Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. augusztus 13., hétfő

GM kenyér burgonypehellyel

Azt írtam az előző receptnél, hogy ezen már nem változtatok, jól sikerült:-)
Aztán az élet közbeszólt, ugyanis nem volt itthon elég amaránt.
A hiányzó mennyiséget kukoricapehellyel pótoltam, de mivel az amránt adja meg a kenyér "lazaságát", ezért tettem bele 1 evőkanál ecetet is, hogy elérjem ugyanazt a hatást.


Igen, jól látjátok! Kicsit összeesett, elfért volna még egy kis liszt vagy burgonyapehely:-)
Most sült ki, ránézésre szép és laza, de még nem vágtam fel, megvárom, amíg  kihűl.
Hát íme:



Annyit változtattam még, hogy most a géppel dagasztattam, és a sütés megkezdése után megkentem szőlőmagolajjal a tetejét...ettől ropogós lett az is!
A hozzávalók:
400 ml víz
12 g olaj
1 evőkanál ecet
400 g Glutenix Alfa-mix liszt
15 g amaránt
25 g burgonypehely
20 g élesztő

Gluténmentes programon, 750 g-os kenyérként, világos héjszínnel sütöttem, ez 2 órás program.
A kenyér 720 g-os lett, tehát nehezebb, mint az előző, pedig grammra ugyanannyi anyag van benne.
A boltban találtunk GM kenőmájast (Gyulai), ehhez reklamálta a fiam a kenyeret:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése