Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. május 8., csütörtök

Ellenőrzés a tömegközlekedésben

Már többször érintettem ezt a témát, de ma új dolgot fedeztem fel, így újra írok erről.
KATT!

Azt eddig is hangsúlyoztam, hogy nem érdemes jegy, bérlet nélkül utazni Genfben, mert nagyon drága a büntetés, ráadásul rendszeresek az ellenőrzések.
De az ellenőrzések módját tekintve mindig újítanak, ez általában azt jelenti, hogy egyre nehezebb kibújni a büntetés alól.
Az alap ellenőrzés:
A megállóban áll 3-4 ellenőr egyenruhában, akik felszállnak a buszra, és minden utast megkérnek, hogy mutassák be a jegyüket, bérletüket.
Nem tart sokáig, ha rendben van minden akár a következő megállónál is leszállhatsz.
Ezt aránylag könnyű észrevenni a buszon (villamoson kicsit nehezebb, főleg, ha a hátsó kocsiban utazol). Csak előre kell nézni, ha nincs jegyed, bérleted, akkor leszállsz...megúsztad!


De ezt azért kicsit variálják.
Előfordul, hogy a megálló előtt kicsivel veszi fel a busz az ellenőröket, na itt már nem lehet mit tenni, csak fizetni, ha jegy nélkül utazunk.
De olyan is előfordul, hogy nem látod az ellenőröket (elbújnak), a sofőr becsukja az ajtót, majd előjönnek az ellenőrök és felszállnak a buszra...bukta!

De ma új dolgot láttam!
A megállóban volt legalább 6-8 ellenőr és 4-5 rendőr.
Amikor a busz megáll, akkor a leszállóktól elkérik a jegyeket, bérleteket. Ha nincs máris mehet felírni az adatait vagy fizetni. Ha nincsenek iratai, akkor a rendőr is kéznél van...
Nem érdemes azzal próbálkozni, hogy én nem is busszal jöttem, mert minden buszon van kamera!
Közben minden ajtón felszáll egy ellenőr, leellenőrzik azokat is, akik tovább szeretnének utazni, majd leszállnak.
Lehetetlen megúszni a büntetést, ha bűnös vagy!
De!
Amikor az én bérletemet ellenőrizték, a következő jelenetnek voltan tanúja:
Egy férfinak tegnap lejárt a bérlete, de elfelejtett új bérletet venni. Itt tetszőleges naptól megveheted ezt, onnantól 1 hónapig érvényes.
Előfordul, hogy olyanok is elfelejtik a dátumot, akik egyébként mindig vesznek bérletet, ez történt ebben az esetben is.
Ezt az ellenőrök egy pillanat alatt letudják ellenőrizni a számítógépes rendszer segítségével.
Megbüntették-e a férfit?
Nem, nem büntették meg! Megkérték, hogy vegyen egy jegyet, majd szerezze be az új bérletét.

Eszembe jutott egy otthoni emlék...
Lehet, hogy változott azóta, de akkor a bérletek 5-éig voltak érvényesek. Ezért 6-án az ellenőrök ellepték a buszokat, és mindenkit megbüntettek, aki esetleg elfelejtett új bérletet venni.
Akkoriban külön készültek az ellenőrök erre a napra, mert sokkal több pénzt tudtak begyűjteni, mint más napokon. Azt nem tudom, hogy ez változott-e...

3 megjegyzés:

  1. Erre felénk is van ellenőrzés. A múltkor a lányomat elkapták. Nem ő volt a hibás, hanem aki kiállította a bérletet. Rosszul írta be a zónát. Provizóre kapott egy 100 frankos csekket. Mivel nem mi hibáztunk, bementünk az állomásra, ahol megnézték a rendszert és javították. A csekket pedig sztornózták.
    Én soha nem blicceltem sem itt, sem otthon. Sajnos, otthon még mindig sokan teszik ezt.

    VálaszTörlés
  2. Most olvasom: http://index.hu/belfold/budapest/2014/05/08/vitezy_a_csalasok_miatt_valtozott_a_rendszer/

    VálaszTörlés
  3. Magát a kommentet nem idézem, csak a válaszomat, amit egy csoportban írtam:
    "Hát, ha ez nekem szólt, akkor elmondom, hogy sem otthon, sem itt nem blicceltem sosem! A kezdetektől fogva van itt is bérletem, csupán leírtam a tapasztalataimat arról, amit az ellenőrzéseknél láttam! Aki másra következtetett, annak javaslom, hogy a szövegértést kicsit gyakorolja! "amíg ellenőrizték a bérletem""
    Tényleg csak erre vagyunk képesek? Egy másik posztnál írták: "Csípőből tüzelni?"

    VálaszTörlés