Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. december 1., szombat

Maison de quartier des eaux-vives

Ez a bejegyzés azért született, mert úgy tűnik számomra, hogy mások azt gondolják, hogy nem ragadok meg minden alkalmat arra, hogy franciául beszélhessek.
Pedig mindenkivel igyekszem szóba elegyedni utcán, parkban, boltban, villamoson, stb.
Mint Eddienek írtam nagyon jól elbeszélgettem egy transzvesztitával is a parkban több mint 1 órán keresztül.
Aranyos ember volt...rózsaszín biciklin érkezett, rózsaszín laptoppal, piros mini szoknyában és köröm cipőben...bár kissé borostás volt.
Viszont kíváncsi volt arra, hogy honnan érkeztem és miért. Az ő életéből is megosztott velem részeket, érdekes beszélgetés volt.
Utána találkoztunk az utcán is, emlékezett rám, bár sietett, de pár szót akkor is beszélgettünk.
Az oviban a gondozókkal is minden nap beszélgetek, sőt ők ki is javítják, ha valamit nem helyesen mondok...és ez is hasznos.
Ezért vállaltam önkéntes mukát is ezen a helyen.
http://www.mqev.ch/
Sajnos csak havonta egyszer megyek főzni segíteni, mert sok jelentkező van erre az önkéntes munkára is.
Reggel 9-kor kezdünk, megfőzzük az ebédet...közben persze jut idő beszélgetésre is.
Ebéd időben tálalunk az időseknek, akik minden kedden itt ebédelnek.
Ők is nagyon hálásak, de nem magáért az ebédért.
Ez egy olyan hely, ahol összeülhetnek, beszélgethetnek. Egy jelentéktelen összeget ugyan kifizetnek az ebédre, de 1-2 órára jól érzik magukat:-)
Esznek, vörös bort kortyolgatnak és közben beszélgetnek.
Nekünk, akik ezt lehetővé teszik nagyon hálásak!
De ezen a helyen, és az összes ilyen maison de quartier-ben a városban nem csak ez a lehetőség van!
A gyerekek megfelelő szórakozási lehetőséget kapnak, bár itt nincs gyerek felügyelet, itt kell lenni a szülőnek is.
Különböző tanfolyamok vannak, pl. én is ide járok egy francia órára csütörtök délelőttönként...a 3 közül ez a leghasznosabb.
De egy másik ilyen helyen van pl. informatika képzés időseknek. Ide is jelentkeztem önkéntes munkára, informatikát tanítani. Fel is vettek volna, örültek is nekem, de sajnos ezek a tanfolyamok csütörtök délután vannak...akkor nekem francia van.
Na nem...nem tudok még annyira franciául, hogy ezt egyedül meg tudtam volna oldani!
De több önkéntes dolgozik 1 tanfolyamon, a lényeget olyan mondta volna el, aki jól beszél franciául, nekem csak segíteni kellett volna a néniknek, bácsiknak bepötyögni a gépbe!
Igen, igazatok van! Ez hasznosabb lett volna, mint a szegény Mireille történetét olvasgatni...de akkor még nem tudtam, hogy ez a délutáni tanfolyam ebből fog állni!
Visszatérve az eredeti helyszínhez:
Van itt csütörtök délelőttönként egy kávéház azoknak, akik franciául szeretnének megtanulni.
Ide is rendszeresen eljárok, 2 svájci férfi a segítő, ha véletlenül elakadna a beszélgetés...
Egyébként kötetlen, bármilyen témáról lehet szó.
Hát mára ez kívánkozott ki belőlem:-)
Ma van az Escalade futás, amiről már írtam. Sajnos a gyerekek náthásak, köhögnek és hideg van...
Ezért úgy döntöttünk, inkább maradjanak a meleg szobában és gyógyuljanak meg.
Bár a nagyobbik elment a Media Markt-ba CD-ket hallgatni az apjával, amíg a pici alszik.
Viszont én rákészültem az ilyenkor hagyományos levesre és forralt borra...
Ezért, ha a nagyobb fiúk hazajönnek, akkor én elmegyek egyedül kóstolgatni:-)



1 megjegyzés:

  1. Én mondjuk nem értem, hogy miért kellene mindenkivel beszélgetni a nyelvgyakorlás okán...de jól csinálod, ügyes vagy. Menni fog a francia, egyre jobban.

    VálaszTörlés