Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. május 14., szerda

Mire jó egy blog?

Az idő borongós, a kedvem is az. Valószínűleg ezért kezdtem el most azon gondolkodni, hogy feltétlenül szükséges-e nekem ezt a blogot folytatnom..
KATT!

Miért kezd el valaki egy ehhez hasonló blogot?
Azt gondolom, hogy sokszor azt a magányt akarjuk elviselhetővé tenni, ami akkor keletkezik, amikor átköltözünk egy másik országba, ahol a családunkon kívül senkit sem ismerünk.
Sok esetben nyelvi nehézségekkel is küszködünk, így az új ismeretségek is szinte lehetetlenné válnak.
Én is hasonló indokok miatt kezdtem el blogot írni, legalábbis így gondolom most...
Közben persze változnak a dolgok, én is megtanultam már annyira franciául, hogy boldoguljak, itteni ismerőseim is vannak.
Viszont közben többen fordultak hozzám tanácsért, ezekre a levelekre mindig gyorsan, a legjobb tudásom szerint válaszoltam, bár sokszor meg sem köszönték.
De úgy gondoltam, hogy megéri folytatni, mert vannak emberek, akiknek segíthetek.
Ezért jött az ötlet, hogy leírjam, amit a francia nyelvről tudok, ezzel segítsek azoknak, akiknek mondjuk nincs pénzük nyelvtanárra.
Az első 2 blokk után "az érdeklődés hiánya miatt" szünetet tartottam, aztán mégis folytattam.
Itt is eleinte még jelezték páran, hogy hasznosak számukra ezek a bejegyzések, de aztán csend...
Ez a nagy "csend" 1-2 ember kivételével a többi bejegyzésre is érvényes.
De akkor kinek írok?
Persze látom, hogy hányan kattintanak a bejegyzésekre, de alapvetően visszajelzést nem kapok.
Egy példa:
Ezek a nyelvi anyagok nekem is hasznosak, mert felfrissítem a tudásomat...
De miért is tegyem közzé? Meghagyhatom Word-ben, a célomat akkor én már elértem, átismételtem az anyagot.
Időt is vesz igénybe, hogy úgy megformázzam, hogy a blogra kerüljön, ráadásul a visszajelzések alapján a kutya sem kíváncsi rá...
Sok időt megtakarítanék magamnak, ha ez a blog nem lenne.
Hát, ezeken gondolkodom most, hamarosan dönteni is fogok, bár lehet, hogy elég lesz egy kis napsütés és a kedvem is jobb lesz!

6 megjegyzés:

  1. Gyere ide, itt most süt a nap.
    :)
    Ne hagyd abba!
    Az emberek szívesen olvassák az írásaid, csak egy kicsit "kukák".
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na most éppen itt is elállt az eső, süt a nap :-) Azt hiszem elmegyek sétálni ebben a jó időben :-)

      Törlés
  2. Gondolom, hogy nehéz úgy az írás, hogy nincs visszajelzés, de azért olvassák, az is bizonyos fokú visszajelzés. Én például szívesen olvasom a blogod, de nem mindig van kedvem kommentelni, legtöbbször csak magamban konstatálom, amit írtál. A leckéidnek köszönhetően pedig sokkal könnyebb a nyelvtanulás! Szerintem ha van kedved írni, legalább magad miatt tedd meg, de egyszer azt írtad, ha már egy embernek segítesz, az is jó érzés!

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nehogy abbahagyd en is olvaslak regota, 30 km-re lakunk toletek egyebkent. Azert szeretem a blogodat mert egyike vagy azon keveseknek, akik szamomra realisan es szimpatikusan allnak hozza, nem pedig elvarazsolva ehhez a Genf-Pays de Gex-Haute Savoie eletformahoz ((-: Kb egy eve olvaslak es tetszik a stilusod es a hozzaallasod. Bar mi Fr.o-ban elunk, de nagyon szeretem Genfet es Svajcot, altalaban mindig ott vagyunk ezert a kozerdeku infoid is hasznosak szamomra. Pl igy sikerult 30 fr-ert autopalyamatricat szereznunk. Valamint a genfi programokrol szolo infoid es beszamoloid is jo otleteket adnak a szabadido eltoltesere, a Sputnikot is neked koszonhetoen fedeztem fel ahol lehet turorudit kapni ((-:Douvaine-t es kornyeket is rendszeresen latogatjuk, ugyhogy varom a beszamoloidat. Ha azon mulik en is aktivabb leszek a kommentelessel, de legyszives ne hagyd abba, mert en szemely szerint nagyon szeretem a blogodat!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm! Néha elgondolkodom, hogy érdemes-e folytatni, de aztán elmúlik :-)

    VálaszTörlés
  5. Na beírtam pár mondatot és elszállt :(

    de a lényeg, hogy nekem tetszik és folytasd, de csak ha neked jól esik.

    én célirányosan keresgéltem a neten Genfről, miután kiderült, hogy ott fogok dolgozni. Megtaláltam a blogod és jó sok írásod végigolvastam szinte 1-2 nap alatt. Tervezem újra átolvasni, nehogy lemaradjak valami fontos infóról. :)

    VálaszTörlés