Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. április 25., szerda

Szevasz pelenka...

Mivel én ezt a blogot személyes naplóként is használom, ezért kénytelen vagyok ezt is itt rögzíteni:-)
A nagyobbik fiam már régóta szobatiszta nappal, de éjszakára eddig még kapott pelenkát a biztonság kedvéért. Általában egyébként már régóta száraz maradt.
A tegnap éjszaka volt az első, hogy pelenka nélkül aludt:-) És nem történt baleset!
Persze tudom, hogy más gyerek már ebben a korban régen nem hord pelenkát éjszaka sem, de mi nem erőltettük a gyereket, megvártuk amíg magától mondja, hogy már nem kell.
Hogy ez jó, vagy nem, azt én nem tudom, mindenestre én mindenképpen ellene voltam a kényszerítésnek.
A pici is kezd önállósodni!
Már egyedül bemászik, kimászik az etetőszékből, igaz az első alkalomnál le is esett.
Szerencsére nem ütötte meg magát.
Én mondjuk mindig aggódva figyelem ezeket a mozdulatokat, de hagyom, hogy csinálja egyedül.
Már nagyon szépen eszik egyedül, kanállal is.
Ha végre kapunk neki ovit, akkor ilyen gondjaink nem lesznek.
Sokkal többet beszél, mint a nagy ilyen idős korában. Szinte mindent elismétel, amit mondunk.
Fele francia, fele magyar:-)
Tegnap volt nyelvtanfolyam és kikaptuk az előző órai dolgozatot.
Nagyon jól sikerült, csak 1 hiba volt benne.
Azt is mondta a tanárnő, hogy nem lesz gondom sem az A1-es, sem az A2-es vizsgával!!!
Nagyon büszke vagyok magamra, főleg azért, mert a csoportból én vagyok az egyetlen, akinek enged A2-es vizsgát tenni.
Ugyanis ezt csak akkor lehetne letenni, ha a nyelvtanfolyam 2. évét is végigjárja az ember.
De a tanárnő szerint nálam indokolt, hogy szeptembertől 3. évfolyamon folytassam.
Egyébként A1-es vizsgát sem enged mindenkinek tenni, kb. 2-3 ember van a csoportban, aki eljutott erre a szintre.
A többiek jövőre újra járhatják az elsőt, ha akarják.
Talán addigra megjön az eszük és tanulni is fognak egy keveset...
Hát igen, a nyelvtanulásnál nagyon fontos tényező a motiváció és a szorgalom!
Ha ezek hiányoznak, akkor hiába jár nyelvtanfolyamra az ember, ha megvannak, akkor meg akár nyelvtanfolyam nélkül is meg lehet tanulni egy nyelvet.
A franciánál mondjuk a kiejtés miatt nehéz, ezért is írtam le az első részben olyan részletesen a kiejtési szabályokat!
Jut eszembe! A 8. leckét még nem fejeztem be, valahogy lemaradt a vége:-)
De igyekszem pótolni!
És persze folytatom a névelőkkel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése