Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. június 25., kedd

Ünnepségek iskolában, óvodában

Kicsit lemaradásban vagyok, mert nem értem rá, de most pótolom :-)
KATT!
Pénteken volt az oviban egy zenés ünnepség, amit az udvaron tartottak. Szerencsére jó idő volt!
Az a zenész szórakoztatott bennünket, aki egyébként is jár a gyerekekhez. Rengeteg hangszert és hangszernek minősülő tárgyat hozott magával, amikkel a gyerekek zenéltek, énekeltek, sőt a szülőket is megdolgoztatta.
5 órakor kezdődött, így a nagyobbik gyereket is el tudtam vinni, aki természetesen nagyon élvezte.
Utána svédasztalos vendéglátás volt, a szülők hordták össze az ételeket, italokat. A 2 kisebb csoport sósat hozott, a 2 nagyobb csoport édeset, így mindenből volt :-)
A nagyobbik fiamnak megmutattam, hogy miből ehet, utána "magára hagytam" és a háttérből figyeltem. Nagyon okos volt, semmi gluténes dolgot nem vett le az asztalokról, pedig voltak finomságok!
Az ünnepségnek 8-kor volt vége, kellemes beszélgetésekkel telt, ráadásul finom ételeket kóstolhattunk meg.

Közben az iskolának vége lett, tegnap a fiam hazahozta a bizonyítványát, illetve minden cuccát, rajzát, a munkáit.
Majdnem mindenből a legjobb minősítést kapta (matematikából is!), 2 kivétel van...
Az egyik a nyelv, ami érthető is, hiszen már írtam róla, hogy logopédus segítségére van szüksége.
A másik a mozgással kapcsolatos, hát ebben tényleg nem nagyon ügyeskedik :-)
Kaptunk egy szöveges értékelést is róla, gyakorlatilag minden rendben van vele, csak az említett dolgokat fejleszteni kell...ebben tökéletesen egyet is értünk a tanító nénivel!
Ma kirándulni mentek, majd csak 4-kor jönnek haza. Csomagoltam neki ennivalót, a fürdéshez is eltettem a dolgokat, de nincs ma jó idő, ez talán kimarad.
Persze ehhez 6-kor keltem, mert nem akartam az ebédjét már tegnap megfőzni.
Tavaly ilyenkor nagyon meleg volt, akkor fürödhettek is...

Holnap lesz a nagy genfi iskolai felvonulás, amiről majd később írok!
De aki a belvárosban jár, annak érdemes megnézni, mert nagyon hangulatos esemény!
Ilyenkor megáll az élet, nem járnak a villamosok, csak a gyerekek vonulnak jelmezben, zenekari kísérettel...aztán pedig egy parkban vendégül látja őket a város. Kapnak enni, inni, illetve rengeteg szórakozási lehetőség áll a rendelkezésükre ingyen, egész délután!
Majd csak este kell érte menni.
Tavaly már írtam erről, itt vannak a linkek, képeket is tettem fel!
http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.ch/2012/06/itt-van-piknik.html
http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.ch/2012/06/elkeszultek-kepek.html
Idén is igyekszem majd képeket készíteni!



4 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon jó, hogy a gyerekeket szövegesen is értékelik. Nálunk még a felső tagozatban is.
    Így a szülő számára teljesen világossá tehető, hogy mire kell figyelni, mik az esetleges gyengeségek.
    Neked nem kell bizonygatni, hogy vannak összetett tantárgyak, ahol ez nagy segítség.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez nagyon jó dolog, bár otthon eléggé tiltakoztak ellene az alsó tagozatos tanító nénik...De ennek is oka van, sajnos ezt is figyelembe kell venni. Itt a tanító néni begépeli a számítógépbe az értékelést, kinyomtatja és beragasztja a bizonyítványba. Ha a kézírásos résznél elront valamit, akkor hibajavítóval javítja...itt ez megengedett.
      Otthon kézzel kell írni mindent, javítani tilos! Ha elrontod, írhatod újra az egész bizonyítványt, és persze kifizetheted az árát is!
      Ez azért elég nagy különbség :-(

      Törlés
  2. Gratulálok a bizonyítványhoz! A mozgás és a nyelv majd beérik nála. Ügyes fiú, büszke lehetsz rá!
    Én már alig várom, hogy Domi kezdje a sulit és hasonló jó kis programokban vehessek részt a szülőkkel együtt...

    VálaszTörlés