Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. augusztus 3., péntek

Elégedetlenkedő magyarok

Igen érdekes és egyben bosszantó dologra lettem figyelmes.
Mostanában sűrűn találkozhatunk különböző fórumokon olyan magyarokkal, akik sok-sok éve Svájcban vagy más országokban élnek, de a jelek szerint nem érzik ott jól magukat.
Rettenetes hangnemben szidják Svájcot és a svájci embereket, illetve az adott országot és az ottani embereket.
Nem nagyon értem meg őket, sőt meglehetősen idegesít ez a magatartás!
Gondolkodóba is vettem, hogy kilépek az ilyen csoportokból, akkor nem kell a véleményüket olvasnom, és legfőképpen nem húzom fel magam:-(
Elmentek Magyarországról, mert ott nem volt jó, Svájc vagy a másik ország befogadta őket, mégis csak szidni tudják, ott sem jó...
Az ilyen emberek szerintem sehol sem fogják jól érezni magukat, lefoglalja őket az elégedetlenkedés.
Hát én nem elégedetlenkedek, nagyon szeretek Genfben élni, és nagyon szeretem a genfi embereket.
Kedvesek, közvetlenek, segítőkészek...
A gyerekeim is imádnak ott élni, mi azt hiszem megtaláltuk a megfelelő helyet a családunk számára.
Az ünnepeket is nagyon szeretjük, mindig vannak gyerekprogramok, színesek, izgalmasak...
Tegnap rockfesztiválon voltunk itt Magyarországon, nagyon jó kis buli volt ez is!
Fellépett az egyik kedvenc zenekarom, a Lord.
Tőlük idézénk a témához:
"Itt élj, vagy bárhol:
lényeg, hogy otthonra lelj!”

Ezzel a témával Eddie is foglalkozik a blogjában, és szerintem sokkal jobban jellemezte ezt a jelenséget, mint én!
http://eddieblog.blog.com/2012/08/02/gusztustalan-idegenek/
Az új helyre költözés miatt ide is felkerült mégegyszer a másik blogba írt 2 írásom, illetve újabb írások kerülnek ki Eddietől és másoktól.
Szerintem nagyon érdekesek, érdemes benézni!

3 megjegyzés:

  1. Én Franciaországban dolgoztam, Genf környéki területeken. Mikor kikerültem, én is azt tapasztaltam, hogy a Magyar kollégák állandóan szidták a Franciákat. És általában mindent. Semmi okuk sem volt rá! 1300 - 2200 E. fizetéseket kaptak. Otthon hol lenne ennyi? Ez sima szakmunkás ként.
    Saját tapasztalatom pedig a következő. Totálisan segítő készek voltak a Franciák. kis mosoly, két francia szó, és már is segítettek. Bármiben. Nagyon udvariasak. Sokat hallottam nem barátkozóak. HM... Ha megszólítottam egy Franciát, már is beszélgetésbe elegyedtünk. A nyelvi nehézségek sem jelentettek akadályt. Többször mentünk át Genfbe is. Ott szintén hasonlók a tapasztalataim.
    A Magyar egy örök morgó, kivagyi nép. Azt hiszi magáról ö a legokosabb, legjobb.
    Teljesen másképp látom a világot mióta kint jártam. Most is azon vagyok, hogy kimenjek valahová. De most már végleg szeretnék! Ez az ország, Magyarország elszívja az energiámat. Használ, mint egy mosogató rongyot, és ha már nem kellek kidob.

    MeSa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igazad van. Mi viszont a francia részre szoktunk átjárni, és én is ugyanazt tapasztaltam.
      Ha láttad volna azokat a bejegyzéseket, bizony meglepődnél azon, hogy hogyan lehet nyilvános fórumon ilyeneket írni!
      Elképesztő:-(
      Hozzáteszem, hogy nem a fórum hibája, hanem a megnyilatkozó emberekkel van gond!
      Ezek a fórumok hasznosak, általában normális hangnemben írogatnak oda az emberek. Segítenek egymáson, tanácsokat adnak, kérnek, programokat ajánlanak, stb.
      Szóval szeretem őket, csak ilyeneket nem szeretek ott olvasni, na meg sehol sem!
      Ahogy a hazaköpködést sem:-(

      Törlés
    2. Azt elfelejtettem, hogy sok sikert a kinti élethez!
      Sajnos sokan döntenek most a költözés mellett, amit én meg is értek.
      Nagyon nehéz otthon boldogulni, sok embernek lesz kilátástalan az élete.
      Remélem megtalálod majd a helyed a másik országban is!

      Törlés