem igazán értette (én sem), ezért nem is akart helyet cserélni. Viszont a néni nem volt hajlandó kipakolni a hozzávalókat, amíg nem cserélnek helyet...
Így kénytelen voltam a picit kiemelni, hogy a nagyobbik dolgozni tudjon, amit hangos hiszti követett, amit én meg is értettem, ezért nem is szidtam le, csak nyugtatni próbáltam.
Végül elkészült a mű, de a pici még duzzogott...
Így a további termekbe a nagy a barátainkkal ment be, én pedig a picit próbáltam jobb kedvre deríteni, aki mindenképpen vissza akart menni dolgozni az asztalhoz. Végül talált egy nagy hajót az udvaron, az lenyugtatta :-)
Közben a gyerekek alaposan elfáradtak, így elindultunk haza. Este 6-kor már az ágyat követelték :-)
A barátaink gyerekei már nagyobbak, így ők érdeklődéssel nézegették a kiállításokat, illetve a legnagyobb gyerek élvezte, hogy az angol nyelvvel is elboldogul itt, átvette az idegenvezető szerepét.
2 hét múlva egy sokkal érdekesebb múzeumba megyünk majd, remélem ott is jól fogják érezni magukat!
De! Nem volt haszontalan ez a délután még akkor sem, ha nem a megfelelő múzeumba mentünk :-)
Együtt voltunk, beszélgettünk magyarul, ők ismerkedtek Genffel, a legnagyobb gyerek érezhette, hogy itt nem lesz gondja, mert angolul beszél, stb.
A nénit továbbra sem értem...
Miért nem volt neki mindegy, hogy a kisebbik vagy nagyobbik testvér ül a középső széken?
Ugyanis nem hagytam őket magukra, ott voltam mögöttük és segítettem a mű elkészítésében...neki nem volt velünk gondja, pontosabban nem lett volna, ha megengedi, hogy a kiválasztott széken maradjanak :-(
 
 

4 megjegyzés:

  1. én a természettudomànyi muzeumot tudom bàtran ajànlani Genfben, ott kifejezetten gyerekeknek szolo programok szoktak lenni, de a filmvetités a felnötteknek is érdekes. Csak nem oda mentek legközelebb?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, oda megyünk legközelebb :-) Mi rendszeres látogatók vagyunk ott, mert a fiaim imádják. A barátainkkal most megyünk együtt először.

      Törlés
  2. A néni még nem látott gyereket valószínűleg, és valami könyvben azt olvasta, hogy ezt így kell.
    :)

    VálaszTörlés