Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...

2013. február 10., vasárnap

Repülő vagy autó?

Ezt az írást Rozimami Határátkelős posztjára érkező kommentek juttaták eszembe.
Maga a megjelent cikk szerintem nagyon rendben volt, csak pár érdekes hozzászólás keltette fel a figyelmemet.
KATT!

Volt olyan ember, aki azt kifogásolta, hogy miért autóval utaztak, miért nem repülővel...
Egyrészt ezt nem másoknak, hanem a családnak kell eldönteni, másrészt ez náluk teljesen érthető, ha valaki figyelmesen olvas:-)

Sok érv szól mindegyik megoldás mellett és ellen...
Én a saját tapasztalataimat írom le, ezért tessék figyelembe venni, hogy nálunk az egy, majd később 2 gyerek erősen befolyásolta a döntést!

Eleinte a férjem ingázott a 2 ország között, mi utaztunk ki 3 hónapra, hogy valamennyit együtt legyen a család.
Akkor még repülővel jöttünk Genfbe, hazafelé már együtt mentünk autóval.
A repülős megoldás talán kényelmesebbnek és olcsóbbnak tűnik, de figyelembe kell venni néhány akadályt!
Mi egy kis településen lakunk, onnan egyszerűen lehetetlen volt eljutni a gép indulásának napján a repülőtérre tömegközlekedéssel.
Ezért 4 választás maradt:
1) Előző nap felutazunk Budapestre, itt egy ismerősnél meghúzzuk magunkat 1 éjszakára.
2) Szintén az utazás előtti napon megyünk fel, csak hotelben alszunk.
3) Rendelünk egy reptéri buszt, vagy bérlünk egy autót.
4) Egy ismerőst megkérünk, hogy reggel vigyen ki bennünket a reptérre.

Mi minden utazásnál a 4. megoldást választottuk, a bátyámék vittek el bennünket.
Ez nagyon jól jött, mert a sok csomaggal, gyerekkel egyszerűen mozdulni sem tudtam volna egyedül.
Természetesen mindegyik megoldás újabb költségekkel is jár, hiszen senkitől sem várható el, hogy a saját pénzén szállítgasson bennünket.
Ezért nekem ez a repülős megoldás nem is igazán tetszik, nem tudunk minden csomagot elvinni, amit szeretnénk, időhöz vagyunk kötve, sőt ha mindent figyelembe veszünk talán nem is olcsóbb.
Időben sem ad annyi pluszt, hogy nekünk megérje, ráadásul sokkal kényelmetlenebb.
A legutolsó útnál sztrájkoltak a vasutasok és a reptéri dolgozók is. Az sem volt biztos, hogy elindul-e a gép, illetve a vonat.
Sok késéssel szállt fel a repülő, több órát kellett várnunk. Kétszer kaptunk közben ingyen kaját:-)
Ez végképp elvette a kedvem, hiszen akkor a pici még nagyon kicsi volt, a nagyobbik meg éppen csak totyogott...természetesen nehezen viselték a várakozást.

Amikor végleg kiköltöztünk, akkor hoztuk az én autómat is.
Azóta csak kocsival közlekedünk, háztól házig 1500 km.
A legrövidebb idő 20 óra volt, de persze figyelembe kell venni, hogy a gyerekek miatt sűrűbben meg kell állni.
Nem hinném, hogy egy 4 tagú családnak drágább lenne, mint a repülő, sőt...
A mi fiaink hozzászoktak a hosszú utazásokhoz, így nincs velük gond...nem sírnak, nem nyafognak az úton.
Ezért nekünk ez a megoldás sokkal kényelmesebb, van hely a csomagoknak, akkor állunk meg pihenni, amikor akarunk, stb.
Amikor egyedül megyek haza, akkor is kocsival megyek, bár talán így drágább, de ebben sem vagyok biztos.
A jegyek ára függ attól, hogy mikor veszi meg az ember, mi általában az utolsó pillanatban döntünk egy utazásról, így szerintem akkor már elég drága lenne.
De ezt meg sem néztük, mert még egyedüli utazásnál sem merült fel lehetőségként a repülő.

Persze mindenki maga dönti el, hogy hogyan akar hazautazni, ez például attól is függ, hogy 1-2 napot akar otthon tölteni vagy több hetet.
Mi maradunk a kocsinál, bár azt el tudom képzelni, hogy egy hivatalos ügy elrendezésére (ami csak pár napot vesz igénybe és egyedül megyek) a légi utazást válasszam, de hosszabb tartózkodásra semmiképpen sem.

1. Igazából én sem értettem ezeket a hozzászólásokat, ha valakinek ennyi jött le a cikkből, már régen rossz.
    Én is a kocsi mellett szavazok, a te érvelésedet abszolút támogatva.
    Nálunk is az a baj, hogy vidékre megyünk, tehát Ferihegyről vonattal be a Keletibe, onnan át a Délibe, majd megyeszékhely, majd végső állomás. Ez pénzben is, időben is sok. Nem beszélve arról, hogy Zürichből nem megy fapad, a swiss meg nagyon drága. Szóval autó.
    Van egy barátnőm, ugyan csak egyszer évente, de Skóciából mennek haza kocsival. Na, az már valami. :D