Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. október 6., vasárnap

Nyugodt szombatnak indult :-)

Tegnap hosszú idő óta először a férjem nem dolgozott hétvégén, így a család együtt tölthette a napot.
KATT!
De már reggel felmerült a kérdés, hogy egyedül menjen Franciaországba vagy sem..
11 órára sikerült eldönteni, hogy indul az egész család, bár azt gondoltuk, hogy ez fárasztó lesz a gyerekeknek, viszont ők mindenképpen menni akartak.
Egészen Thononig mentünk, a házhoz keresgettünk dolgokat.
Sikerült csempét venni a konyhába, egészen pontosan megrendeltük (2 hét, amire megérkezik). Mondjuk 3 m2 csempe nem tűnik olyan nagy mennyiségnek, hogy ne legyen raktáron...
Még választunk a katalógusból a teraszra járólapot (követ?), mivel ez nem jár a házhoz.
Bútorokat is nézegettünk több boltban is...
Itt nem létezik olyan, hogy ingyenes házhozszállítás, így próbáljuk minél kevesebb áruházban beszerezni, ami kell. Egy fuvar 40-50 euro, így tényleg meg kell ezt gondolni alaposan.
Sajnos itt is van 1-2 hónap várakozás, amíg megérkezik a megrendelt áru. Mi próbálunk tényleg fából készült bútorokat venni, ezekből általában nincs raktáron, csak a kiállított darabok.
A kanapéknál voltunk a legnagyobb gondban, mert ami a katalógusban jól nézett ki, az rettenetesen kényelmetlen :-(
A konyhabútort már régen megrendeltük, meg is érkezett, de csak a festés után lehet beépíteni.
Ugyanez a cég elkészítette a beépített szekrények terveit, de ők 1-2 hét alatt ezeket is legyártják, beszerelik.
A probléma az, hogy amíg ők nem végeznek, addig elképzelni sem tudjuk, hogy milyen bútorokat vehetünk.
Gondolok itt ilyenekre, hogy be fog-e férni az ebédlőbe a 160 cm hosszú asztal, vagy csak a 140-es, illetve a nappaliba 2 vagy 3 személyes kanapé fog beférni, mekkora íróasztalt vehetünk a gyereknek, stb.
Jó hír, hogy a festő 7-10 nap múlva végez, utána a parkettások jönnek, de velük egyidőben már lehet majd a konyhát beépíteni.
Az emeleten már az alapozás kész, jönnek a színek! Ez itt a nagyobbik gyerek szobája lesz :-)
 
 
A hálónkban még mindig ott vannak a csövek, íme:

Kedden megy a férjem intézkedni, mert így a parkettások tényleg nem tudnak majd dolgozni...
Hát így telt a nap, este 7-re már haza is értünk :-)
Ezután jött volna a mosás, de megint bepakolt valaki a mosógépbe, így várnom kellett 30 percet, hogy ezt én is megtehessem.
Utána persze szerettem volna a szárítógépet használni, de azt szintén más használta, ott várnom kellett 40 percet, hogy lejárjon a program.
Közben persze a gyerekek fáradtak, aludni szeretnének...
Végül én lent sétálgattam, amíg végeztem, a fiúk pedig fent elaludtak az apjukkal.
Nemrégiben egy svájci írásnál egy friss ideköltöző azt írta 1-2 hét után, hogy semmi baja nincs a közös mosással.
Akkor is azt írtam, hogy ez szép egészen addig, amíg nem találkozol olyan pofátlan emberekkel, akik a te idődben akarnak mosni, erre persze egy régen itt lakó megjegyezte, hogy nem érti, hogy miért vagyunk kiakadva a közös mosásra...:-)
Tegnap a mosógépet egy kedves nénike használta, aki egyébként rendszeresen bepakol ilyenkor a gépbe 3-4 törlőrongyot, ezzel veszi el az én időmet. De ő legalább mindig elnézést kér...
A szárítónál viszont 2 nő volt, akik gyakorlatilag fel voltak háborodva, amiért szóltam, hogy ez az én napom.
Az idősebbik beszélt franciául egészen addig, amíg nem említettem meg neki, hogy a házmesternél kell időpontot kérni. Ekkor elkezdte a fülét mutogatni, hogy nem hall :-) Érdekes, mert előtte válaszolt a kérdéseimre...
A fiatalabbik pedig csak angolul beszélt...
Szerették volna megtudni, hogy mikor végzek szombatonként a mosással, de elmagyaráztam nekik, hogy ez az én napom, én használhatom a gépet és a családtól függ, hogy mikor kezdek illetve mikor végzek, ezt előre nem tudom megmondani.
Viszont a férjem eléggé ideges lett, hogy miattuk csak 11 körül értem vissza, így hétfőn majd ő fog reklamálni a házmesternél. Bár én is találkoztam vele este, el is mondtam neki a problémát, de hatékonyabb lesz, ha a férjem is megteszi ezt.
Már csak egy dolog van hátra a tegnapi napból. Azt tudja valaki, hogy a férfiak miért nem képesek megtalálni az orruk elé tett dolgokat sem? :-)
Kikészítettem a gyerekek pizsamáját az ágyra, de reggel nem ezt találtam rajtuk...
Valamiért a férjem feltúrta a ruháikat, és a kedvenc iskolai, óvodai pulóverükben aludtak. Gondolom még ideges is volt az én drága férjem, hogy neki kell keresgetni a ruhákat :-)
De majd este, ha hazajön elmondja, ugyanis ma 4-kor kelt, ment dolgozni.
 

2 megjegyzés:

  1. Ezt a mosàsi rendszert én nehezen tudnàm megszokni!

    VálaszTörlés
  2. Részvétem... Mindenképp szóljatok, azért van a beosztás, hogy ahhoz tartsa magát mindenki.
    Férfiak..... khm...khm...
    :)
    Ismerős...

    VálaszTörlés