Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. november 7., szerda

Egy svájci ebéd:-)

Tegnap voltam főzni, és sikerült megvárnom az ebédosztást is.
A menü a következő:
1. fogás természetesen a saláta, ez nem maradhat el. Mindig friss zöldségekből készítik.
Nagy tálakban tálalják, az öntetet az utolsó percben öntik rá, de nem keverik össze.
Ezt majd az emberek teszik, akik az asztaloknál ülnek.
2. fogás a főétel. Tegnap rizs volt és endívia sonkában...
Igen egézséges, kalóriaszegény étel és nagyon finom:-)
A rizs: hagymát és vékony csíkokra vágott sárgarépát megpároljuk, majd beletesszük a rizst.
Nem láttam még, ezért nekem érdekes volt, hogy a hagyma megpárolása után sózta a szakács, utána tette bele a sárgarépát, majd a rizst.
Forró vízzel felöntötte és ízesítette, ezt lehet ízlés szerint.
A rizs szép sárga színű lett, egy fűszert tett bele, de a nevét nem tudom.
Gondolom kurkuma lehetett, én otthon ezzel színezem az ételeket.
Közben kijavítottak, hogy nem kurkuma, hanem valószínűleg sáfrány volt, amit a rizsbe tettek.
Megvallom, tudom, hogy van ilyen fűszer, de még sosem főztem vele.
Igaza lehet...ugyanis, amikor a vízbe tették, akkor a sárgás színűből kicsit pirosasra váltott, ezt pedig a kurkumánál nem tapasztaltam.
http://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1fr%C3%A1ny
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kurkuma
Köszi!:-)
Ezt csak meg kell főzni és kész.
Az endívia: az endívia fejeket előre megfőzik egy kicsit, a nagyobbakat hosszában kettévágják.
Az endívia egy saláta fajta, ha valaki nem ismerné.
Hosszúkás feje van, ezért lehet a sonkába tekerni.
http://hu.wikipedia.org/wiki/End%C3%ADvia


Külön-külön egy gépsonkába tekerik és egy tepsiben egymás mellé rakják őket.
Besamellel leöntik, úgy, hogy ellepje őket, majd reszet sajtot tesznek a tetejére.
Mehet a sütőbe...
Tálaláskor a rizs mellé 1 endívia fejet raktak, de ez nekem például elég kevés volt...
Éhes is maradtam:-)
3. fogás a desszert. Itt kb. 30 ember evett, ezért természetesen igyekeznek könnyen elkészíthető ételeket készíteni.
Ez a desszert is ilyen volt, de ez is nagyon finom!
Konzerv, felezett körtéből készül. A körtéket hosszában bevagdaljuk, de nem teljesen a végéig.
Így ki lehet kicsit nyitni, amikor a tányérra tesszük.
A tányér aljára gyümölcsszirupot öntünk, rátesszük a körtét, mellé 2 kocka vaníliafagyit, és a körte tetejére kis lekvár...már kész is!
Aki húst hússal eszik, annak nem éppen megfelelő ez az ebéd, ezt elismerem.
Én nagyon szeretem a francia konyhát, ezért én igen finomnak találtam.
De az igaz, hogy mindenből háromszoros mennyiséget kellett volna ennem, hogy jól lakjak.
Minden kedden idősek járnak ide ebédelni, egy jelentéktelen összeget fizetnek az ebédért.
Az asztalokon vörös bor...ez is jár az ebédhez.
Nem azért jönnek, mert nincs mit enniük, hanem hogy társaságban legyenek.
Kedves, aranyos emberek.
Mind a munkatársak, mind az idősek egyből befogadtak, igen kellemes nap volt.


1 megjegyzés:

  1. Na, most ertem ide, huzos napom volt tegnap...:)

    Nagyon finom lehetett ez az ebed, szivesen megkostoltam volna en is...lehetseges, hogy en is kiprobalom a recepteket...sot,biztos!:)

    Ha majd meg lesz recepted, kivancsian varom. Annak pedig nagyon orulok, hogy befogadtak es kedvesek voltak veled; te pedig nagyon elvezted. Meg sok ilyet!

    VálaszTörlés