Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. október 18., péntek

Szülői értekezlet az oviban

Szerda este még elmentem az óvodába szülői értekezletre, erre utaltam az előző írásomban.
KATT!
7 órakor kezdődött, először egy közös tájékoztatót tartottak az óvodáról, ahol jelen volt az igazgatónő, az összes óvónő és az egyetlen óvóbácsi, de még a konyhás néni is.
Mindenki bemutatkozott, elmondta, hogy mi a feladata.
Utána átment mindenki a gyermeke csoportjának a termébe, ott részletesen elmondták, hogy mit is csinálnak a csemetéink napközben. Részletesen kitértek az étkezésre, alvásra, fejlesztő foglalkozásokra.
Jó hosszúra sikerült, már 9 óra volt, amikor végeztek :-)
Utána lent egy büfé várt bennünket ételekkel, italokkal, megkóstolhattuk a gyerekek által készített pizzákat!
Érdekes, hasznos program volt, én nagyon élveztem. Szerencsére nagyjából mindent értettem is :-)
Jó volt látni a gyerekeink munkáit, beszélgetni más szülőkkel, nevelőkkel.
A férjem nem szeretett volna ezen a programon részt venni, ezért mentem én. Már előzetesen megígérték, ha valami nem értek, akkor utána szívesen elmagyarázzák, de erre nem volt szükség.
Az oviban 4 csoport van, összesen 60-70 gyerekkel, rájuk kb. 20 nevelő jut, ami szerintem nagyon jó arány. Persze nem dolgozik egyszerre az összes, de 2-3 óvónéni mindig van a csoportokkal.
Lehetőség van arra, hogy a gyerekek szülinapját az oviban ünnepeljék, ez is jó kezdeményezés. Ha viszel be fényképezőgépet, akkor képeket is csinálnak, de csak a saját gyerekedről, másik nem szerepelhet a képeken, ugyanis mások képét csak a szülei előzetes engedélye után lehet odaadni...
Ezt páran kifogásolták, de nincs mit tenni, ez a szabály Svájcban!
A nagyobbik gyereknél is előre alá kellett írnunk egy nyilatkozatot az iskolában ahhoz, hogy az osztályról csoportkép készülhessen.
Volt egy szülő, aki kifogásolta, hogy miért nem viszik el a gyerekeket busszal távolabbi farmokra, ahol állatokat láthatnak, stb.
Hát azt gondolom, hogy ezt nem igazán gondolta át a kérdés feltevése előtt, ugyanis még picik a gyerekek, ebédre mindenképpen az oviban kell lenniük, utána pedig alszik a többség. Mire a farmra érnének, már indulhatna is vissza a busz :-)
Ezt türelmesen a nevelők is elmagyarázták, nekem pedig a következő kérdés jutott az eszembe: Miért nem megy kirándulni a család hétvégén ezekre a farmokra?
Nagyon közel van egy szőlészet, ahol állatok is vannak. Oda tavaly is elvitték őket, mert kb. 10 perc sétálva. Rendszeresen járnak sétálni a közeli parkokba, erdőkbe, játszóházakba is elviszik őket, ha csak ott található meg a megfelelő fejlesztő játék, tehát én teljesen meg vagyok elégedve az óvodai programokkal, de persze bele is lehet kötni, ha valaki akar.
Cologny egy olyan városrész Genfben, ahol főként gazdagok élnek, bár azért vannak kivételek, mint például mi. Sokan közülük azt hiszik, hogy a pénzükért mindent követelhetnek.
Kicsit elkanyarodok, de például a mi házunkban sokan azt gondolják, hogy a házmestert hétvégén, éjszaka, bármikor lehet ugrasztani, mert itt lakik a házban. Pedig neki is van munkaideje, ha vége, akkor már nem szabadna zaklatni...
Ezt ők egyszerűen megoldották, a munkaidő lejárta után nem nyitnak ajtót, hiába csöngetnek...lehet üzenetet hagyni! Ezt akkor vezették be, amikor már megunták, hogy se éjszakájuk, se hétvégéjük nincsen. A nyári szabadság alatt szívesen maradnának Genfben, de akkor állandóan zavarnák őket, mert nem értik meg az emberek, hogy ők most szabadságon vannak, ezért mindig elutaznak.
Szóval szerda este későn kerültem ágyba, a fiúk aludtak már, amikor hazaértem. Alaposan el is fáradtam, mert napközben is én vezettem, de azért ez egy nagyon jó nap volt :-)
                   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése