Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. november 26., hétfő

Hurkadal:-)

„Ez a Jóska / Ez a Gyurka / Ez meg itt a véres hurka! / Jóska, Gyurka, véres hurka / Milyen jó a májas hurka! / Hú de jó, sütni való! / A hurka télen-nyáron jó! / Itt a kenyér / Itt a só / Hurkát enni csuda jó!”
Miért jutott eszembe?
Sokszor olvastam már, hogy azoknak, akik nem otthon élnek, milyen ételek hiányoznak.
Első helyen a túrórudi áll...na ez nekem nem hiányzik, mert nem igazán szeretem.
Ettem már, ehető, de nem látok benne semmi különlegeset.
A gyerekeink sem szeretik...
Viszont a hurka...Na ez igen, ez hiányzik!
Amit errefelé kapni, az nem hasonlít a magyar véreshurkára, ezért nem is szoktunk venni.
A napokban olvastam a szennai hurkafesztiválról, amit minden évben megrendeznek a környékünkön.
Nagyon megéheztem:-)
Párszor volt szerencsém ezt a rendezvényt meglátogatni, tényleg nagyon finom hurkákat lehet ott enni.
A sonline honlapja nem engedi másolni a képeket, így máshonnan teszek ízelítőt!
Gyerekkoromban minden évben vágtunk disznót, volt, hogy kettőt is, így ez a kép nekem nagyon ismerős:

 
 
Kolbásszal kombinálva, bár én csak a hurkát szeretem sütve!
Viszont füstölve nyerő a házi kolbász!
 

 
Most, mikor otthon voltam, hihetetlen mennyiségű hurkát ettem...
Gyakorlatilag hurkát és sült tököt ettem felváltva:-)
A másik kedvencem a bácskai pörc, amit csak a piacon szabad venni, ha finomat akarsz enni!
Ezt most nem ettem, mert nem értem oda a piacra...
 
 
 
Itt is köszönöm a jó tanácsot, így nem marad le kép a 2012-es szennai hurkafesztiválról sem.
Úgy látom ezen is jó sokan voltak!
 
 


4 megjegyzés:

  1. Hmmm..nekem is jobban hiányzik a hurka. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem tudom, hogy itt be lehet-e szerezni a hozzávalókat, de el fogom hozni a jól bevált hurka-receptet:-) Talán még a hurka-töltőt is odaadja apukám, ő már úgy sem vág disznót...
      Az új házban majd lesz hely töltögetni:-)

      Törlés
  2. Írtad, hogy a sonline nem engedi másolni a képet. Ilyen esetben kattintasz a képre ("megfogod"), és kihúzod pl az asztalra.

    VálaszTörlés