Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. február 4., hétfő

Éhségmenet

A napokban több városból elindultak Magyarországon, gyalog...az Országgyűlés első ülésnapjára szeretnének megérkezni Budapestre.

Erről sok helyen lehet olvasni mostanában, a Facebookon is hirdetik.
Az én városomból is elindultak emberek.

http://karpatinfo.net/cikk/kulfold/kaposvarrol-elindult-az-ehsegmenet

http://hvg.hu/itthon/20130204_Foto_Miskolcrol_is_elindult_az_ehsegmenet

Sorolhatnám, de nem teszem!
Én most nem erről a menetről szeretnék írni, hanem egy régebbi, egyéni kezdeményezésről.
Valahogy az ismeretségi körömbe kerültek igazán érdekes emberek (vagy számomra azok), akikről szeretnék itt szót ejteni.
Pár emberről már írtam, a mostani nagyon jó barátom, talán álomvilágban él, talán idealista, de hiszi, hitte, hogy nem maradhat csendben.
A családja kíváncsi érdeklődéssel figyelte az eseményeket, nem is értették igazán...viszont ő úgy gondolta, hogy ezt meg kell tennie.
Hatás? ... Na az szerintem nem volt, de ő legalább megpróbálta az illetékesek tudomására hozni, hogy baj van.
Sokan őrültnek nézték, sőt megkockáztatom, hogy ők voltak többségben, de ő akkor is belevágott.
Igen, tudom, és ő is tudja! Nem ért el semmit ezzel, de ő jobban érezte magát, hogy tett valamit.
Szerintem bátor volt, mások szerint bolond...
Én szeretem az ilyen bolondokat:-)
Egy középiskolai tanárról van szó, rendezett családi háttérrel, 3 pici gyerekkel.
Élhetne boldogan, gondtalanul, de ezt többek között a fizetésük nem engedi (a felesége is tanár).
Ez már nem mostanában volt, az akkori intézkedésekkel nem értett egyet, ezért úgy döntött éhségsztrájkba kezd.
Eredetileg 3 hétre tervezte, egybekötve a saját előadásaival Barcs főterén, mert most ott élnek éppen.
Én jól ismerem, láttam színházban játszani Szegeden, és tudom, hogy nagyon tehetséges.
Azt sajnálom, hogy ezeket  nem nézhettem meg, mert az összes előadásban nagyon tetszett az alakítása, amit fiatal korunkban láthattam. Imádom a színházat és a jó alakításokat!
A viszonyítás kedvéért a magyar színészek közül a kedvenceim: Eperjes Károly, Cserhalmi György, Koltai Róbert, Lukács Andor, és még sorolhatnám.
Bár ő matematika-fizika szakos tanár, de otthon van/volt ebben a világban is.
Természetesen róla is jelentek meg írások a sajtóban, pár linket ide teszek.
A kommentek megint megdöbbentettek, de ez már nem újdonság.
Sajnos simán értékelnek egy embert olyanok, akik nem is ismerik...ez az internet/ álnevek hátránya.
Na meg vannak emberek, akik véleményt alkotnak valakiről, akit ugyan nem ismernek, de tudni vélik, hogy milyen ember egy komment, egy bejegyzés, vagy a sajtóban megjelent írás kapcsán.
Erről van véleményem, de az a tapasztalatom, hogy az ilyen embereknek hiába is bizonygatná az ember, hogy tévednek. Sőt nem is érdemes!
Ha nekik ez örömet okoz, hogy másokat nyilvánosan kritizáljanak, hát tegyék.
Azt szokták erre mondani, hogy "ez legyen a legnagyobb örömük"...
Itt van pár link az emberről, akiről írni akartam:

http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/ehsegsztrajkba-kezdett-egy-barcsi-tanar-az-alaptorveny-miatt-420131

http://nol.hu/lap/mo/20120103-ehezes_politikai_cellal__lelkiismereti_okokbol

Végül a felesége hatására 1 hét után abbahagyta:

http://nol.hu/belfold/nem_koplal_tovabb_a_barcsi_tanar










2 megjegyzés:

  1. Nekem más mondat jutott erről eszembe: ne azt nézd, hogy mit mondott, hanem ki mondta. Ezt egy volt kolléganőm mondta nekem, amikor még a fenekemen volt a tojáshéj. :) Azóta sem felejtem.

    VálaszTörlés