Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...

2013. február 12., kedd

Itt a hó...

Tegnap leesett a hó, pontosabban már este elkezdődött...
Ez befolyásolta a napunkat is, hiszen számos akadályba ütköztünk.
KATT!
Reggel 7 óra helyett 8-kor ébredtünk kihasználva, hogy a nagyobbik gyereknek nincs iskola.
Ezért késéssel indultam az oviba a kicsivel.
Vártuk a buszt, de nem jött...Arra lettem figyelmes, hogy az emberek gyalog jönnek abból az irányból az úttesten, ahonnan a mi járatunknak kellett volna érkezni.
Aztán kiderült, hogy kicsit feljebb, a park mellett egy busz keresztbe fordult az úton, ezzel elzárta a közlekedést.
Ez egyébként gyakori ezen a részen, ha leesik a hó!
Így gyalog mentünk az oviba, ezt megnehezített, hogy a hajnali hókotrók az összes havat a járdára tolták.
Fél óráig gyalagoltunk a hóbuckákon, de odaértünk, igaz 15 perces késéssel...a reggeli foglalkozás már elkezdődött.
Hazafelé egyedül már 15 perc alatt megtettem az utat. Ugyanis a forgalom a másik irányban is elakadt, csak araszoltak az autók.
Közben a férjem megnézte az interneten, hogy a repülőtér is bezárt, nem fogadott járatokat...a városban pedig szinte megállt a közlekedés, legalábbis azon a részen, ahol mi lakunk.
Gyalog mentem vásárolni...sok helyen rendőrök irányították a forgalmat, terelték el az autókat.
Hát itt is előfordul ilyen egy nagyobb hóesésnél :-)
A fiúk kirándulni szerettek volna menni autóval, de nem indultak el. Viszont délután kimentek egy kicsit játszani a hóba (a férjem szabadnapos volt).
Mindent összevetve, itt sem takarítják le az utakat rögtön...a járdákról meg ne is beszéljünk, mert ott a helyzet még rosszabb.
Egy zebrán átkelni, egy buszra felszállni...ehhez bizony át kell gázolni az összekotort havon:-)

1. Ezzel most megleptél.
    Mármint a hó el nem takarítással. Néhány nappal ezelőtt nem tudtam aludni éjszaka, és arra lettem figyelmes, hogy hajnali háromkor (!) takarították a járdákat. Reggelre minden tiszta volt. Úgy látszik ez is kantonfüggő ?

1. Abban biztos voltam, hogy a német részen ez precízebben működik:-)
      Itt például az iskola megközelítésével sem foglalkoznak, a külső lépcsőket egyszerűen lezárják, nem takarítják...menjen mindenki a főlépcsőn.
      Babakocsival elég kemény volt megközelíteni a sulit...az udvaron állt a hó, senki sem csinált utat (majd elolvad, gondolták).

2. Egyébként ma (pedig már eltelt egy nap, a hó is olvad...) is csak úgy sikerült felszállni a buszra, hogy bokáig süppedtünk a hóba...:-)

2. Ha már iskola. Sajnos erre viszont nem mondható el a precizitás. Az iskola épületénél, amit csinálunk a házmester vagy gondnok (nem tudom mi a megfelelője itt), egyáltalán nem foglalkozott azzal, hogy le legyen seperve a lépcső. :( Még akkor sem, amikor az egyik gyerek lezúgott rajta, és a mentő vitte el. Ellenben, amihez semmi köze, abba állandóan beledumált (az építkezéssel kapcsolatban). Szóval vannak itt is hiányosságok azért... Ezen én nagyon kiakadtam.

1. Hiányosságok mindenhol vannak:-)
      Érdemes lenne összehasonlítani a német és francia részt...miben egyezik, miben különbözik.
      A német résznek előnye, hogy közelebb van Magyarországhoz, talán ott sok minden precízebben működik, tisztábbak az utcák, stb.
      A francia részen viszont befogadóbbak az emberek, a hivatalok is talán jobban segítik a betelepülőket, az emberek itt Genfben természetesnek tartják, hogy máshonnan jöttél, ezért talán kedvesebbek...
      Igen, mindenhová odatettem, hogy talán, mert nem ismerem a német részt.
      De kellene egy írás, ami összehasonlítja pl. az iskolarendszert, a nyelvtanfolyamokat, a munkakeresés nehézségeit, stb. Érdekes kép alakulhatna ki:-)