Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. február 15., péntek

Kedvezményes utazás

A mai bejegyzésem egy érdekes hirdetés miatt jutott eszembe, de erről majd csak a végén írok...
Először néhány hasznos információ következik.
KATT!

Rengeteg fórum van, ahol ebben az ügyben keresgélhetünk, például a Facebookon is, de érdemes rákeresni a svájci magyarok oldalaira.
Én most nem nevezném meg ezeket, mivel nem kértem rá tőlük előre engedélyt.
Létezik már telekocsi szolgálat, ahol megadhatod, hogy mikor szeretnél utazni, hová...
Aztán jelentkezhet erre a hirdetésre olyan, aki ugyanakkor menne Magyarországra, vagy jönne vissza.
Természetesen a költségekbe be kell szállni, de még mindig olcsóbb, mint a repülő vagy a vonat...és szerintem kényelmesebb is.
Az autóst nem biztos, hogy az anyagiak vezérlik, bár ez is lényeges szempont lehet.
Az is előfordulhat, hogy egyedül utazna, és csak társat keres, aki szóval tartja a hosszú úton.
Pár ilyen hirdetésre elég érdekes hozzászólások érkeztek a Facebookon, amiken meg is lepődtem.
Azt sokan elfogadhatónak tartják, ha valaki kocsival utazik haza, és keres valakit, aki beszáll a költségekbe, szóval tartja, stb.
Ha valaki utasként keres kocsit, akkor már kicsinyes, nincs annyi pénze, hogy jegyet vegyen a vonatra vagy repülőre...
Mindenesetre ez is egy megoldás:-)
Arról már írtam, hogy repülővel hazautazni nem mindig olcsóbb és gyorsabb, mint autóval...attól függ, hogy az ország melyik részen laksz (otthon).
Én ezekben a hirdetésekben egyik részről sem látok semmi rosszat, ha lehet, akkor fogjunk össze.
A mostani hirdetés viszont meglepett...
Egy repülőjegyet szerettek volna eladni egy hamarosan induló gépre.
Arról nem szólt az írás, hogy mennyiért vette az illető, viszont eladni a mostani árfolyamon szerette volna, igaz engedett 15 frankot.
Aki már rendelt előre, az tudja, hogy milyen különbségek lehetnek:-)
Adott egy jegy, amit nem fognak felhasználni, ha nem kötöttek biztosítást, akkor az egész összeg megy a kukába...
Ennek ellenére nem annyiért akarják eladni, amennyiért vették...
Ez elég érdekes hír volt számomra, megvallom én ebben az esetben inkább megvettem volna a légitársaságtól a jegyet.
Talán szerencsésebb lett volna megírni, hogy ennyiért vettem, ennyibe kerül az átíratás...tehát most ez az ára.
Persze aztán azt is meg lehetett volna említeni, hogy mennyit kellene érte fizetni, ha most rendeljük.
Vannak emberek, akik segíteni akarnak a jelzett szándékuk szerint, de ezt azért úgy, hogy jól is járjanak...
Ez mindenhol és minden népre igaz:-)
Van aki szereti magát a "nagy jótevő" fényében feltüntetni, ezért persze el is kell hallgatni dolgokat.
Ezt nem éppen a fenti hirdetésre értettem, hiszen nem tudhatjuk, hogy nyerészkedni akart, mert nem lehet tudni az eredeti árat.
Ez munka ügyben is így van, szóval vigyázzunk!
Előfordulhat, hogy csak olcsóbb munkaerőt keresnek...

A másik hirdetési forma, amivel rendszeresen szembe találom magam a következő: szállíttatni szeretnének nagyobb dolgokat Magyarországról Svájcba vagy fordítva.
Nekünk Franciaországból haza kellett vitetni bútorokat, amikor eladtuk a házat.
Mi az otthoni Fuvarbörzén hirdettük meg visszfuvarként, és viszonylag olcsón hazakerültek  a bútorok.
Azt nem kell ecsetelni, hogy otthon mindenki gondokkal küzd, a fuvarozók is.
Talán találnak egy szállítmányt az egyik irányban, de a másik felén üresen megy a kocsi.
Ezért örülnek, ha sikerül megtölteni az autót valamilyen rakománnyal...
Nekünk az a tapasztalatunk, hogy érdemes itt keresgélni, ha már mindenképpen el kell hozni valamit otthonról vagy haza kell vitetni:-)

2 megjegyzés:

  1. Nekem vegyesek a tapasztalataim ezekkel az utakkal.
    Van pár személyes élményem. Az első nagyon jó volt, egy nénit vittem haza Winterthurból. Az idő repült, nagyon szuper volt. Másodszor egy velem korú hölgyet szállítottam, aki viszont minden útszéli almafánál megállított, így az út 3 órával tartott tovább. :(
    Harmadszor pedig nem is valósult meg az utazás, mivel miután mindenben megegyeztünk, az autós kitalálta, hogy mégsem aznap jön vissza, amikorra megbeszéltük. Szóval, azt hiszem nagyfokú tolerancia is szükséges mindkét részről, hogy az út mindenki megelégedésével érjen véget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természtesen igazad van, mindkét félnek alkalmazkodni kell.
      Mi általában teli kocsival megyünk haza, ezért ez a megoldás fel sem merül.
      Amikor egyedül indultam, akkor a férjem mondta, hogy hirdessem meg, legalább lesz valaki, aki szóval tart...nem alszok el vezetés közben:-)
      De akkor éppen senki sem akart utazni, így egyedül mentem és jöttem.
      Tehát nekem ebben semmi tapasztalatom nincs, de annak jó megoldás lehet (szerencsés esetben), aki egyedül indulna.
      Legalábbis így képzelem:-)

      Törlés