Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. december 13., csütörtök

Baleset után vezetni

Most visszatérnék az egyik törölt bejegyzésemhez, mert szerintem érdekes téma.
Abban az írásban arról volt szó, hogy 2 éve volt egy balesetem, a 2 gyerek hátul ült a kocsiban.
A kocsi totálkáros lett, nekünk nem lett bajunk.
Ennyi az a rész, ami rám vonatkozik...
Azért írtam meg ezt a bejegyzést, mert érdekes lehet, hogy ki hogyan éli ezt meg!
Mer-e utána vezetni, és ha igen akkor mennyivel lesz óvatosabb?
Félünk-e ezután a téltől?
Én óvatosan kezdtem újra vezetni. Az új autómat én hoztam haza 150 km-ről, hátul ült a 2 gyerek, mert nem voltak hajlandóak a bátyámmal jönni.
A hó esett, előtte pár napig járhatatlanok voltak az utak.
Bizony félve ültem be az autóba, de szerencsésen hazaértünk.
Bár előtte is óvatosan vezettem, de utána még jobban figyeltem erre!
Az elmúlt napokban olvastam otthonról olyan híreket, hogy ugyanolyan tükörjégen szintén sok autó árokba csúszott.
Olvastam a kommenteket is, amik sokszor okoskodóra sikeredtek.
Én a balesetemnél 40-nel mentem lakott területen kívül, mégis megtörtént a baj.
Azon gondolkodtam akkor is és most a friss híreknél is, hogy amikor autót tanulunk vezetni, akkor az ilyen váratlan eseményekről miért nem esik szó.
Én nem emlékszem, hogy megemlítették volna a tanfolyamon, hogy mit kell csinálni, ha tükörjégre mész rá.
Most sem tudom, és személyeskedés nélkül kíváncsi lennék olyan ember véleményére, aki tudja!
Fékezzünk-e, vagy sem? Bár gondolom, hogy nem szabadna...
Ha már fékeztünk és csúszunk, akkor mit lehet tenni?
Holnap indulok autóval vásárolni, de még mindig bennem van a félsz.
Kérdezgetem is a férjem, hogy jegesek-e az utak...azt mondja, hogy nem.
Ettől függetlenül nem túl bátran, de nekiindulok.
Az utak kanyargósak, néha meredekek, ahol szinte lehetetlen megállítani az autót.
Most a fényképeket mellőzöm, mert nem pont az én konkrét balesetem a lényeg, hanem sokkal inkább a tény, hogy meg lehet-e ezt előzni...

2 megjegyzés:

  1. Szerintem gyakorlat teszi a mestert. Bizony nem ártana néhány téli vezetés tréning, mielőtt valaki jogosítványt kap. Még úgy is történhet galiba, ha valakinek nagy a gyakorlata. A jég és a hó kiszámíthatatlan. Szóval csak óvatosan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a baleset után kerestem ilyen tréninget, de sajnos nem találtam, pedig egyre beneveztem volna:-)
      A hó aránylag kiszámítható, a jég kevésbé.
      Mondjuk csütörtökre leesett itt is a hó, de azért jól lehetett haladni.
      Egy résztől féltem csak, van egy elég meredek kis út, ahonnan száraz időben is nehéz kikanyarodni. Ha ez jeges, akkor szerintem elég komplikált lehet rajta felmenni, illetve kifordulni a főútra.
      Mondjuk még így a hóban is volt egy baleset, éppen akkor végeztek a sérült kocsi felrakásával a mentő autóra, amikor odaértem, így nem kellett sokat várakoznom.

      Törlés