Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. október 11., péntek

Sikerült!

Végre elérkezett a tegnap este, 8 órakor megtudtam, hogy a tanfolyamon mehetek az ötödik csoportba, ahol a B1 vizsgára készítenek fel.
KATT!

Claire a régi tanárnőm természetesen késve érkezett, mint általában tavaly is, így a folyosón várakoztunk, bár már minden csoport dolgozott.
Közben kijött Sophie, az új tanárnőm és szólt, hogy mehetek hozzá, üljek le a teremben. Beengedte a régi csoportomat, hogy ne a folyosón kelljen várakozniuk, aztán visszajött hozzánk és folytatta az órát.
Először kiosztotta a teszteket, hogy mindenki ellenőzhesse a hibáját, illetve kérdezhettek, ha valamivel nem voltak tisztában.
Tekintettel arra, hogy itt mindenki csak pár pontot veszített hamar a végére értek.
Sajnos Claire otthon felejtette a mi tesztjeinket, így én nem nézhettem meg a sajátomat...
De tudom, hogy az utolsó feladatnál veszítettem el a 4 pontot, amit majd az írásom végén le is írok ide.
Aztán elkezdődött az óra, és én már az első feladatnál tudtam, hogy jó helyen vagyok :-)
Na nem azért, mert ez az én jelenlegi szintem, hanem azért mert itt biztosan fejlődni fogok!
Kijelenthetem, hogy a csoportban jelenleg én vagyok a leggyengébb láncszem, ami nem is csoda, hiszen a többiek 4 év alatt, én pedig 2 év alatt jutottam ide.
Viszont ez hatalmas erőt ad nekem, ösztönöz a tanulásra :-)
Van 2 nő a csoportban, akik már számomra ijesztően jól beszélnek franciául...
A bemutatkozást rendhagyó módon oldotta meg a tanárnő, egy papírra fel kellett írnunk 4 kérdést, amik arra vonatkoztak, hogy mit szeretnénk a másikról megtudni, majd kellett választani 4 embert, és feltenni nekik a kérdéseinket.
Ide-oda sétálgattunk a teremben amíg nem töltöttük ki a táblázatot.
Ezután mindenki bemutatta valamelyik csoporttársát a válaszok alapján. Nagyon érdekes volt, főleg azért mert nem csak a "Hogy hívnak?", "Hol laksz?", "Mivel foglalkozol?" stb. általános kérdések fordultak elő, hanem az élet minden területét érintették.
Bevallom, nekem tettek fel olyan kérdést, amit nem értettem, elő kellett vennem a szótárt, hogy válaszolni tudjak.
Aztán diktálás következett...
Elég gyorsan mondta a tanárnő, de a jelek szerint ezt csak én gondoltam így, mivel ők már tavaly is hozzászoktak ehhez.
Aránylag jól le tudtam írni, bár voltak hibáim. Hihetetlen, de nem ismertem fel a következő szavakat: Hawai, Nobel...:-)
Utána ellenőriztük ezt, illetve kérdéseket lehetett feltenni, ha valamit nem értett az ember.
Felvetődött egy érdekes probléma, amit most megosztok veletek, bár talán csak azoknak lesz az, akik franciául is beszélnek. Bár ők meg lehet, hogy ezt már tudták :-)
Szóval, aki már tudja vagy nem érdekli, az görgessen!
A szövegben szerepelt az "intérêt" szó, ami érdeklődést jelent.
Ez a szó az "intéresser" érdekelni igéből származik, amiben még ott van az "s" betű.
Sőt a szintén belőle származó "intéressant(e)" érdekes jelzőben is szerepel, de az említett szóban már nem.
Angolul az érdeklődés "interest", azaz ott van az "s"...
Erre kérdezett rá valaki, a következő választ kapta:
Sok olyan szónál, amiket más nyelveken is hasonlóan írunk, az "s" betű kilökődik a szóból és felmegy ékezetnek az előtte álló magánhangzóra, ebből lesz az a kis sapkás ékezet...
Így lesz az "interest" angol szóból az  intérêt francia szó (na jó a kiejtés miatt az első "e"-re is kerül egy ékezet).
Ha figyelembe vesszük, hogy az írott francia "s" milyen alakú, akkor ez nem is meglepő:
s
De ez megfigyelhető a kórház szónál is, ami angolul "hospital".
Az "s" felmegy az "o"-ra kúpos ékezetnek, kialakul az hôpital  francia szó.
Na mindegy, nekem ez új volt, örülök, hogy megtudtam!
Végül ide másolom azt a feladatot, amivel nem boldogultam:
 
J'aimerais que tu....
C'est dommage que...
Il ne faut pas que...
 
Fejezd be a mondatot, ennyi a feladat!
 
 

5 megjegyzés:

  1. Gratulálok, Gilda.
    Az utolsó részhez majd írok tippeket, én hogyan tanultam meg. Nem nehéz, csak nem mindig érthető, ahogyan magyarázzák. Karina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt megköszönném :-) Ez elvileg tavaly volt anyag a tanfolyamon, de csak pár percet foglakoztunk vele, így gyakorlatilag semmit nem tudok még róla.

      Törlés
    2. Par percet?!
      Ez egy baromi huzos anyag, be kell gyakoroltatni, s ha erted, akkor mar rogton nem tunik neheznek...ha lesz idom, leirom. Talan ugy jobban fog neked is menni, ha ugy tanulod meg, ahogyan nekem magyaraztak. Majd utana kiderul. :D

      Törlés
  2. a diktálás jó dolog igen, bár nem nagyon alkalmazák:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon sokat lehet belőle tanulni, főleg, ha így történik a javítása, ahogy ezen a tanfolyamon.

      Törlés