Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2011. október 18., kedd

Kedd-vásárlás, lakáskeresés, kórház

Na hát ide értem végre...:-)
A napokban nem volt sok időm. Este pedig már mindenki aludt, így nem tudtam gépelni.
Most csak a pici alszik, ő nem ébred fel a kopogásra (ellentétben a férjemmel).
A tanfolyamok:
Járok mindegyikre. A délelőttin még mindig nagy hangsúlyt kap a kiejtés, de már kezdtünk írni is.
Nekem nehézséget okoz, hogy megszoktam, hogy a magyar fonetikus nyelv. Hát a francia nem...
Ezért hiába tudom, hogy hogyan kell leírni a szót, éles helyzetben mégis lehagyom az írásnál a ki nem ejtett betűket.
Hát van még mit gyakorolni, az biztos...csak időm nincs.
Így, hogy a pici nem jár oviba, nem sok marad :-)
Egyébként megdícsért a tanárnő a kiejtésemért. Engem és az olasz nőt. A spanyol ajkúaknak vannak nehézségeik, nem is beszélve szegény kínairól.
Őt akkor sem értem, ha franciául beszél, ráadásul keveri a kínaival:-)
Az esti tanfolyamon a szókincs kerül előtérbe, a kiejtés csapnivaló.
A tanárnő Szomáliából jött és az ő kiejtése is hagy kívánni valót maga után.
Pl. a JE nála "zso", pedig "zsö"-nek kell ejteni...
De a két tanfolyam együtt azt hiszem sikeres lesz + a férjem segítsége!
A lakás:
Még mindig nem találtunk...ma megyünk megnézni egyet. Talán ez jó lesz, ha lehet az árból alkudni, mert elég sokba kerül.
A mai utazás kalandos lesz. A férjem elvitte a nagyobbik gyereket a kórházba kiviszgálásra (még az áprilisi tüdőgyulladás szövődményeit ellenőrzik).
Azt nem tudni, hogy mikor végeznek, ezért külön kocsival megyünk Douvainbe.
Ha a pici felébred, akkor mi indulunk is és bevásárolunk a lakásnézés előtt. Előtte még tankolnom is kell.
Fél 5-re kell  a lakásnál lennünk.
Ha a férjem végez, akkor jönnek utánunk.
Ha nem végeznek időre, akkor egyedül nézem meg a lakást...na az lesz akkor a nagy kaland!
Elmagyarázni, hogy miért egyedül megyek, hát nem lesz könnyű...de szerintem megoldom.
Este meg tanfolyam lesz, sietni kell haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése