Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. október 13., hétfő

Francia nyelvtanulás skype-on megbízható tanártól!

A jó bornak nem kell cégér, talán igaz is, de azért nem árt...
Tegnapra ígértem, de talán ma sikerül megjeleníteni!
KATT!
Ahogy a csoportokban olvasgatok, mindig feltűnik valami érdekes dolog. Most egy tanítvány dicsérő szavaira lettem figyelmes, így megkértem, hogy tolmácsolja a tanárának, hogy szeretném megjelentetni ezt a lehetőséget a blogon.
Kezdhetném a tanár bemutatkozásával, de inkább a tanítvány szavait idézném:
"Sziasztok!
Gondoltam megosztom veletek ezt a remek lehetőséget.
Szeptember elején kezdtem tanulni a Vikivel és szerintem nagyon hatékony, teljes mértékben az én tempómban, az én igényeim szerint haladunk, aminek szinte hétről hétre - a hétköznapi életben is érzékelhető - eredményei vannak, tehát többet értek a környezetemből és apránként kicsivel többet és többet is tudok kommunikálni...
Ha valakinek segítségre van szüksége nyugodt szívvel tudom ajánlani.
Én az itteni magán (!) nyelviskolai és a több mint 10 éves Mo-i (ott angolt tanultam) negatív nyelvtanulási tapasztalak után majdhogynem teljesen feladtam, hogy megtanulhatok franciául.
Viki mutatta meg nekem, hogy nem lehetetlen és hogy másként is lehet nyelvet tanulni, pláne anyanyelvi környezetben.
És talán amit a legjobban szeretek a közös munkában, hogy Viki minden apró lépésnek nagyon örül és nagyon nagyra tud értékelni, ami engem is - aki egyébként abszolúte maximalista vagyok - arra ösztönöz, hogy legyek türelmes és higgyek magamban. És azt gondlom ez a kettő nélkülözhetetlen a nyelvtanuláshoz.
Mint ahogyan az is, ha valaki tanít azt szívvel-lélekkel tegye. Vikinek ez a hivatása, az élete, ami látszik a francia nyelv iránti hihetetlen tiszteletéből és szeretetéből. Remélem tudtam segíteni nektek vagy ismerőseiteknek. További jó nyelvtanulást!"

Mit tud ehhez hozzátenni a tanár?
"Talán a legfontosabb a távoktatásnál részemről a figyelem.
Meg kell hallanom, hogy mire van szükség: nyelvtani magyarázatokra, apró szituációk gyakorlására a mindennapi életből, tanulásmódszertani segítségre? Vagy lehet, hogy mindegyikre?
Nyilván a cél, hogy minél hamarabb megtanuljunk franciául beszélni, ez minden mást felülír.
Persze a fejlődéshez a nyelvtan nem kikerülhető, de hiszek abban, hogy a francia nyelv nagyon logikus, és egy kis segítséggel a „magyar agy” (ha lehet, ilyet mondani) ezt a logikát, hamar átlátja.
Mivel tanulásmódszertani tanácsadással is foglalkozom, tanítványaimat egyéni szótanulási és tanulási stratégiákkal is ellátom.
Szerencsére ma már a nyelvtanulás nem örökös szótárazást jelent, ráadásul a kint élő magyarok a francia nyelv tanulásakor egy igazi felfedező bőrébe bújhatnak.
Kár kihagyni ezt az élményt.
A magam részéről annyit tudok ehhez hozzátenni, hogy asszisztálok a háttérből.:)"

Természetesen megtalálható a Fb-on Francia nyelvtanulás skype-on nevű oldalon:


De egy külön honlapon is elérhető itt.

Én azt mondom, ha egy tanítvány elégedett, az már jó, de nála már több több elismerő szót is olvastam, így bátran ajánlom! 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése