Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. november 13., kedd

Nyelvtanfolyamok...

Kicsit szomorú vagyok az idei nyelvtanfolyamokkal kapcsolatban:-(
Tavaly 2 tanfolyamra jártam, mindegyik kezdő volt.
Így utólag visszagondolva mindegyiken sokat tanultam...
Mellette itthon a magyar könyvemből is kiegészítettem a tudásomat, így idén mindenhol a haladó csoportba kerültem, átugorva néhány lépcsőfokot.
Ezt a könyvet egyébként mindenkinek ajánlom!
Én a Tescoban található olcsó könyvesboltban vettem potom pénzért, bár azóta ez a bolt már nem működik az én városomban.
Tanuljunk könnyen, gyorsan franciául
Somorjai Ferenc, C&A kiadó (a kiadás évét sajnos nem tudom)
Mitől jó ez a könyv?
Nem olyan, mint a modern nyelvtankönyvek...magyarul elmagyaráz minden nyelvtani szabályt, vannak benne gyakorló feladatok, stb...
Egyedül is lehet belőle tanulni!
Most visszatérek az idei tanfolyamokra...
Idén 3 tanfolyamra iratkoztam be.
Az egyik csütörtök esténként van, 40 CHF/év + 5 CHF a fénymásolásra.
Itt azt tapasztaltam, hogy a tanárnő egyáltalán nem készül az órákra, ami eszébe jut éppen, azt csinálja.
Semmit nem kapunk fénymásolva, felolvassa a szöveg első részét, aztán azt mondja ..., majd tovább folytatja a mondat végével.
Fogalmam sincs mit kellene oda mondani, nem látom a szöveget (vizuális típus vagyok), nem tudom, hogy milyen igét kellene odahelyezni, milyen igeidőben, stb...
Kíváncsi lennék egy nyelvtanár véleményére! Ennek így van értelme???
Én úgy érzem, hogy semmit nem tanulok...csak ott ülök:-(
A másik tanfolyam kedden és csütörtökön délután van, itt még könyv sincs.
Ez 100 CHF/év.
Nagyjából így telnek az órák:
Kapunk fénymásolva pár oldalt egy könyvből (nem túl érdekes témával), majd ezt felolvassuk.
Van benne sok ismeretlen szó számomra, de tilos a szótárt használni. Miért is???
Na mindegy, mire vége az órának elolvassuk általában az egész szöveget...és kész.
Arról nem is beszélve, hogy a kiejtési hibákat sem javítja a tanár...csak olvas mindenki, ahogy tud.
Mire jó ez? Mit tanulok vele?
Eleinte elkezdtem kiszótárazni otthon, de meguntam.
Ugyanis a felolvasás után ez a szöveg el van felejtve, jön a következő.
Otthon is tudok számomra érdektelen szöveget olvasni, esetleg rossz kiejtéssel (bár ez rám nem annyira jellemző), olyat, amit nem is értek....
Gondoltam majd miután felolvassuk, utána beszélgetünk róla, de nem...
Úgy érzem, hogy jobb lett volna, ha ezen a pénzen veszek pár könyvet, amiből gyakorolhatok itthon a jó meleg szobában:-.)
Én tanárként ezt nem értem...
Ez egy óra??? Ebből kellene valami tudást felszednünk???
Komolyan elgondolkodtam, hogy nem is megyek többet.
Bevallom előfordult már, hogy előbb eljöttem olyan indokkal, ami nem is volt aktuális...de már nagyon untam:-)
A harmadik tanfolyam csütörtök délelőtt van, ez 39 CHF/ 3 hónap.
Ez legalább ér valamit:-) Bár ez csak 1 órás.
Itt tényleg tanulunk, a tanár felkészül, előre fénymásol, stb.
Ezt szeretem, ezt nem hagynám ki.
Itt egyébként a tanfolyam előtt van francia kávéház, ahol beszélgethetünk.
Ma azért jutott ez eszembe, mert délután megyek a tanfolyamra, és nincs kedvem menni...
Holott tavaly alig vártam már, hogy mehessek...

6 megjegyzés:

  1. szia! tényleg elég gázul hangzik ez a nyelvtanfolyam...és nem lehet hogy túl olcsó a tanfolyam díja és így híg a leve..? itt bécsben én se vagyok túlzottan oda a tanfolyamomért de azért ennyire nem unalmas viszont tudom hogy "olcsó" és hát így a tanárok nem túl motiváltak. A tiédre én nem adnék tovább pénzt, ennek semmi értelme (mondom úgy hogy már a második nyelvet koptatom és tucat tanfolyamra jártam már tucat tanárhoz)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos kifizettem előre az 1 évet:-(
      Igen, valóban olcsó...de tavaly ugyamez az esti tanfolyam nagyon jó volt, csak másik tanárral.

      Törlés
  2. hát igen sokszor a tanártól is függ, de ha olcsó akkor nagyobb eséllyel problémás. az én sulimban is volt egy csoporttársam akinek addig jó tanárral sikerült haladnia.
    máskor ne fizess ki egy évet látatlanba:)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nem így működik!
      Meghirdetnek egy tanfolyamot, kikötik, hogy mennyi időt kell előre kifizetni. Ha kifizeted járhatsz, ha nem, akkor nem...
      Az esti tanfolyamban bíztam, mert azt a város szervezi, kötött tananyaggal. Tavaly ingyenes volt, mégis érdekes és hatékony...
      Most egy kevésbé motivált tanárt fogtam ki:-(
      A délutáni egy jó hírű iskolában van, ahová nehéz bekerülni (pl. tesztet kell írni, csak a megfelelő tudás birtokában juthatsz a haladó csoportba, ahová én járok)...nem gondoltam, hogy ezt nevezik tanításnak:-(

      Törlés
  3. Szia Gilda, szerintem is túl olcsó...tudom, hogy a többi tök drága, de érdemes lenne megnézned a genfi egyetemeken...indítanak komolyabb kurzusokat külföldieknek...én most kivettem Domit az assistant maternelle-től így nem tudok odajárni, pedig szívesen mennék veled...nekem most magántanárom van és nagyon jól haladok, igaz, hogy 20€ egy óra...de jobban megéri, mint járni valahova, ahol a kiejtés is gáz, a tanítási módszerek is gyengék...

    Szerintem, ha csak néha benézel, akkor sem vesztesz sokat, hiába fizettél ki egy évet...a te időd szerintem fontosabb..hatékonyabban fel tudod használni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, ha néha benézek az is elég:-)
      Bár akkor meg fenyegetnek, hogy kizárnak, mert mások is várnak a helyre...bár sokat ezzel sem veszítenék:-)
      Inkább tanulok otthon, vagy pihenek, vagy úszok...jobban járok!

      Törlés