Azonnal megtudjátok, ha a folytatásra kattintotok…
KATT!
Tegnap volt az első tanfolyam az esti
iskolában, ahol természetesen teszttel kezdtünk.
Ez hasonló volt a tavalyihoz, a
maximális pontszám 58 volt, nekem sikerült 54-et elérni.
Gyakorlatilag hibátlanul megoldottam,
csak az utolsó feladattal nem tudtam mit kezdeni, de tavaly is hasonló
eredményt értem el, ott is az utolsó feladat hiányzott.
Kicsit most visszakanyarodunk az időben,
hogy értsétek, hogy mit akarok írni!
2011-ben kezdtem ebben az iskolában
abszolút kezdőként az első évfolyamon. Akkor még 4 csoport volt, az első 2 a
kezdő szintnek felelt meg, az „ICI 1” könyv feldolgozása volt a cél 2 évre.
A tanárnőm, Faduma egy Szomáliából
érkezett hölgy volt, akinek ugyan rettenetes kiejtése volt, viszont nagyon jó
tanár J
Rengeteget tanultam tőle, és mivel én
voltam az egyetlen, aki minden órán ott volt, minden házi feladatot
elkészített, mindent megtanult, ezért ő is nagyon szeretett engem.
A kapcsolatunk a mai napig baráti,
rendszeresen beszélgettünk tavaly is az órák előtt vagy után.
Az első év elvégzése után nyáron én
egyedül megtanultam a könyv második felét is, így érkeztem 2012-ben az első
tanfolyamra, ahol szintén tesztet írtunk.
Az eredmény alapján a negyedik évfolyamra
kerülhettem volna, de a gyér szókincsem miatt inkább úgy döntöttem, hogy a
harmadikban folytatom az „ICI 2” könyv első részével.
Amikor otthon ezt a férjemnek elmondtam,
akkor ő azt mondta, hogy inkább negyedikbe kellett volna mennem, mert a
szorgalmam alapján hamarosan utolértem volna a többieket, de ha így döntöttem,
akkor neki is jó így.
Szóval ugrottam egy évet a kettő
helyett. J
Nem szeretem bevallani, de így utólag
elmondhatom, hogy a férjemnek volt igaza!
Ebben az évben a tanárnőnket Claire-nek
hívták, ő svájci…viszont mindig felkészületlenül jött az órákra, éppen azt
tanította, ami hirtelen eszébe jutott.
Pár óra után fel kellett volna állnom,
és át kellett volna mennem a negyedik csoportba egy másik tanárhoz, de nem
tettem meg sajnos.
A fenti okok miatt azt mondhatom, hogy
szinte semmit nem fejlődtem ezeken az órákon.
Az akkori szintfelmérő dolgozatomban is
csak az utolsó feladat volt hibás, de egész évben nem derült ki számomra, hogy
ott mit is kellett volna csinálni, így idén sem tudtam…
Eszembe jutott a következő: amikor a
gyerekek az általános iskolából megérkeznek a középiskolába, akkor a 9.
osztályban mi is szintfelmérő dolgozatokat íratunk, hogy tudjuk, hogy honnan
kell indulnunk.
Így csináltam ezt én is, csak a dolgozat
utáni órán részletesen megnéztük az osztállyal a feladatokat, így mindenki
láthatta, hogy hol hibázott.
Hát ezt itt én nagyon hiányoltam tavaly L
De a tavalyi délutáni tanfolyamokon is
óriási hibát vétettem, mert ott is rögtön az elején kiderült, hogy a két
nénike, akik az órákat tartják, nem rendelkezik semmiféle pedagógiai érzékkel.
Egész évben olvastattak egy unalmas könyvet úgy, hogy a kiejtési hibákat nem
javították, a szavak jelentéséről velem együtt a többségnek fogalma sem volt, a
nyelvtannal szinte semmit sem foglalkoztak. Ezért ide egy idő után már nem
jártam el, de nem ezt kellett volna tennem!
Itt az időbeosztás miatt csak egy
alacsonyabb fokozatú csoportba mehettem volna (a haladóban voltam), de még
akkor is jobban jártam volna normális tanárokkal.
Ezeket nem azért írom le, hogy
ostorozzam magam, hanem azért, hogy másoknak felhívjam arra a figyelmét, hogy
jobban tesszük, ha rossz tanár esetén váltunk.
Persze utólag mindenki okosabb, még én
is…J
Most érkeztünk el a tegnapi naphoz,
amikor megírtuk ezt a tesztet.
De már előtte felfigyeltem valamire a
folyosón…
Idén a 4 évfolyamon kívül indítottak egy
ötödiket, ami a B1-es vizsgára készít fel.
Ezt sajnos én nem tudtam, így a negyedik
évfolyamra jelentkeztem, bár voltak ellenérzéseim, mert tudtam, hogy újra
Claire fog tanítani.
Amikor megláttam az 5. csoport
lehetőségét, akkor már nagyon bántam, hogy gyakorlatilag egy percet sem
foglalkoztam a franciával a teszt előtt, illetve azt, hogy nem néztem meg
figyelmesen az induló csoportokat. L
Az első utam Fadumához vezetett – mint
tavaly minden csütörtök este – beszélgettünk kicsit, aztán mentem a saját
termembe, de ott csak lepakoltam a cuccomat.
Ezután átmentem a másik terembe, ahol a
B1-es vizsgára készítenek fel, és megkérdeztem a tanárnőt, hogy mi a feltétele,
hogy ide jöjjek, illetve milyen különbségek van, ha a negyedik vagy ötödik
csoportba megyek.
Ő elmondta, hogy a teszt után derül ki,
hogy jöhetek-e ide, de gyakorlatilag a negyedik szint tudása elég ehhez a
tanfolyamhoz is.
Na, mondanom sem kell, hogy elég ideges
lettem, mivel én tudtam, hogy nem készültem a tesztre…
Ezzel a tudattal ültem le megírni, de
igyekeztem nagyon-nagyon összpontosítani a feladatokra.
Mint egy kisiskolás vártam, hogy Claire
kijavítsa a dolgozatomat, amikor kiderült a végeredmény, akkor pedig legszívesebben
kiugrottam volna a bőrömből örömömben.
Rögtön közöltem is vele, hogy én az
ötödik csoportba akarok menni, amit ő sértődötten tudomásul vett, de azért
átvitte a másik tanárnőnek a dolgozatomat.
Közben megérkezett Faduma is, aki egy
boldog öleléssel nyugtázta, hogy sikerült J
Elmondta, hogy sokkal jobban járok, ha
ide jövök, mert Claire-t nem tartja jó tanárnak, itt szépen fogok fejlődni!
Már csak egy bibi van…
Csak akkor mehetek át, ha onnan valaki
olyan tesztet írt, ami alapján vissza kell mennie a negyedik évfolyamra L
Szóval! Jövő csütörtökön este 8-kor
mindenki szorítson nekem, hogy ez sikerüljön!!!
Talán van esélyem, mert hallottam
azoknak az embereknek a véleményét, akik abból a teremből jöttek ki, közülük
sokan nagyon nehéznek tartották a tesztet.
Na meg persze kicsit Fadumában is bízok,
aki nagyon jó barátságban van azzal a tanárnővel, aki az ötödik csoportot
tanítja J
De magamra haragszom kicsit, mert ha
eleve ide jelentkeztem volna, akkor most nem kellene 1 hétig bizonytalanságban
élnem, tudnám, hogy itt kezdhetek…
Hm... az első néhány mondat után még vitába akartam szállni veled, de aztán végigolvasva megértettelek.
VálaszTörlésHogy miért akartam vitatkozni? Szerintem az ismétlés a tudás anyja, ez a nyelvtanulásnál fokozottan érvényes. Persze, ha normális a tanár. Így valóban nem volt jó választás, lehet fel kellett volna vállalni az erősebbet.
Mindig utólag vagyunk okosak. :)
Örülök, hogy valaki felvállalja, hogy hol tart épp a nyelvtanulásban. Az utóbbi időben mindenhol azt olvasom, hogy mindenki perfekt. :)
És egy év után már-már anyanyelvi szinten beszéli az adott nyelvet.
Jó tudni, hogy nem vagyok egyedül.
:)
Köszi.
Na tőlem ezt nem fogod hallani....:-)
TörlésPersze én is folyamatosan foglakozom a franciával, hiszen naponta hallom, használom, viszont az ilyen tesztekhez főleg a nyelvtan ismerete szükséges. Ezt elhanyagoltam a nyár óta, ezért féltem, hogy eszembe fognak-e jutni a különböző igeidők, rendhagyó ragozások, stb.
Továbbra is azt mondom, hogy alapvető probléma nálam az igen csekély szókincs, gyakorlatilag csak a mindennapi életnél használt szavakat ismerem. Ezért ez a 93% kicsit csalóka :-)
Az életben nem tudok ilyen hatékonysággal kommunikálni :-)
A lényeg lemaradt: remélem sikerül, szorítok!
VálaszTörlés:)
Ugyes vagy! Szokincset ugy tudsz a legjobban boviteni, ha reszt veszel a gyerocok iskolai eleteben..egesz pontosan az anyukak eleteben. :) Nem ismerem az svajci "anyuka iskolai elet rendszert" de itt France-ban szeretik ha reszt veszel az iskolai programokban. Jelentkezhetsz APE tagnak. Hogy miben segiti ez a nyelvtudasodat? Mindenben. eloszor is a mar bent levo anyukak mindens egitsegnek orulnek, igy annak is hogy bevezethetnek az itteni eletbe. E spersze kozben pletyiznek ezerrel, es rakenyszeritenek hogy ebszelj, hiszen minden infora szukseguk van rolad is meg persze a kolkokrol, az otthoni eletedrol, stb stb....Megismered a francia ARGO-t:) A nyelvtan egy dolog, azt hasznalni is kell tudni!!!! A ferjednek igaza volt, foleg, hogy gondolom a szabad egyetemre jarsz, ahol igaz ugyan az ingyenes tanitas, de ritka mint a feher hollo a jo pedagogus kepessegu tanar (ok nem a legolcsobb formajat valasztjak az ora adasnak:) Mivel tok szorgalmas vagy, menj mindig egy szinttel magasabbra!!!!!!
VálaszTörlésTeljesen igazad van, amint átköltözünk ezt fogom tenni, mármint bekapcsolódok az anyukák életébe. Itt Genfben már nem érdemes erre az 1-2 hónapra szerintem. Pontosan ezért vállaltam itt önkéntes munkát, de sajnos csak havi 1 alkalommal mehetek, mert sok a jelentkező. Ez a tanfolyam a város által szervezett szülők iskolája, csak az első évben ingyenes, bár utána is potom pénz az évi 40 CHF. Faduma nagyon jó tanár volt, sőt egy másik segélyszervezetnél (Camarada, havi 20 CHF) is nagyon jó tanárom volt az első évben. De a többi tényleg csapnivaló, de az új tanárban bízok, csak vegyen át! Már tudom, hogy Douvaine-ben is van egy francia tanfolyam haladóknak is, oda is be fogok majd kapcsolódni, sőt ott is keresek önkéntes munkát majd (esetleg rendes munkát is, ha találok)...Ráadásul ez ugye kisebb város, nagyobb eséllyel ismerkedek meg emberekkel az utcán, akikkel beszélgetni lehet :-) De sajnos sok kérdéses pont van még! Felveszik-e a gyerekeket az iskolába, tudnak-e GM étkezést biztosítani délben, stb. Így csak tervezgetek, aztán majd az élet kialakítja, hogy mi fér bele :-)
TörlésA gyerekeket fel kell hogy vegyek sikolaba..ezen ne aggodj! Mivel Franciaorszag lesz az allando lakcim, ezert kotelesseguk a gyerekeket iskolazni. A GM etkezese (ebben nem tudok segiteni) azt tudom, hogy egy hosszu kerdoivet kell kitolteni a menza miatt, de hogy lesz-e helyuk, ez egy nagy kerdes (nalunk 3 szervizben meg az etkeztetes mert nagyon sok a gyerek), a szulok dolgoznak. Az APE heti vagy 2 heti 1 alkalom talalkozo ahol megebszelitek a kovetkezo rendezvenyt es aztan pedig a rendezveny maga, amin reszt veszel. Nem is ezert erdekes a reszvetel, hanem ogy baratokat szerezz!!!! Kulonben elszigetelodsz es egyre nehezebb lesz. Douvaine egy kisvaros, messze nem lesz akkora mozgastered mint Genfben (persze kozel van, de hatszor meggondolod majd, hogy autozz 40 percet naponta)....es a suliban is lesznek uj barataid (bar ok foleg aupaierek, vagy idetelepult kulfoldiek, toluk lenyegesen kevesebbet udsz tanulni bar teny, hogy legalabb gyakorlod a nyelvet, mint egy kozos nyelv)...sok sikert
VálaszTörlésA nagyot persze felvennék az államiba is, illetve a picit is, de őt ebben a tanévben még nem kötelező nekik, mert csak 3 éves. Ha jól tudom 4 éves kortól kötelező felvenni őt is. Azt már tudjuk, hogy a pici idén nem mehet az államiba (nincs hely), ezért próbálkozunk a magániskolával, ami a katolikus iskola, már biztos.
VálaszTörlésKellene a picinek a gyerektársaság...Reméljük kis protekcióval befér :-)
Ezt nem ertem. F.o.-ban a gyerek "iskolakoteles" 3 eves koratol...ertelemszeruen ha a gyerek juliusban 3 eves akkor szeptembertol ovoda koteles! Ezt rosszul tudod, ezert koltozik at rengeteg svajci csalad, mert itt be kell venni a gyereket, es igy anyuka vissza tud menni dolgozni, es nem fizet Genfben hiper dijakat a maganovikba meg nannyiknek!!!! Ezert vannak tele az ovodak nalunk 32-34-es csoportletszamokkal (sajnos).....a maganiskolaba..meg csak fizetni kell, ezt nylvan ti tudjatok, hogy jottok ki anyagilag....
VálaszTörlésHáát! Valahol ezt olvastam, de nem tudom megmondani, hogy hol. Na meg a férjem is azt mondta, hogy nincs hely az államiban, de ha hazaér rákérdezek.
TörlésGenfben az állami óvoda is iszonyatosan drága...:-(
Hamarosan azért az iskolába is elllátogatunk, ott biztosan pontos tájékoztatást adnak majd.
Ügyes vagy Gilda, csak így tovább! :D
VálaszTörlésA B1-es tesztben màr volt subjonctif; subjonctif passé és conditionnel?
Subjonctif présant és conditionnel igen, de valószínűleg én a 4 pontot az előbbin veszítettem el :-)
TörlésEzt még nem sikerült rögzítenem a fejemben! De majd csütörtökön leírom a feladatot, amit nem tudtam megcsinálni...